AMD Radeon 680M - Test układu graficznego RDNA 2 w APU Rembrandt na różnych limitach energetycznych
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test AMD Radeon 680M na różnych limitach energetycznych
- 2 - AMD Ryzen 9 6900HX - Specyfikacja i zmiana limitów energetycznych
- 3 - Test wydajności - Assassin's Creed Valhalla
- 4 - Test wydajności - Call of Duty Modern Warfare Remastered
- 5 - Test wydajności - Counter Strike Global Offensive
- 6 - Test wydajności - Cyberpunk 2077
- 7 - Test wydajności - DOOM Eternal
- 8 - Test wydajności - Far Cry 6
- 9 - Test wydajności - Forza Horizon 5
- 10 - Test wydajności - God of War
- 11 - Test wydajności - GTA V (Los Santos)
- 12 - Test wydajności - GTA V (Bezdroża)
- 13 - Test wydajności - Resident Evil 3 Remake
- 14 - Test wydajności - Wiedźmin 3: Dziki Gon
- 15 - AMD Radeon 680M - Charakterystyka taktowania rdzenia wraz ze wzrostem limitów
- 16 - Test AMD Radeon 680M - podsumowanie
W ostatnich miesiącach przygotowywaliśmy kilka publikacji na temat zintegrowanego układu graficznego AMD Radeon 680M, będący najwydajniejszym tego typu rozwiązaniem w laptopach. Nowy układ iGPU oparty na architekturze RDNA 2 może być jednak nadal przedmiotem ciekawych dyskusji i testów, co mamy nadzieję udowodnimy także w dzisiejszym teście wydajności. Jego celem jest bowiem pokazanie jak różne limity energetyczne wpływają na osiągi.
Autor: Damian Marusiak
Do dzisiejszego testu układu graficznego AMD Radeon 680M wykorzystaliśmy mocnego notebooka z procesorem AMD Ryzen 9 6900HX. Mowa o laptopie ASUS ROG Zephyrus Duo 16, który jest na tyle wydajną maszyną, by móc w pełni zaprezentować omawiane zagadnienie. Laptop ten umożliwia swobodną zmianę limitów energetycznych na procesorze APU Rembrandt, co pozwoliło pokazać wpływ zwiększania tego parametru na finalną wydajność zintegrowanego układu graficznego. Jako bazę wzięliśmy także AMD Ryzen 7 6800U o znacznie niższym limicie energetycznym niż to co jest w stanie zaoferować testowany ROG Zephyrus Duo 16. Do wszystkich testów wykorzystano oczywiście także pamięć RAM DDR5 4800 MHz.
AMD Radeon 680M to najwydajniejszy układ iGPU w laptopach, jednak jego finalna wydajność jest mocno zależna od limitów energetycznych. Dzisiaj pokażemy osiągi układu RDNA 2 w zakresie od 20 W do nawet 90 W.
Premiera AMD Ryzen 7 6800H APU Rembrandt - Test wydajności AMD Radeon 680M vs Intel Iris Xe Graphics vs Radeon Vega 8
Procesory AMD Rembrandt pod wieloma względami są dużo bardziej zaawansowanymi kawałkami krzemu, niż miało to miejsce przy APU Renoir czy Cezanne. Ze względu na rozbudowanie zintegrowanych układów graficznych, powierzchnia chipów Rembrandt jest nieco większa - 210 mm². Dla porównania APU Cezanne ma powierzchnie 180 mm². Najnowsze procesory AMD składają się z rdzeni Zen 3+, w których wprowadzono ponad 50 mniejszych lub większych modyfikacji - ich głównym zamierzeniem było zwiększenie efektywności energetycznej. Do tego dochodzą zintegrowane układy graficzne, oparte na architekturze RDNA 2. Radeon 680M oraz Radeon 660M są pierwszymi jednostkami iGPU, sprzętowo akcelerującymi obliczenia związane z Ray Tracingiem. Oczywiście sama jakość działania jest już zupełnie inną sprawą. Całość opracowano w 6 nm procesie technologicznym TSMC. Szerszy Deep dive dotyczący architektury RDNA 2 w procesorach AMD Rembrandt przeczytacie tutaj.
Test układów graficznych AMD Radeon 680M vs NVIDIA GeForce MX450, GeForce GTX 1650 Ti oraz GeForce RTX 3050
Celem dzisiejszego testu jest pokazanie wpływu limitów energetycznych na wydajność układu graficznego AMD Radeon 680M. Pomiary w większości gier zostały przeprowadzone począwszy od 20 W do 65 W. W zdecydowanej większości gier taka wartość była wystarczająca, by otrzymać maksymalną możliwość wydajność. W niektórych przypadkach, gdzie dalsze podwyższanie limitów miało wpływ na wyniki, tam dociskaliśmy do nawet 90 W. W celu pokazania szerszego przekroju, do testów wybrałem łącznie 11 gier, w tym Wiedźmin 3: Dziki Gon, Cyberpunk 2077, Assassin's Creed Valhalla, Far Cry 6, GTA V czy Forza Horizon 5. W dwóch grach (Cyberpunk 2077 oraz Far Cry 6) dodatkowo przetestowałem wariant z AMD FSR 1.0 na poziomie Quality. Z kolei w grze God of War do drugiego testu wykorzystałem również technikę AMD FSR 2.0 na poziomie Zbalansowanym (Balanced). Również GTA V otrzymało dwa testy wydajności, choć w tym wypadku jest to związane z ogólnym zróżnicowaniem terenów na mapie gry. Pomiary zakończyłem prezentacją taktowania układu graficznego w zależności od limitów energetycznych. Tutaj do pokazu użyłem wartości 28 W, 35 W, 45 W oraz 55 W.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test AMD Radeon 680M na różnych limitach energetycznych
- 2 - AMD Ryzen 9 6900HX - Specyfikacja i zmiana limitów energetycznych
- 3 - Test wydajności - Assassin's Creed Valhalla
- 4 - Test wydajności - Call of Duty Modern Warfare Remastered
- 5 - Test wydajności - Counter Strike Global Offensive
- 6 - Test wydajności - Cyberpunk 2077
- 7 - Test wydajności - DOOM Eternal
- 8 - Test wydajności - Far Cry 6
- 9 - Test wydajności - Forza Horizon 5
- 10 - Test wydajności - God of War
- 11 - Test wydajności - GTA V (Los Santos)
- 12 - Test wydajności - GTA V (Bezdroża)
- 13 - Test wydajności - Resident Evil 3 Remake
- 14 - Test wydajności - Wiedźmin 3: Dziki Gon
- 15 - AMD Radeon 680M - Charakterystyka taktowania rdzenia wraz ze wzrostem limitów
- 16 - Test AMD Radeon 680M - podsumowanie
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178