Anthem z obsługą NVIDIA DLSS poprawiającą wydajność
Wszyscy chyba zdajemy sobie sprawę, jak mocarny musi być nasz komputer, by móc ze spokojem uruchomić technologię ray tracing w grach. Czasami jednak mimo dobrego sprzętu, najnowsze gry nie są w stanie wygenerować zadowalającej liczby klatek. Nawet nasze testy wykazały, że gra Metro Exodus uruchomiona na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti, przy rozdzielczości 4K i maksymalnych ustawieniach graficznych (w tym ray tracing na ultra), generowała mniej więcej 24 klatek na sekundę. Rozczarowanie wielu graczy zostało jednak nieco złagodzone, wprowadzaniem do kolejnych produkcji wsparcia dla technologii DLSS (Deep Learning Super-Sampling). Po tytułach takich jak Battlefield V, Shadows of the Tomb Raider czy wspomniane Metro Exodus, pora na Anthem. Od wczoraj dostępna jest aktualizacja gry, która doda obsługę DLSS.
26 marca pojawiła się aktualizacja, która doda obsługę technologii supersamplingu DLSS do gry Anthem.
Metro: Exodus - sprawdzamy DLSS po nowej aktualizacji gry
Mówiąc najprościej, DLSS to technologia bazująca na algorytmach głębokiego uczenia, która najpierw obniża rozdzielczość gry, by działała płynniej (i generowała większą liczbę klatek), a następnie rekonstruuje rozdzielczość do natywnej rozdzielczości monitora bez (teoretycznie) wyraxnej utraty jakości wyświetlanego obrazu. Mówiąc już bardziej szczegółowo, Deep Learning Super-Sampling to technika upscalingu, która poprawia wydajność względem tradycyjnych metod wygładzania krawędzi w dwojaki sposób. Pobiera więc mniej próbek na piksel, niż w przypadku tradycyjnego anti-aliastingu, a dodatkowo DLSS realizowane jest niemal w całości przez rdzenie Tensor dostępne w kartach graficznych z rodziny Turing. Sprawia to, że rdzenie CUDA zwalniane są z tego zadania. Wszystko to oznacza zwiększenie wydajności kart graficznych z rodziny RTX.
Recenzja Anthem - klęknijmy do Hymnu. Bądź... w akcie rozpaczy
NVIDIA w oficjalnym komunikacie przedstawiła także wykres, na którym umieszczono wyniki wydajności kart GeForce RTX 2060, RTX 2070, RTX 2080 oraz RTX 2080 Ti przed i po wykorzystaniu DLSS. Widać różnice nawet do niemal 20 klatek w przypadku najdroższej konstrukcji. Jak zaznacza NVIDIA, rozwiązanie to pomaga wtedy, gdy gramy na wyższych ustawieniach graficznych oraz przy rozdzielczościach takich jak 3840x2160 oraz 2560x1440. Aktualizację wykorzystamy w pełni także jedynie wtedy, gdy mamy zainstalowany najnowszy update Microsoftu - Windows 10 October 2018, w wersji co najmniej 1809.
Powiązane publikacje

Poznaliśmy szczegóły specyfikacji pamięci od HBM4 do HBM8. Wbudowane chłodzenie, wysoka przepustowość i gęstość pamięci
21
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
325
NVIDIA GeForce RTX 5050 - nowe informacje o najsłabszym Blackwellu. VRAM i sekcja zasilania zdradzają możliwości karty
54
AMD Instinct MI400 z 432 GB pamięci HBM4 zadebiutuje w 2026 roku. AMD EPYC Verano z premierą w 2027 roku
34