Android 12 z istotnymi udogodnieniami dla graczy. Platforma coraz przyjaźniejsza mobilnej rozrywce
Urządzenia mobilne zastępują nam dziś komputery, odtwarzacze multimediów oraz aparaty i kamery. Coraz częściej są w stanie zaoferować nam rozrywkę na niespotykanym dotąd poziomie. Owszem, lwią część gier w repozytorium Google Play stanowią proste produkcje o niewymagającej mechanice, natomiast bez trudu odnajdziemy tam również topowe, złożone gry. Pomijam już kwestię dostępności usług streamingowych, na przykład Google Stadia. Nie powinno więc zaskakiwać nikogo to, że Google, widząc trend, stara się udostępnić graczom możliwie idealne warunki do wirtualnej zabawy. Android 12, czyli zbliżająca się aktualizacja systemu wprowadzi kolejne udogodnienia dla wspominanej grupy użytkowników smartfonów. Chodzi tryb gracza oraz funkcję zarezerwowaną dotychczas dla konsol.
Google pracuje nad dwiema zmianami w systemie Android 12, które docenią mobilni fani wirtualnej rozrywki. Poza dedykowanym trybem gracza możemy spodziewać się możliwości zabawy bez zakończenia pobierania tytułu.
Test TCL 20 Pro 5G – Smartfon z funkcjonalną nakładką TCL UI, wydajną specyfikacją i technologią NXTVISION 2
Choć większość gier mobilnych dostępnych w Google Play zajmuje góra kilkaset megabajtów, bez trudu odnajdziemy produkcje, których pliki instalacyjne „ważą” nawet kilka gigabajtów. W przypadku światłowodu lub sieci komórkowej piątej generacji (5G) pobranie gry nie powinno zająć zbyt długo czasu, natomiast nie każdy użytkownik ma dostęp do wystarczająco szybkiego połączenia intenetowego. Oczekiwanie na zakończenie pobierania może więc trwać nawet kilkadziesiąt minut. Niedogodność ta zostanie rozwiązana w nadchodzącej aktualizacji Android 12. Deweloperzy otrzymają narzędzia umożliwiające uruchamianie gry podczas jej pobierania.
Test Motorola moto g100 – Smartfon z chipem Qualcomm Snapdragon 870, pamięcią UFS 3.1 i pojemnym akumulatorem
O drugiej nowości, która trafi do Androida 12, informowaliśmy już wcześniej, ale warto wrócić do tematu z uwagi na powiązanie z powyższą funkcją. Otóż w systemie pojawi się specjalny tryb gry, który będzie uruchamiany bezpośrednio po włączeniu wybranego tytułu. Z poziomu panelu będzie można wykonać zrzut ekranu, uruchomić nagrywanie, a nawet aktywować licznik FPS. Dodatkowo gracz będzie mógł wybrać rodzaj optymalizacji: Maksymalna wydajność (krótszy czas pracy na baterii), Standardowy oraz Oszczędzanie baterii (zmniejsza liczbę klatek).
Powiązane publikacje

Kolejna usługa od Google wkrótce straci ważność. Gry bez instalacji na Androidzie odejdą jeszcze w 2025 roku
2
AMD ROCm 7 - premiera platformy obliczeniowej dla sztucznej inteligencji i rynku HPC, która przynosi znaczy wzrost wydajności
11
Bielik AI z oficjalnym wsparciem NVIDIA. Polski model językowy wkracza do europejskiej ekstraklasy
36
Android 16 już dostępny, ale bez Material 3 Expressive. Nadchodzą powiadomienia na żywo i alternatywa dla Samsung DeX
24