Ankieta Steam - jakich komponentów używali gracze w lutym 2019
Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy, toteż postanowiliśmy co miesiąc przedstawić takie właśnie podsumowanie, z racji tego, że wydaje się nam to całkiem interesujące. Jest to też fajne miejsce, by w komentarzach pochwalić się (bądź pożalić) własnym zestawem, albo - jak już miało to niejednokrotnie miejsce - zastanowić się jak bardzo nieadekwatne do rzeczywistości mogą być prezentowane dane. Na ich podstawie można bowiem zauważyć, że z miesiąca na miesiąc póki co dość trudno zaobserwować pewną konkretną tendencję, pewien konkretny wzrost czy spadek. Być może jednak należy zrzucić to na karb tego, że porównywanie zmian byłoby bardziej miarodajne, jeśli rzucilibyśmy na nie okiem na początku, a później na końcu roku. Póki jednak co sprawdźmy, na czym grali użytkownicy Steama w lutym.
Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy, toteż postanowiliśmy co miesiąc przedstawić takie właśnie podsumowanie. Jak wyglądało to w lutym?
Na podstawie wyników z ubiegłego miesiąca można przedstawić coś na kształt sztandarowego zestawu użytkownika Steama. W jego skład będą więc wchodziły te podzespoły, system bądź inne elementy, z których gracze korzystają najczęściej. W styczniu przedstawiał się on następująco: system operacyjny, na którym najczęściej grano to 64-bitowy Windows 10, i nieco inaczej niż w poprzednich miesiącach, zaliczył on wzrost (1,14%). Wzrosło także zainteresowanie systemem MacOS 10.14.3 64 bit (0,46%). Wciąż większość użytkowników Steama korzysta z 8 GB pamięci operacyjnej RAM, choć w lutym przybyło sporo użytkowników (+1,24%), którzy mogą pochwalić się 16 GB pamięci RAM. W kwestii częstotliwości taktowania procesorów, wciąż prym wiodą procesory z taktowaniem w przedziale 3,3 - 3,69 GHz - jednak w lutym rozwiązania takie zaliczyły spadek (-0,09%). 2,7 GHz - 2,99 GHz to przedział, który cieszył się największym wzrostem zainteresowania (+0,34%). Większość użytkowników Steama (56,01%) używa procesorów o 4 rdzeniach, jednakże ich liczba spada np. na rzecz procesorów o 6 rdzeniach (+1,33%). Zainteresowanie CPU o 6 rdzeniach jest więc z miesiąca na miesiąc faktycznie coraz wyższe. Z piedestału nie chce zejść także karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 1060 (15,31% wszystkich GPU). I choć w styczniu obserwowaliśmy swoisty "zryw" w zainteresowaniu konstrukcją NVIDIA GeForce GTX 1070, to luty na powrót podniósł liczbę korzystających z 1060 o 1%. Także AMD Radeona RX 580 cieszył się w lutym mniejszym zainteresowaniem, choć ilość użytkowników tej karty mimo wszystko powolutku rośnie (+0,12%).
Osoby korzystające z jednego monitora niezmiennie pracują najczęściej (62.07%) na rozdzielczości 1920 x 1080 i odsetek ten urósł w lutym o 1,59%. Rośnie także segment WQHD (2560 x 1440). Obecnie korzysta z niego 4,24% graczy Steama. Już w grudniu obserwowaliśmy spadek zainteresowania rozdzielczością 4K (3840 x 2160), luty jedynie pogłębił ów spadek. Obecnie w 4K gra zaledwie 1,46% użytkowników. W przypadku konfiguracji z kilkoma monitorami, najczęściej mamy do czynienia z rozdzielczością 3840 x 1080 (73,84%) i tych konfiguracji na Steamie wciąż przybywa. Językiem wiodącym użytkowników jest wciąż język angielski (35,67%). Język ów zaliczył jednak w lutym spory spadek, przy czym chiński gigantyczny wręcz wzrost (w porównaniu z poprzednimi miesiącami) +3,54%. W kwestii pojemności dysków przeciętnego użytkownika Steama sprawa wygląda tak: najwięcej, bo 49,76% posiada dysk o pojemności powyżej 1TB, przy czym ilość wolnego miejsca to już najczęściej od 250 do 499 GB. Wiodącym headsetem wirtualnej rzeczywistości jest Oculus Rift i co ciekawe: wśród użytkowników udostępniających swoje dane dotyczące podzespołów Steamowi, 0,02% porzuciło zabawę przy pomocy HTC Vive (sprzedało urządzenie, przestało udostępniać dane - powody mogą być różne). Poza tym w kwestii headsetów VR nie zmieniło się nic.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57