Ankieta Steam - jakich podzespołów używali gracze w grudniu 2018
Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy, toteż postanowiliśmy co miesiąc przedstawić takie właśnie podsumowanie, z racji tego, że wydaje się nam to całkiem interesujące. Jest to też fajne miejsce, by w komentarzach pochwalić się (bądź pożalić) własnym zestawem, albo - jak już miało to niejednokrotnie miejsce - zastanowić się jak bardzo nieadekwatne do rzeczywistości mogą być prezentowane dane. Na ich podstawie można bowiem zauważyć, że z miesiąca na miesiąc póki co dość trudno zaobserwować pewną konkretną tendencję, pewien konkretny wzrost czy spadek. Być może jednak należy zrzucić to na karb tego, że porównywanie zmian byłoby bardziej miarodajne, jeśli rzucilibyśmy na nie okiem na początku, a później na końcu roku. Póki jednak co sprawdźmy, na czym grali użytkownicy Steama w grudniu.
Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy, toteż postanowiliśmy co miesiąc przedstawić takie właśnie podsumowanie. Jak wyglądało to w grudniu?
Steam: z jakich podzespołów korzystali gracze w listopadzie 2018?
Na podstawie wyników z ubiegłego miesiąca można przedstawić coś na kształt sztandarowego zestawu użytkownika Steama. W jego skład będą więc wchodziły te podzespoły, system bądź inne elementy, z których gracze korzystają najczęściej. W listopadzie przedstawiał się on następująco: system operacyjny, na którym najczęściej grano to 64-bitowy Windows 10 (63,79%) co oznacza, że - biorąc pod uwagę ubiegły miesiąc - coraz więcej graczy przesiada się na dziesiątkę. Wciąż większość osób, pod postacią 38,04% posiada 8 GB pamięci operacyjnej RAM, choć podobnie jak w listopadzie zwiększyła się także baza użytkowników korzystających z 16 GB pamięci operacyjnej (o 0,27%). 21,97% procesorów cechuje się taktowaniem w przedziale 3,3-3,69 GHz, choć wzrost zaliczyły CPU o taktowaniu w zakresie od 2.0 GHz do 2.29 GHz, co może mieć związek z przesiadaniem się na słabsze rdzenie, ale większą jej ilość. Spada bowiem ilość użytkowników, która korzysta z czterech rdzeni na procesorze (56,41%) i choć to oni są wciąż największą grupą jeśli chodzi o ilość wykorzystywanych rdzeni w grach, to wzrasta liczba osób wykorzystujących procesory sześcio- i ośmiordzeniowe (równo o 0,27%). Najczęściej wybieraną kartą graficzną (14,80%) jest wciąż GeForce GTX 1060, i choć zainteresowanie tym modelem poprzednio spadło, to tym razem na powrót wzrosło. Najwięcej graczy (zmiana o -0,28%) porzuciło model NVIDIA GeForce GTX 970. W grudniu zainteresowanie układami z serii AMD Radeon R7 - w porównaniu do poprzedniego miesiąca także spadło: o 0,10%.
Steam: z jakich podzespołów korzystali gracze w październiku 2018?
Osoby korzystające z jednego monitora wciąż pracują najczęściej (60.72%) na rozdzielczości 1920 x 1080, choć odnotowuje się niewielki spadek tych graczy na rzecz 1366 x 768. Rozdzielczość 4K zanotowała nieznaczny spadek w wysokości 0,03% względem poprzedniego miesiąca. W przypadku konfiguracji z kilkoma monitorami, najczęściej mamy do czynienia z rozdzielczością 3840 x 1080 (71,96%). Aż 99,93% użytkowników Steama posiada mikrofon (o 0,01% mniej niż poprzednio), co nie oznacza jednak, że używa go podczas grania. Językiem wiodącym użytkowników jest wciąż język angielski (38,35%). Język ów zaliczył mały wzrost przy czym chiński i rosyjski - o ile w listopadzie zwyżkowały - tym razem nieco zniżkują. W kwestii pojemności dysków przeciętnego użytkownika Steama sprawa wygląda tak: najwięcej, bo 48,24% posiada dysk o pojemności powyżej 1TB, przy czym ilość wolnego miejsca to już najczęściej od 250 do 499 GB. Wiodącym headsetem wirtualnej rzeczywistości jest Oculus Rift. Poziom zainteresowania urządzeniem VR HTC Vive wydaje się być bez zmian.
Powiązane publikacje

Boty generują coraz więcej ruchu internetowego. Statystyki pokazują jak duży odsetek stanowiły w 2022 roku
4
Google pod koniec roku zacznie usuwać nieaktywne konta, a wraz z nimi dane na Dysku i materiały wideo na YouTube
21
YouTube może uniemożliwić oglądanie filmów w przypadku, gdy użytkownik korzysta z rozszerzeń blokujących reklamy
134
Microsoft Edge przesyła prawie każdą odwiedzoną stronę do Bing. Microsoft prowadzi dochodzenie w sprawie naruszenia prywatności
25