Arctic i AMD walczą o nazwę Fusion - kto ma rację?
Spory dotyczące nazewnictwa produktów są dość powszechne, wiele z nich zostaje przemilczanych, choć nieraz producenci walczą o "kilka literek" jakby zależało od tego ich być albo nie być. Z jednej strony trudno im się dziwić, ale z drugiej denerwuje zachowanie firmy, która robi duże zamieszanie wokół nieistotnego problemu. Przykładem takiego zachowania okazuje się spór między Arctic i AMD. Drugiej z wymienionych marek raczej nie trzeba przedstawiać, zaś pierwsza zajmuje się tworzeniem między innymi systemów chłodzenia oraz zasilaczy. Na czym polega spór? Otóż, Arctic postanowiło nazwać rodzinę PSU doskonale kojarzonym w branży słowem "Fusion", aczkolwiek "czerwoni" ochrzcili tak również linię układów APU. Niby wszystko wydaje się jasne i teoretycznie AMD powinno mieć prawo do używania tejże marki... Jednak okazuje się, że firma Arctic zarejestrowała nazwę dużo wcześniej i właśnie dlatego pozywa teraz AMD.
Co ciekawsze, gigant z Sunnyvale zmienił wczoraj markę "Fusion" na "Heterogeneous" - czyżby zagranie było manewrem wykonanym w celu uniknięcia problemów z prawem? AMD od dłuższego czasu używa wyrazu "Fusion" już tylko w swoich kampaniach reklamowych, co nie jest niezgodne z prawem... Mowa tutaj o zdaniu "The future is fusion", gdzie marka o którą toczy się spór występuje tylko jako zwykłe słowo.
Źródło: TechPowerUP
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57