Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Amica 4.0 – transformacja cyfrowa polskiego producenta AGD

Amica | 24-01-2020 17:00 |

Amica 4.0 – transformacja cyfrowa polskiego producenta AGDTransformacja cyfrowa oraz przemysł 4.0 to kolejne kamienie milowe rozwoju przemysłu oraz przedsiębiorstw. W okresie nieustannych zmian, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i społecznym, konkurujące na rynku firmy muszą sprostać nieustannie rozwijającym się innowacjom technologicznym oraz analizować coraz więcej danych i planować kierunki rozwoju oraz obsługi klientów. Przykładem jest ogłoszony właśnie projekt polskiego lidera rozwoju w tym zakresie, jakim jest Grupa Amica. Podczas konferencji, która odbyła się 24 stycznia w Warszawie, rozmawiano o wizji rozwoju oraz inwestycjach Grupy Amica w cyfryzację i robotyzację na wszystkich poziomach funkcjonowania firmy.

Amica 4.0 – transformacja cyfrowa polskiego producenta AGD [1]

Prowadzona przez nas transformacja cyfrowa jest częścią strategii HIT 2023, którą przyjęliśmy w 2014 r., a pod koniec 2019 r. doprecyzowaliśmy część założeń, w tym plan cyfryzacji oraz wartość inwestycji w tym zakresie. Poprzez szybki rozwój chcemy do lata 2023 r. stać się jednym z trzech czołowych producentów sprzętu grzejnego w Europie – mówił Robert Stobiński, członek zarządu Grupy Amica ds. transformacji cyfrowej. – Inteligentne przedsiębiorstwo skupia się na zwiększaniu wydajności operacyjnej i efektywności procesów wewnętrznych oraz opracowywaniu nowych modeli biznesowych, przy jednoczesnym czerpaniu z doświadczeń klientów i pracowników. Nasz plan zakłada m.in. wzrost produkcji oraz usprawnienie systemu dystrybucji produktów do klienta, a jednym z efektów podjętych prac jest wybudowany w 2017 r. automatyczny magazyn wysokiego składowania. Nasz projekt i nasze rozumienie cyfryzacji wyróżnia to, że ma ona dotyczyć wszystkich obszarów funkcjonowania Grupy. Skupiamy się jednocześnie na procesach dotyczących marketingu, zarządzania danymi, księgowości, dystrybucji czy obsługi klienta. Drugą częścią naszej transformacji będą zmiany w produkcji, takie jak robotyzacja i automatyzacja części procesów w fabryce kuchni we Wronkach – dodał Robert Stobiński.

Amica 4.0 – transformacja cyfrowa polskiego producenta AGD [2]

Podczas spotkania Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i kontrolingu, wspomniał również o aspekcie wzrostu przychodów i zyskowności, jaką niesie za sobą transformacja cyfrowa Amica 4.0. HIT 2023 jest pierwszą tak długoterminową strategią naszej spółki. Amica konsekwentnie inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne. Planowane inwestycje w obrębie cyfryzacji i automatyzacji w okresie 2020-2023 wyniosą około 250 mln złotych, natomiast wszystkie inwestycje w tym okresie zamkną się w kwocie ok. 500 mln złotych. Tak duży procent zaplanowanych nakładów na cyfryzację i robotyzację wynika z wyzwań, jakie stawia przed nami rynek, oraz ambicji Grupy, ponieważ nie tylko chcemy utrzymać naszą dotychczasową pozycję, ale rozwijamy się, by osiągnąć zasięg globalny – powiedział Michał Rakowski.

Źródło: Amica
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.