Anthem z obsługą NVIDIA DLSS poprawiającą wydajność
Wszyscy chyba zdajemy sobie sprawę, jak mocarny musi być nasz komputer, by móc ze spokojem uruchomić technologię ray tracing w grach. Czasami jednak mimo dobrego sprzętu, najnowsze gry nie są w stanie wygenerować zadowalającej liczby klatek. Nawet nasze testy wykazały, że gra Metro Exodus uruchomiona na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti, przy rozdzielczości 4K i maksymalnych ustawieniach graficznych (w tym ray tracing na ultra), generowała mniej więcej 24 klatek na sekundę. Rozczarowanie wielu graczy zostało jednak nieco złagodzone, wprowadzaniem do kolejnych produkcji wsparcia dla technologii DLSS (Deep Learning Super-Sampling). Po tytułach takich jak Battlefield V, Shadows of the Tomb Raider czy wspomniane Metro Exodus, pora na Anthem. Od wczoraj dostępna jest aktualizacja gry, która doda obsługę DLSS.
26 marca pojawiła się aktualizacja, która doda obsługę technologii supersamplingu DLSS do gry Anthem.
Metro: Exodus - sprawdzamy DLSS po nowej aktualizacji gry
Mówiąc najprościej, DLSS to technologia bazująca na algorytmach głębokiego uczenia, która najpierw obniża rozdzielczość gry, by działała płynniej (i generowała większą liczbę klatek), a następnie rekonstruuje rozdzielczość do natywnej rozdzielczości monitora bez (teoretycznie) wyraxnej utraty jakości wyświetlanego obrazu. Mówiąc już bardziej szczegółowo, Deep Learning Super-Sampling to technika upscalingu, która poprawia wydajność względem tradycyjnych metod wygładzania krawędzi w dwojaki sposób. Pobiera więc mniej próbek na piksel, niż w przypadku tradycyjnego anti-aliastingu, a dodatkowo DLSS realizowane jest niemal w całości przez rdzenie Tensor dostępne w kartach graficznych z rodziny Turing. Sprawia to, że rdzenie CUDA zwalniane są z tego zadania. Wszystko to oznacza zwiększenie wydajności kart graficznych z rodziny RTX.
Recenzja Anthem - klęknijmy do Hymnu. Bądź... w akcie rozpaczy
NVIDIA w oficjalnym komunikacie przedstawiła także wykres, na którym umieszczono wyniki wydajności kart GeForce RTX 2060, RTX 2070, RTX 2080 oraz RTX 2080 Ti przed i po wykorzystaniu DLSS. Widać różnice nawet do niemal 20 klatek w przypadku najdroższej konstrukcji. Jak zaznacza NVIDIA, rozwiązanie to pomaga wtedy, gdy gramy na wyższych ustawieniach graficznych oraz przy rozdzielczościach takich jak 3840x2160 oraz 2560x1440. Aktualizację wykorzystamy w pełni także jedynie wtedy, gdy mamy zainstalowany najnowszy update Microsoftu - Windows 10 October 2018, w wersji co najmniej 1809.
Powiązane publikacje
![NVIDIA GeForce RTX 3050 A - nowy wariant układu graficznego dla laptopów może wykorzystać okrojone rdzenie Ada Lovelace](/files/Image/m165/44308.png)
NVIDIA GeForce RTX 3050 A - nowy wariant układu graficznego dla laptopów może wykorzystać okrojone rdzenie Ada Lovelace
12![NVIDIA przygotowuje kartę graficzną TITAN bazującą na architekturze Blackwell. Ale czy ujrzy ona światło dzienne?](/files/Image/m165/44276.png)
NVIDIA przygotowuje kartę graficzną TITAN bazującą na architekturze Blackwell. Ale czy ujrzy ona światło dzienne?
44![NVIDIA B20 - trwają prace nad akceleratorem AI z rodziny Blackwell, który będzie mógł bez przeszkód zadebiutować w Chinach](/files/Image/m165/44265.png)
NVIDIA B20 - trwają prace nad akceleratorem AI z rodziny Blackwell, który będzie mógł bez przeszkód zadebiutować w Chinach
14![NVIDIA GeForce RTX 50 - układy mogą zadebiutować później niż sądzono. Mamy złe wieści dla niecierpliwych graczy i entuzjastów](/files/Image/m165/44263.png)
NVIDIA GeForce RTX 50 - układy mogą zadebiutować później niż sądzono. Mamy złe wieści dla niecierpliwych graczy i entuzjastów
63![AMD Radeon 880M - ASUS chwali się wydajnością układu RDNA 3.5 na tle Radeon 780M i GeForce RTX 3050 40 W](/files/Image/m165/44226.png)