Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Anthem miał nie być looter shooterem, nie był także tworzony 6 lat

Dominik Wiśniewski | 03-04-2019 14:00 |

Anthem miał nie być looter shooterem, nie był także tworzony 6 latJako tytuł tego newsa rozważałem "Anthem, czyli pośmiejmy się jeszcze przez chwilę", ale postanowiłem dać na wstrzymanie i możliwie obiektywnie podejść do tematu, pozostawiając subiektywność czytelnikom w komentarzach. Co tym razem jeśli chodzi o ostatnią produkcję studia BioWare? Okazuje się, że dziennikarz Kotaku, Jason Schreier, który ostatnio uraczył nas przeciekami o mocy konsol następnej generacji tym razem przyjrzał się bliżej byłym i obecnym pracownikom BioWare. Przeprowadził wywiady z aż 19 z nich, na podstawie których powstał artykuł, rzucający wiele światła na czas spędzony przy (ponoć koszmarnym) procesie deweloperskim.

Okazuje się, że BioWare podczas tworzenia gry Anthem miało sporo problemów. Brak wizji na fabułę i gameplay, spory z wydawcą i pomiędzy oddziałami studia to kilka z nich.

Anthem miał nie być looter shooterem, nie był także tworzony 6 lat [1]

Anthem z obsługą NVIDIA DLSS poprawiającą wydajność

Wspomniany artykuł Jasona Schreiera znajduje się TUTAJ i mocno polecam zapoznanie się z jego pełną treścią. Jeśli jednak nie macie na to czasu, oto jego najważniejsze elementy. Ogólny wydźwięk wspomnianego artykułu pokazuje, że studio było przez długi czas niejednomyślne, mocno skłócone wewnętrznie (BioWare składa się z trzech zespołów rozsianych po Teksasie i USA) do tego nawet stopnia, że na kilka dni przed oficjalną zapowiedzią gry, zmieniono jej tytuł z Beyond na Anthem, z czym nie zgadzało się wielu pracowników BioWare. W Beyond chodziło bowiem o to, aby wyruszać poza (beyond - ang. poza) mury Fort Tarsis w niebezpieczny świat. Pierwsze prace nad grą miały ruszyć już w połowie 2012 roku, jednak okazuje się, że prace w pełnym tego słowa znaczeni nie trwały sześciu lat, a... maksymalnie półtora roku. To przez ten czas powstało większość produkcji. Według tych nieoficjalnych doniesień, nawet demo pokazane podczas eventu E3 w 2017 roku nie bazowało na grze, gdyż jej kierunek wyklarował się właściwie na 9 miesięcy przed premierą. Wszystko to skutkowało nadgodzinami, napięciem nerwowym programistów, depresjami i zwolnieniami lekarskimi, które miały zapewnić podreperowane zdrowia fizycznego.

Anthem miał nie być looter shooterem, nie był także tworzony 6 lat [2]

Recenzja Anthem - klęknijmy do Hymnu. Bądź... w akcie rozpaczy

Anthem miał ponoć nie być nawet looter shooterem, choć mimo wszystko grą sieciową. Miało chodzić o to, by wraz z przyjaciółmi wyruszać poza mury bezpiecznego fortu i utrzymać się poza nim tak długo, jak to tylko możliwe. Misje także miały być bardziej fabularne, nie zaś skupione wokół pospiesznego zbierania łupów. Przysłowiowym, kolejnym gwoździem do trumny Anthem (jak i w pewnym sensie Mass Effect: Andromedy) było upieranie się wydawcy, Electronic Arts, na zbudowanie gry bazującej na silniku Frostbite. Stworzony przez DICE silnik sprawił ekipie z BioWare sporo kłopotów do tego stopnia, że musieli posiłkować się pomocą deweloperów, którzy przygotowali Battlefielda V. Jak twierdzi Schreier, jest to silnik tak nieprzyjazny, że łatwiejszym było "obchodzenie" bugów, niż ich naprawianie. Dlatego też zarówno w Andromedzie jak i Anthemie było ich aż tyle. Chciałbym zakończyć newsa jakimś pozytywnym słowem, jednak nie mam dobrych wiadomości. Okazuje się bowiem, że także nadchodzące Dragon Age 4 ma zostać zbudowane na silniku Frostbite.

Źródło: Kotaku
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 38

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.