AMD Radeon Sky - Karty graficzne do grania w chmurze
Granie w chmurze to podobno przyszłość branży rozrywkowej, chociaż zanim takie rozwiązanie zastąpi tradycyjne platformy sprzętowe, minie jeszcze kilka długich lat (brak infrastruktury itp.). Pomimo tego, firmy związane z rynkiem kart graficznych w pocie czoła pracują nad rozwiązaniami, mającymi zapewnić graczom komfortową zabawę za pośrednictwem zewnętrznych serwerów. NVIDIA parę miesięcy temu zapowiedziała system GRID, natomiast podczas GDC 2013 podobną inicjatywę podjęło AMD. Firma przedstawiła rodzinę kart graficznych Radeon Sky, stworzoną z myślą o streaming'owaniu cyfrowych treści bezpośrednio do maszyn stojących w domach. Oczywiście, nie oznacza to, że będziemy mogli grać w najbardziej zaawansowane graficznie gry na przedpotopowym sprzęcie, ale wymagania powinny być znacznie mniejsze, niż kiedy chcielibyśmy taki tytuł odpalić na własnej maszynie. Najłatwiej wyobrazić sobie sytuację, że popularne średnio wydajne smartfony, notebooki i tablety zamienią się w pełnoprawne narzędzia do grania...
Karty graficzne Radeon Sky będą dostępne w trzech wariantach, zostaną zbudowane na architekturze GCN, zaś producent połozy główny nacisk na minimalizację opóźnień w trakcie przesyłania danych. Najmocniejsza odmiana otrzyma 6GB pamięci GDDR5 oraz 3584 jednostki cieniujące, natomiast pozostałe dwa modele będą wersjami nieco zubożałymi względem Radeon Sky 900. Co ciekawe, wszystkie urządzenia mają być chłodzone pasywnie.
Źródło: WCCTech
Powiązane publikacje

Poznaliśmy szczegóły specyfikacji pamięci od HBM4 do HBM8. Wbudowane chłodzenie, wysoka przepustowość i gęstość pamięci
21
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
325
NVIDIA GeForce RTX 5050 - nowe informacje o najsłabszym Blackwellu. VRAM i sekcja zasilania zdradzają możliwości karty
54
AMD Instinct MI400 z 432 GB pamięci HBM4 zadebiutuje w 2026 roku. AMD EPYC Verano z premierą w 2027 roku
33