AMD Radeon Sky - Karty graficzne do grania w chmurze
Granie w chmurze to podobno przyszłość branży rozrywkowej, chociaż zanim takie rozwiązanie zastąpi tradycyjne platformy sprzętowe, minie jeszcze kilka długich lat (brak infrastruktury itp.). Pomimo tego, firmy związane z rynkiem kart graficznych w pocie czoła pracują nad rozwiązaniami, mającymi zapewnić graczom komfortową zabawę za pośrednictwem zewnętrznych serwerów. NVIDIA parę miesięcy temu zapowiedziała system GRID, natomiast podczas GDC 2013 podobną inicjatywę podjęło AMD. Firma przedstawiła rodzinę kart graficznych Radeon Sky, stworzoną z myślą o streaming'owaniu cyfrowych treści bezpośrednio do maszyn stojących w domach. Oczywiście, nie oznacza to, że będziemy mogli grać w najbardziej zaawansowane graficznie gry na przedpotopowym sprzęcie, ale wymagania powinny być znacznie mniejsze, niż kiedy chcielibyśmy taki tytuł odpalić na własnej maszynie. Najłatwiej wyobrazić sobie sytuację, że popularne średnio wydajne smartfony, notebooki i tablety zamienią się w pełnoprawne narzędzia do grania...
Karty graficzne Radeon Sky będą dostępne w trzech wariantach, zostaną zbudowane na architekturze GCN, zaś producent połozy główny nacisk na minimalizację opóźnień w trakcie przesyłania danych. Najmocniejsza odmiana otrzyma 6GB pamięci GDDR5 oraz 3584 jednostki cieniujące, natomiast pozostałe dwa modele będą wersjami nieco zubożałymi względem Radeon Sky 900. Co ciekawe, wszystkie urządzenia mają być chłodzone pasywnie.
Źródło: WCCTech
Powiązane publikacje

Nowe sterowniki AMD Adrenalin Edition 25.9.1 pozwalają na włączenie FSR 4 dla ponad 85 gier z bibliotekami DirectX 12
10
Intel przygotowuje kartę graficzną ARC B770 opartą na rdzeniu BMG-31. Wielu graczy czeka na ten układ
14
Usterka wirtualizacji w kartach NVIDIA RTX PRO 6000 Blackwell. Problem może dotyczyć także GeForce RTX 5090
46
NVIDIA Vera Rubin już w fazie preprodukcji w fabrykach TSMC. Tymczasem chińscy giganci oczekują na chipy B30A
10