AMD rozwiewa wszelkie wątpliwości na temat Mantle
Zaprezentowana przez AMD technologia o nazwie Mantle z pewnością budzi wiele kontrowersji i rodzi wiele pytań. Pod tajemniczą nazwą kryje się niskopoziomowe API, które będzie umożliwiało tworzenie jednej gry w bardzo podobny sposób na konsolę jak i komputery stacjonarnie, jeżeli naturalnie obydwa urządzenia będą wspierać konkretne rozwiązanie. Co na to inne korporacje? Z pewnością przyglądają się temu wszystkiemu z niepokojem i niepewnością, albowiem mało jeszcze wiemy na temat samej technologii Mantle - najbardziej zagrożony może czuć się Microsoft ze swoimi bibliotekami DirectX. AMD w tym całym szumie spekulacji postanowiło wyjść za kurtyny i przemówić do niespokojnych prezesów firm jak i zaciekawionych graczy. Korporacja uparcie twierdzi, że Mantle w żaden negatywny sposób nie wpłynie na rozwiązania konkurencji, zaś deweloperom oferuje pomoc w implementacji. Na całym przedsięwzięciu mają także zyskać gracze, którzy doświadczą lepszej wydajności gier.
Pierwotnie technologia była opracowywana z myślą o komputerach klasy PC, jednak twórcy pragnęli rozszerzyć zakres obsługiwanych urządzeń o konsole. Mantle umożliwiać będzie zaimplementowanie odpowiedniego wachlarzu funkcji w grach, które nie są dostępne w żadnym obecnie znanym API. Odpowiedzialne one będą głównie za wydajność, co umożliwi twórcom zastosowanie nowych algorytmów graficznych. Mantle nie jest konkurencją dla znanego DirectX czy też innej biblioteki - ta technologia może pracować obok konkurencyjnych rozwiązań a nawet z nimi współpracować, dzięki czemu deweloperzy otrzymają jeszcze szersze pole do popisu w zakresie tworzenia grafiki.
Mantle zostało przygotowane z myślą o architekturze GCN, jednak użytkownicy innego sprzętu nie będą mieli problemów z obsługą gry. Należy pamiętać, że AMD podało tylko szczątkowe informacje na temat swojej nowej technologii. Więcej informacji dowiemy się na konferencji AMD Developers Summit (APU 13) - w trakcie jej trwania korporacja zapewne pokusi się o przedstawienie wszystkich szczegółów, rozwiewając zarazem wszelkie niejasności.
Źródło: AMD