Apple bezlitośnie wyśmiewa Windows w nowej reklamie. Niebieski ekran śmierci (BSOD) stał się bronią przeciwko Microsoft
Rywalizacja technologicznych gigantów często przenosi się na pole marketingu, gdzie firmy w kreatywny sposób starają się podkreślić zalety swoich produktów. Apple i Microsoft od dekad prowadzą taką rywalizację, a ich kampanie reklamowe nierzadko stają się tematem szerokich dyskusji. Niedawno firma z Cupertino postanowiła otworzyć kolejny rozdział w tej historii, sięgając po jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli niestabilności systemów konkurenta.
Apple w nowej kampanii reklamowej "The Underdogs" bezpośrednio konfrontuje stabilność macOS z awaryjnością systemu Windows.
Szef inżynierii sprzętowej Apple John Ternus może objąć stanowisko dyrektora generalnego. Tim Cook rozważa funkcję prezesa
Firma Apple opublikowała ośmiominutową reklamę "The Underdogs: BSOD (Blue Screen of Death)", która bezpośrednio atakuje Microsoft Windows. Film przedstawia zespół BetterBag uczestniczący w targach Container Con, gdzie wszystkie komputery PC zostają sparaliżowane przez niebieski ekran śmierci (BSOD). Jedynie stanowisko z komputerami Mac kontynuuje pracę bez zakłóceń. Reklama wyraźnie nawiązuje do globalnej awarii z 19 lipca 2024 roku, kiedy wadliwa aktualizacja oprogramowania CrowdStrike sparaliżowała miliony komputerów Windows na całym świecie. Przyczyna występowania niebieskiego ekranu śmierci nie leżała po stronie Microsoftu, lecz była spowodowana błędną aktualizacją zabezpieczeń. Apple celowo pomija ten fakt, sugerując że Windows PC często ulegają awariom typu BSOD.
Amazon, Apple i Microsoft muszą wyjaśnić zatrudnianie 50 tys. specjalistów H-1B po zwolnieniu dziesiątek tysięcy amerykanów
W reklamie przedstawiciel wsparcia technicznego wyjaśnia różnice między systemami, podkreślając że macOS używa Endpoint Security API, które nie daje aplikacjom dostępu na poziomie jądra systemu. Microsoft odpowiada na tę krytykę wprowadzając zmiany w architekturze Windows. Firma ogłosiła nową platformę Windows endpoint security, która przeniesie oprogramowanie antywirusowe poza jądro systemu. Dodatkowo wprowadzono funkcję Quick Machine Recovery, umożliwiającą szybki powrót do pulpitu po wystąpieniu BSOD. Seria Underdogs rozpoczęła się w 2019 roku jako humorystyczna promocja produktów Apple w środowisku biznesowym. Poprzednia reklama z 2024 roku została usunięta po krytyce za błędne przedstawienie Tajlandii. Nowy film kończy się sloganem "There's no security like Mac security", kontynuując agresywną kampanię Apple przeciwko konkurencji. Ciekawostką jest wyłączenie komentarzy pod filmem, co może wskazywać na obawy przed negatywnymi reakcjami.
Powiązane publikacje

Google Veo 3.1 z rozdzielczością 1080p i 8-sekundowymi klipami konkuruje z OpenAI Sora 2. Sprawdź, co faktycznie potrafi
6
Nowa polityka OpenAI. ChatGPT będzie mógł generować treści erotyczne po implementacji systemu weryfikacji wieku
33
Microsoft wreszcie pokazał własne AI. Generator obrazów MAI-Image-1 już atakuje konkurencję i zajmuje 9. miejsce w rankingu
18
LMDE 7 dostępne do pobrania. Czym różni się od Linux Mint i jaki jest cel istnienia tej dystrybucji? Zobacz krótkie omówienie
22