AMD pracuje nad własną technologią wygładzania wzorem DLSS
Sztuczna Inteligencja to często bardziej chwyt marketingowy, niż rzeczywistość. Presja konkurencji, a czasem i udane rozwiązania technologiczne, skłaniają jednak firmy do wykorzystywania AI w swoich produktach. Nie inaczej jest z kartami graficznymi. Adam Kozak z AMD w wywiadzie udzielonym japońskim mediom, powiedział, że AMD szykuje własne rozwiązanie łączące AI i wygładzanie krawędzi w grach. Wykorzystując własne GPU i implementację algorytmów uczenia maszynowego API DirectML, AMD może zaoferować alternatywę open source dla dedykowanego, sprzętowego podejścia NVIDIA. Deep Learning Super-Sampling (DLSS) to technologia zielonych wykorzystująca rdzenie Tensor i metodę głębokiego uczenia AI do wygładzania krawędzi na przykład w grach.
Technologia DirectML może działać na procesorach graficznych obsługujących DirectX 12 bez potrzeby stosowania rdzeni Tensor.
Adam Kozak z AMD wyjaśnił w wywiadzie dla japońskiego magazynu 4Gamers, że jego firma eksperymentuje z pakietem SDK DirectML, a nadchodzący Radeon VII "prezentuje doskonałe wyniki w tym eksperymencie". Microsoft wydał DirectML API dla DirectX 12 w październiku zeszłego roku (w wersji testowej). ML oznacza Machine Learning - i umożliwia uruchamianie wyszkolonych sieci neuronowych na dowolnej karcie graficznej DX12. Ze względu na sukces architektury GCN, jeśli chodzi o zadania związane z obliczeniami, zespół czerwonych jest przekonany, że będzie w stanie stworzyć efekt wygładzania krawędzi przy użyciu własnego kodu maszynowego.
NVIDIA DLSS - testy kart graficznych w Final Fantasy XV Benchmark
Czerwoni zapowiadają, że chcą stworzyć otwarty system AMD, który zwiększy jakość gier bez drastycznego wpływu na wydajność. "Od momentu powstania architektury Graphics Core Next świetnie radzimy sobie z obciążeniami obliczeniowymi, więc równie dobrze będziemy radzić sobie z DirectML. A struktura WinML (Windows Machine Learning) sprawia, że nasz sprzęt może teraz modelować głębokie sieci neuronowe i wykonywać zadania wnioskowania bezpośrednio na GPU". WinML, będący podstawą implementacji DirectML zaprojektowanej dla API DirectX, został zaprezentowany na Game Developers Conference (GDC) w zeszłym roku, we współpracy z Nvidią. Mimo to technologia DirectML nadal może działać na procesorach graficznych obsługujących DirectX 12 bez potrzeby stosowania rdzeni Tensor.
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
184
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56