AMD otworzylo swój pierwszy stacjonarny sklep
Na rynku podzespołów komputerowych jest całe zatrzęsienie firm z całego świata - ASUS, MSI, Gigabyte, ASRock, EVGA, Palit, Biostar i wiele, wiele więcej. Prawda jednak jest taka, że najbardziej liczą się trzy kolory - Niebieski, Zielony i Czerwony. Mowa o Intelu, NVIDII oraz AMD, które odpowiadają za produkcję kluczowych elementów, czyli procesorów oraz kart graficznych. Obie grupy żyją w swoistej symbiozie, potrzebując siebie nawzajem. Jeden z amerykańskich gigantów zdecydował się jednak na nieoczekiwany krok. AMD otworzyło swój pierwszy stacjonarny sklep, gdzie znajdziemy ich CPU, GPU, nośniki półprzewodnikowe oraz gotowe, brandowane zestawy komputerowe.
Czy to pierwszy z wielu takich lokali, które jak grzyby po deszczu pojawią się na świecie lub chociaż w Azji? Niestety - raczej nie.
AMD Freesync 2 i HDR - Test wydajności na AMD Radeon RX 580
Jak donoszą użytkownicy Reddita, AMD otworzyło właśnie swój pierwszy stacjonarny sklep. Niestety Polscy fani firmy mają do niego "trochę" daleko, bowiem ulokowany został w galerii handlowej w jednym z największych miast na Filipinach, a dokładniej w Quezón City. W środku znajdują się tylko najnowsze konsumenckie produkty od Czerwonych czyli procesory AMD Ryzen pierwszej i drugiej generacji, karty graficzne AMD Radeon z rodziny Polaris i Vega, brandowane dyski SSD oraz gotowe zestawy komputerowe i laptopy do grania lub pracy.
Jaki procesor wybrać? Test AMD Ryzen 5 2600 vs Intel Core i5-8400
Czy to pierwszy z wielu takich sklepów, które jak grzyby po deszczu pojawią się na świecie? Niestety - raczej nie. Lokal, o którym mowa z dużym prawdopodobieństwem powstał i zarządzany jest przez Silicon Valley Computer Group Philippines, czyli sieć filipińskich sklepów komputerowych powstałą w 1985 roku. Wskazuje na to też ulokowanie samego sklepu - Cyberzone - gdzie jest więcej tego typu sklepów tylko pozornie należących do danej marki czy brandu - Acer, Republic Of Gamers etc. A szkoda, bo to nie tylko budowanie świadomości wśród mniej obytych z komputerami konsumentów ale również i świetna okazja na sprzedaż "czerwonych" gadżetów pokroju koszulek, bluz, podkładek pod myszki, kubków czy portfeli...