Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD rozwiewa wszelkie wątpliwości na temat Mantle

Morfeusz888 | 18-10-2013 18:10 |

Zaprezentowana przez AMD technologia o nazwie Mantle z pewnością budzi wiele kontrowersji i rodzi wiele pytań. Pod tajemniczą nazwą kryje się niskopoziomowe API, które będzie umożliwiało tworzenie jednej gry w bardzo podobny sposób na konsolę jak i komputery stacjonarnie, jeżeli naturalnie obydwa urządzenia będą wspierać konkretne rozwiązanie. Co na to inne korporacje? Z pewnością przyglądają się temu wszystkiemu z niepokojem i niepewnością, albowiem mało jeszcze wiemy na temat samej technologii Mantle - najbardziej zagrożony może czuć się Microsoft ze swoimi bibliotekami DirectX. AMD w tym całym szumie spekulacji postanowiło wyjść za kurtyny i przemówić do niespokojnych prezesów firm jak i zaciekawionych graczy. Korporacja uparcie twierdzi, że Mantle w żaden negatywny sposób nie wpłynie na rozwiązania konkurencji, zaś deweloperom oferuje pomoc w implementacji. Na całym przedsięwzięciu mają także zyskać gracze, którzy doświadczą lepszej wydajności gier.

Pierwotnie technologia była opracowywana z myślą o komputerach klasy PC, jednak twórcy pragnęli rozszerzyć zakres obsługiwanych urządzeń o konsole. Mantle umożliwiać będzie zaimplementowanie odpowiedniego wachlarzu funkcji w grach, które nie są dostępne w żadnym obecnie znanym API. Odpowiedzialne one będą głównie za wydajność, co umożliwi twórcom zastosowanie nowych algorytmów graficznych. Mantle nie jest konkurencją dla znanego DirectX czy też innej biblioteki - ta technologia może pracować obok konkurencyjnych rozwiązań a nawet z nimi współpracować, dzięki czemu deweloperzy otrzymają jeszcze szersze pole do popisu w zakresie tworzenia grafiki.

Mantle zostało przygotowane z myślą o architekturze GCN, jednak użytkownicy innego sprzętu nie będą mieli problemów z obsługą gry. Należy pamiętać, że AMD podało tylko szczątkowe informacje na temat swojej nowej technologii. Więcej informacji dowiemy się na konferencji AMD Developers Summit (APU 13) - w trakcie jej trwania korporacja zapewne pokusi się o przedstawienie wszystkich szczegółów, rozwiewając zarazem wszelkie niejasności.

Źródło: AMD

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 2

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.