API Mantle w Battlefield 4 najwcześniej w styczniu
Jeszcze jakiś czas temu zastanawialiśmy się czy AMD razem ze studiem DICE i Eletronic Arts zdążą w tym roku wydać dumnie zapowiadaną aktualizację dla Battlefielda 4, która miała wprowadzać API Mantle będące jedną z sił napędowych dla promocji kart graficznych Radeon R7 i R9. Jak się okazuje, tym razem rację mieli wszyscy sceptycy, jacy od początku nie wierzyli w powodzenie takiej strategii... Najnowsza strzelanka z serii Battlefield to niewątpliwie jedno wielkie pasmo niepowodzeń, które poważnie nadszarpnęło już i tak niezbyt dobrą reputację Electronic Arts - zamiast wprowadzania nowych technologii i innych zapowiadanych ciekawostek studio DICE musi ciągle łatać zbugowaną grę działającą na nerwy tysiącom użytkowników z całego świata. Zostawmy jednak sprawy techniczne samej gry i przejdźmy do bardzo interesującej informacji, którą oczywiście można było przewidzieć. Mowa tutaj o wpisie Roya Taylora na Twitterze mówiącym o premierze technologii AMD True Audio oraz API Mantle, która ma się wydarzyć najwcześniej w styczniu przyszłego roku.
W tym momencie firma nie tłumaczy się z obsuwy, ani nie podaje konkretnej daty wydania aktualizacji dla Battlefielda 4 oraz wprowadzenia True Audio w życie. Środowisko Mantle ma polepszyć wydajność gry, a co więcej zaoferować lepszą jakość grafiki przy mniejszych wymaganiach technicznych - w przyszłym roku powinniśmy obserwować premiery wielu gier korzystających z nowego API, aczkolwiek to Battlefield 4 jest głównym "klientem" AMD (przynajmniej na tę chwilę).
A jednak styczeń... a może luty?
Do tej pory nie poznaliśmy żadnych konkretów dotyczących nowej technologii, więc pozostaje nam tylko wierzyć w zapewnienia "Czerwonych" i dobry warsztat deweloperów. Jeżeli Mantle okaże się jednak wielką klapą, to AMD może liczyć na gwałtowny odzew społeczności oraz klientów...
Powiązane publikacje

NVIDIA GeForce GTX 1630 - premiera nowej karty graficznej. Wydajność zdecydowanie nie jest jej mocną stroną
25
AMD Radeon RX 7000 - karty graficzne RDNA 3 zaoferują nowe funkcje związane z Ray Tracingiem oraz złącza DisplayPort 2.0
15
Colorful GeForce GTX 1630 BattleAx - tak prezentuje się niereferencyjna wersja nowego Turinga
31
Cyberpunk 2077 otrzymał modyfikację zmieniającą biblioteki .DLL z techniki NVIDIA DLSS na konkurencyjny AMD FSR 2.0
109