Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD nie przekonuje DLSS NVIDII i stawia na otwarte technologie

Bogdan Stech | 15-02-2019 17:00 |

AMD nie przekonuje DLSS NVIDII i stawia na otwarte technologieAMD nie zamierza kopać się z koniem i licytować na sprawność obsługi nie swoich standardów. Czerwoni mówią wprost, że nie wierzą w DLSS firmy NVIDIA i dodają, że technologia ta zwyczajnie wygląda źle. Firma opowiada się za dalszym rozwojem rozwiązań opierających się na SMAA i TAA, które będą "wyglądać i działać wyjątkowo dobrze na Radeonie VII". Jednocześnie Czerwoni wciąż nie odrzucają pomysłów opracowania i wdrożenia technologii podobnej w działaniu do tego co wymyśliła NVIDIA. Adam Kozak z AMD w wywiadzie udzielonym japońskim mediom, powiedział, że AMD szykuje własne rozwiązanie łączące AI i wygładzanie krawędzi w grach. Wykorzystując własne GPU i implementację algorytmów uczenia maszynowego API DirectML, AMD może zaoferować alternatywę open source dla dedykowanego, sprzętowego podejścia NVIDIA.

Główny argument podnoszony przez AMD to fakt, że technologie SMAA i TAA nie powodują "artefaktów obrazu spowodowanych skalowaniem i wyostrzaniem przez DLSS".

AMD nie przekonuje DLSS NVIDII i stawia na otwarte technologie [1]

DLSS (Deep Learning Super-Sampling) to technologia Zielonych wykorzystująca rdzenie Tensor i metodę głębokiego uczenia AI do wygładzania krawędzi w grach. Według NVIDIA rozwiązanie to zapewnia wyższą jakość obrazu, w porównaniu do rozwiązań typu TAA oraz wpływa na poprawienie płynności animacji w grach. Niestety w tej kwestii w praktyce zdania są podzielone. Na przykład po wprowadzeniu DLSS w Battlefield V wielu graczy skarży się na niewyraźny i rozmyty obraz. SMAA (Enhanced Subpixel Morphological Antialiasing) i TAA (Temporal Antialising) to z kolei rozwiązania otwarte, stosowane już od dawna w grach. AMD twierdzi, że te niezastrzeżone technologie czyli SMAA i TAA mogą "oferować doskonałe kombinacje jakości obrazu i wydajności".

AMD Radeon VII - Sterowniki w wersji Pro? Tak i nie

AMD nie przekonuje DLSS NVIDII i stawia na otwarte technologie [2]

Według dyrektora marketingu AMD, Sasa Marinkovic, "oba rozwiązania są szeroko stosowane w dzisiejszych i przyszłych grach i będą działać wyjątkowo dobrze na Radeonie VII. Lepiej więc porządnie je wykorzystać zamiast inwestować w kolejne autorskie rozwiązanie". AMD zwróciło również uwagę, że penetracja rynku przez DLSS jest niska, co w ludzkim języku oznacza, że technologię wykorzystuje mało gier. Główny argument podnoszony przez AMD to fakt, że SMAA i TAA nie powodują "artefaktów obrazu spowodowanych skalowaniem i wyostrzaniem przez DLSS". Nish Neelalojanan z AMD Gaming, twierdzi, że w przypadku procesorów graficznych Radeon duża część optymalizacji opiera się już na uczeniu maszynowym, a do osiągnięcia efektów podobnych do DLSS wystarczą standardowe WindowsML i DirectML.

Źródło: Pcgamesn
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 68

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.