Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD Radeon RX Vega będzie wykorzystywać obliczenia FP16

Arkadiusz Bała | 02-08-2017 16:00 |

AMD Radeon RX Vega będzie wykorzystywać obliczenia FP16Raptem kilka dni temu jeden z czytelników w komentarzach pod pojedynkiem Xiaomi Mi 6 z laptopem śmiał się, że z powodu zastoju na rynku niedługo często stosowana w urządzeniach mobilnych precyzja FP16 zawita do pecetowych układów graficznych. Jak się okazuje, żart może stać się rzeczywistością znacznie szybciej niż można by było przypuszczać. Wszystko za sprawą kart graficznych opartych o architekturę Vega oraz oferowanej przez nich funkcji Rapid Packed Math, która ma znacząco poprawić wydajność w określonych zastosowaniach. Już niedługo będziemy mieli szansę zobaczyć jak spisuje się ona w praktyce, bowiem zapowiedziano pierwsze tytuły, które mają z niej korzystać.

AMD chwali się, że dzięki technologii Rapid Packed Math udało się w nowym benchmarku od Futuremark uzyskać przyrost wydajności rzędu ok. 12%.

AMD Radeon RX Vega będzie wykorzystywać obliczenia FP16 [1]

Radeon RX Vega - premiera, specyfikacja, ceny, dostępność

Wspomniana funkcja Rapid Packed Math pozwala na wykonywanie części obliczeń przez układ graficzny z wykorzystaniem precyzji FP16 zamiast standardowych FP32. Korzyść z tego rozwiązania jest taka, że karta graficzna graficzna wspomnianych obliczeń będzie mogła wykonać w tym samym czasie dwukrotnie więcej przy zachowaniu tej samej mocy obliczeniowej, przynajmniej w teorii. Niestety jest także wada - uzyskane w ten sposób wyniki będą mniej dokładne. To ostatnie sprawia, że do części zastosowań nadal stosowana musi być precyzja FP32 i w praktyce nie ma co liczyć na dwukrotny zysk wydajności.

ASUS prezentuje cztery autorskie modele Radeon RX Vega

Na razie zapowiedziano dwa tytuły, w których nowa technologia AMD znajdzie zastosowanie: Far Cry 5 oraz Wolfenstein II: The New Colossus. Dopiero po ich premierze będziemy wiedzieć jak w praktyce zastosowanie precyzji FP16 przełoży się na wydajność w grach. AMD nie byłoby jednak sobą, gdyby już nie podzieliło się z nami pierwszymi wynikami. Te uzyskane zostały w nowym benchmarku Serra od Futuremark, który wykorzystuje technologię Rapid Packed Math i już niedługo trafi do pakietu 3DMark. Dzięki nowej funkcji na komputerze wyposażonym w procesor AMD Ryzen 7 1800X, 16 GB DDR4 taktowanych na 2666 MHz oraz kartę graficzną AMD Radeon RX Vega 64 zaobserwowano skok wydajności z 44 do 50 FPS, czyli o ok. 12%. Biorąc pod uwagę, że jest to prawdopodobnie ten bardziej pozytywny scenariusz, nie należy raczej spodziewać się gigantycznego wzrostu płynności w innych zastosowaniach.

AMD Radeon RX Vega będzie wykorzystywać obliczenia FP16 [2]

AMD Capsaicin & Cream - Radeon RX Vega już oficjalnie

Źródło: AMD
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 110

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.