AMD TressFX w Tomb Raider upiększy Larę Croft
Sposobów na poprawę jakości oprawy wizualnej w grach jest mnóstwo, ale większość sprowadza się do wykorzystywania dobrodziejstw pakietu DirectX 11 itp., natomiast rzadko pojawia się cokolwiek spoza tego zaklętego kręgu. Kilka dni temu AMD wydało jednak krótką notkę prasową, sugerującą że możemy spodziewać się od firmy czegoś na poprawę włosów :) Oczywiście, nie chodziło o szampon tylko nową technologię odpowiedzialną za generowanie bardzo realistycznego „owłosienia” głowy, nazwaną TressFX. W tym momencie mógłbym zacząć się rozwodzić, jak to wszystko działa i dlaczego warte jest zainteresowania, ale w gruncie rzeczy liczy się wyłącznie efekt końcowy, który wygląda naprawdę ciekawe. Chociaż to tylko kosmetyka, różnica jest widoczna gołym okiem i właściciele kart graficznych AMD już niebawem będą mogli zobaczyć tę technologię w ruchu. TressFX zostanie bowiem użyty w Tomb Raider, jakiego premiera nastąpi już 5 marca...
Efekty TressFX będą miały wpływ nie tylko na warstwę czysto wizualną (więcej szczegółów), ale również zjawiska atmosferyczne odegrają tutaj istotną rolę. Zamiast prostej „kucykowej” formy otrzymamy setki kosmyków poddających się sile wiatru oraz przyklejających do ciała, kiedy spadnie deszcz. Zresztą, popatrzcie sami...
Źródło: AMD