Apple ułatwi wymianę ekranów smartfonów iPhone 13 w nieautoryzowanych serwisach. Face ID nie ulegnie już awarii
W ostatnim czasie coraz głośniej podnosi się kwestię tak zwanego „prawa do naprawy”. Producenci urządzeń, również tych mobilnych, stosują skomplikowane konstrukcyjnie rozwiązania, które skutecznie utrudniają, a niekiedy nawet uniemożliwiają przeprowadzenie wymiany wadliwych lub zepsutych komponentów w nieautoryzowanych punktach serwisowych. Dobrze obrazuje to Apple ze smartfonem iPhone 13. Otóż po przeprowadzeniu procesu zmiany ekranu na nowy pojawia się problem z biometrią, konkretnie z Face ID, czyli rozpoznawaniem twarzy. Aby naprawa przebiegła bez przeszkód należy udać się do warsztatu „namaszczonego” przez Apple. Użytkownicy stanowczo protestują przeciwko takim praktykom i jak widać, odniosło to skutek. Firma z Cupertino postanowiła się ugiąć.
Apple pozwoli na wygodną wymianę ekranu w nieautoryzowanych punktach naprawczych. Co istotne, firma zrealizuje obietnicę przy pomocy aktualizacji oprogramowania systemu iOS dla smartfonów Apple iPhone 13.
Apple iPhone 13 vs iPhone 12: Test porównujący smartfony. Oceniamy zasadność wymiany na nowszy model
Zgodnie z raportem iFixit wymiana ekranu w smartfonach z rodziny Apple iPhone 13 wiąże się z ryzykiem „upośledzenia” funkcji Face ID odpowiadającej za zabezpieczenie biometryczne. Wszystko przez mikrokontroler, który powinien być sparowany z konkretną częścią zamienną. Jak wiadomo, nieautoryzowane punkty napraw nie posiadają narzędzi pozwalających na takowe czynności, dlatego też często próbuje się przenieść mikrokontroler do nowego ekranu. Sęk w tym, że jest to proces trudny w realizacji, wymagający mikroskopu oraz szczegółowej wiedzy o budowie sprzętu. Nawet zachowując wysoką ostrożność, może dojść do jego uszkodzenia i usterki Face ID. To niemal uniemożliwia naprawy w punktach innych niż autoryzowane,
Smartfony Apple iPhone i nieautoryzowany serwis napraw to nie najlepsze połączenie. Przedstawiamy konkretne powody
Kalifornijskie przedsiębiorstwo musiało zmierzyć się z ogniem krytyki ze strony użytkowników. Doszły do tego coraz częstsze głosy o tak zwanym prawie do naprawy i proszę bardzo – firma zareagowała dość zaskakująco. Apple zapewniło bowiem, iż nie będzie już utrudniać wspomnianych wymian ekranu, a moduł Face ID zadziała nawet w przypadku nieautoryzowanej wymiany na inny komponent. Zaskakujące jest to, że firma obiecuje zrealizować swoją obietnicę poprzez aktualizację oprogramowania systemu iOS dla iPhone’ów.
Powiązane publikacje

Smartfon vivo X300 Pro ma być zauważalnie lepszy od X200 Pro. Na pokład trafi Dimensity 9500, nowy aparat główny i ogromna bateria
25
Google Pixel 10 - znamy datę premiery nowej serii smartfonów. Zapowiedziano konferencję Made by Google 2025
41
HONOR X70 - smartfon z baterią jak w tablecie. Snapdragon 6 Gen 4, ekran AMOLED i szybkie ładowanie bezprzewodowe
19
Jak wyglądały dostawy smartfonów w drugim kwartale 2025 roku? Samsung numerem jeden, ale pewien wynik może Cię zaskoczyć
28