API Mantle w Battlefield 4 najwcześniej w styczniu
Jeszcze jakiś czas temu zastanawialiśmy się czy AMD razem ze studiem DICE i Eletronic Arts zdążą w tym roku wydać dumnie zapowiadaną aktualizację dla Battlefielda 4, która miała wprowadzać API Mantle będące jedną z sił napędowych dla promocji kart graficznych Radeon R7 i R9. Jak się okazuje, tym razem rację mieli wszyscy sceptycy, jacy od początku nie wierzyli w powodzenie takiej strategii... Najnowsza strzelanka z serii Battlefield to niewątpliwie jedno wielkie pasmo niepowodzeń, które poważnie nadszarpnęło już i tak niezbyt dobrą reputację Electronic Arts - zamiast wprowadzania nowych technologii i innych zapowiadanych ciekawostek studio DICE musi ciągle łatać zbugowaną grę działającą na nerwy tysiącom użytkowników z całego świata. Zostawmy jednak sprawy techniczne samej gry i przejdźmy do bardzo interesującej informacji, którą oczywiście można było przewidzieć. Mowa tutaj o wpisie Roya Taylora na Twitterze mówiącym o premierze technologii AMD True Audio oraz API Mantle, która ma się wydarzyć najwcześniej w styczniu przyszłego roku.
W tym momencie firma nie tłumaczy się z obsuwy, ani nie podaje konkretnej daty wydania aktualizacji dla Battlefielda 4 oraz wprowadzenia True Audio w życie. Środowisko Mantle ma polepszyć wydajność gry, a co więcej zaoferować lepszą jakość grafiki przy mniejszych wymaganiach technicznych - w przyszłym roku powinniśmy obserwować premiery wielu gier korzystających z nowego API, aczkolwiek to Battlefield 4 jest głównym "klientem" AMD (przynajmniej na tę chwilę).
A jednak styczeń... a może luty?
Do tej pory nie poznaliśmy żadnych konkretów dotyczących nowej technologii, więc pozostaje nam tylko wierzyć w zapewnienia "Czerwonych" i dobry warsztat deweloperów. Jeżeli Mantle okaże się jednak wielką klapą, to AMD może liczyć na gwałtowny odzew społeczności oraz klientów...
Powiązane publikacje

Sparkle ARC B580 Guardian - premiera nowego wariantu karty Battlemage, która powalczy w niższym segmencie rynku
14
Karty graficzne Intel ARC Celestial mogą wykorzystać architekturę Xe3P i być produkowane bezpośrednio w fabrykach Intela
34
NVIDIA może przekierować wkrótce linie produkcyjne akceleratorów B200 do wytwarzania GeForce RTX 5090
57
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - nowa karta graficzna tylko nieco szybsza od układu RTX 4070 Ti SUPER w testach 3DMark
146