AppStore produkuje dwa razy więcej milionerów niż Google Play
Masz dobrą aplikację i chcesz zostać milionerem? W AppStore masz na to dwa razy większą szansę. Tak przynajmniej wynika z ostatniego raportu firmy Sensor Tower. Według zaprezentowanych danych w tym roku było 88 nowych wydawców, którzy zarobili milion dolarów w sklepie Google Play, podczas gdy w tym samym czasie w sklepie Apple App Store było 164 takich firm. Dotyczy to rynku amerykańskiego. Większość wydawców zarabiających w tym roku pierwszy milion działała w branży gier. Wirtualna rozrywka wciąż jest niezwykle popularna na obu platformach. Dopiero na dalszych miejscach znalazły się takie aplikacje jak te dotyczące stylu życia czy zdrowia. Oba sklepy na całym świecie miały w tym roku 113 miliardów pobrań roku oraz 76 miliardami dolarów dochodu.
Amerykanie uwielbiają grać. W amerykańskim Google Play kategoria gry stanowi około 84 procent wszystkich wydatków konsumenckich. Milionerzy, którzy zarobili na grach to 57 z 88 firm.
Apple od dawna zwraca wielką uwagę na - jak to się ładnie określa w koncernach - monetyzację wszystkiego co związane z AppStore. Dzięki zakupom w aplikacjach, subskrypcjom i płatnym aplikacjom sklep konsekwentnie generuje prawie dwa razy więcej przychodów niż Google Play. Najnowszy raport Sensor Tower Store Intelligence pokazuje jeszcze inny ciekawy trend. W ostatnim roku, w sklepie Apple 164 wydawców zarobiło swój pierwszy milion dolarów amerykańskich. W tym samym czasie w Google Play milionerami zostało 88 twórców aplikacji.
Apple VOD: premiera, ceny, zawartość i szczegóły nowej platformy
Liczba wydawców, którzy osiągnęli pierwszy milion dolarów (lub więcej) w amerykańskim sklepie AppStore wzrosła o około 15 procent w stosunku do 2017 roku (wówczas podobny sukces odniosło 143 wydawców). Google Play zwiększyło z kolei tę liczbę o 24 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. 54 z 164 nowych wydawnictw wartych ponad milion dolarów w amerykańskim AppStore - około 33 procent - skupiło się na kategorii gier. W tym roku gry przyczyniły się do około 60 procent wszystkich przychodów na platformie. W amerykańskim Google Play kategoria gry stanowi około 84 procent wszystkich wydatków konsumenckich. Milionerzy, którzy zarobili na grach to 57 z 88 firm.