Apple Music posiada 50 milionów płatnych subskrybentów
W komunikacie prasowym Apple na temat dochodów spółki w pierwszym kwartale 2019 roku Tim Cook przekazał m.in., że w zeszłym roku usługa Apple Music przekroczyła 50 mln abonentów, co jest bardzo dobrym wynikiem w porównaniu do Spotify, mogącego poszczycić się „zaledwie” 70 mln subskrybentów premium. Według informacji przekazanej przez amerykański koncern, w zeszłym roku usługi takie jak Apple News, Apple Pay oraz 30 tysięcy pozostałych pozycji w App Store opartych na modelu biznesowym opierającym się na abonamencie wygenerowały o 40 proc. więcej przychodów, niż rok wcześniej. Są to dobre informacje, głównie, gdy zestawimy je z informacjami o słabej sprzedaży iPhone'ów, a także ostatnimi aferami powiązanymi z naruszeniami bezpieczeństwa, np. w Facetime.
Liczba płatnych użytkowników Apple Music urosła do liczby 50 mln, gdzie największa konkurencja amerykańskiego koncernu — Spotify, może pochwalić się liczbą 70 mln.
Rok temu w okolicach pierwszego kwartału, „The Wall Street Journal” przekazał, że Apple Music miało „jedynie” 36 mln płacących abonentów, co pokazuje, że w przeciągu ostatnich 12 miesięcy z płatnej wersji usługi zaczęło korzystać 14 mln nowych użytkowników. Koncern z Cupertino w maju 2018 roku ogłosił, że Apple Music osiągnęło próg 50 mln aktywnych klientów, pomijając przy tym fakt, że znaczący procent wśród nich jest korzystająca z okresu testowego. Luca Maestri, starszy zastępca prezesa i dyrektor finansowy w Apple przekazał, że „firma jest na dobrej drodze do podwojenia swoich obrotów w okresie od 2016 do 2020 roku”. Poinformował on również o tym, że „przychody ze sprzedaży smartfonów spadły o około 15 proc., gdzie pozostałe dochody firmy wzrosły o 19 procent, a więc zarówno sprzedaż sprzętu, jak i usług”.
Apple Macintosh powstał 35 lat temu. To była ważna premiera
W trakcie prowadzonej przez Apple sekcji Q&A z Timem Cookiem ten nie potwierdził informacji dot. możliwości wydania kolejnej generacji słuchawek AirPod uruchomienia usługi strumieniowania wideo, która według osób bliskiej sprawie miałaby mieć premierę w okolicach kwietnia tego roku. „Nie jesteśmy dziś gotowi do przeprowadzenia rozmowy na te tematy. Informacje na ich temat zostaną udostępnione w późniejszym terminie” - przekazał zainteresowanym. Dobre wyniki kwartalne usług rozwijanych przez Apple pokazują, że firma pomimo licznych wpadek sprzętowych mających miejsce w 2018 roku, radzi sobie na tyle dobrze, aby utrzymać się na powierzchni. Gdy połączymy informacje o 50 mln płatnych subskrybentach Apple Music wraz z przeciekami dotyczącymi możliwej premiery nowej generacji iPodów Touch, możemy dojść do wniosku, że dla Apple opłacalnym ruchem byłoby wskrzeszenie swojej bądź co bądź legendarnej marki mobilnych odtwarzaczy multimedialnych, aby promować przy jej pomocy ogrom usług, z których korzystać mogą użytkownicy platformy iOS.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5