AMD nie przekonuje DLSS NVIDII i stawia na otwarte technologie
AMD nie zamierza kopać się z koniem i licytować na sprawność obsługi nie swoich standardów. Czerwoni mówią wprost, że nie wierzą w DLSS firmy NVIDIA i dodają, że technologia ta zwyczajnie wygląda źle. Firma opowiada się za dalszym rozwojem rozwiązań opierających się na SMAA i TAA, które będą "wyglądać i działać wyjątkowo dobrze na Radeonie VII". Jednocześnie Czerwoni wciąż nie odrzucają pomysłów opracowania i wdrożenia technologii podobnej w działaniu do tego co wymyśliła NVIDIA. Adam Kozak z AMD w wywiadzie udzielonym japońskim mediom, powiedział, że AMD szykuje własne rozwiązanie łączące AI i wygładzanie krawędzi w grach. Wykorzystując własne GPU i implementację algorytmów uczenia maszynowego API DirectML, AMD może zaoferować alternatywę open source dla dedykowanego, sprzętowego podejścia NVIDIA.
Główny argument podnoszony przez AMD to fakt, że technologie SMAA i TAA nie powodują "artefaktów obrazu spowodowanych skalowaniem i wyostrzaniem przez DLSS".
DLSS (Deep Learning Super-Sampling) to technologia Zielonych wykorzystująca rdzenie Tensor i metodę głębokiego uczenia AI do wygładzania krawędzi w grach. Według NVIDIA rozwiązanie to zapewnia wyższą jakość obrazu, w porównaniu do rozwiązań typu TAA oraz wpływa na poprawienie płynności animacji w grach. Niestety w tej kwestii w praktyce zdania są podzielone. Na przykład po wprowadzeniu DLSS w Battlefield V wielu graczy skarży się na niewyraźny i rozmyty obraz. SMAA (Enhanced Subpixel Morphological Antialiasing) i TAA (Temporal Antialising) to z kolei rozwiązania otwarte, stosowane już od dawna w grach. AMD twierdzi, że te niezastrzeżone technologie czyli SMAA i TAA mogą "oferować doskonałe kombinacje jakości obrazu i wydajności".
AMD Radeon VII - Sterowniki w wersji Pro? Tak i nie
Według dyrektora marketingu AMD, Sasa Marinkovic, "oba rozwiązania są szeroko stosowane w dzisiejszych i przyszłych grach i będą działać wyjątkowo dobrze na Radeonie VII. Lepiej więc porządnie je wykorzystać zamiast inwestować w kolejne autorskie rozwiązanie". AMD zwróciło również uwagę, że penetracja rynku przez DLSS jest niska, co w ludzkim języku oznacza, że technologię wykorzystuje mało gier. Główny argument podnoszony przez AMD to fakt, że SMAA i TAA nie powodują "artefaktów obrazu spowodowanych skalowaniem i wyostrzaniem przez DLSS". Nish Neelalojanan z AMD Gaming, twierdzi, że w przypadku procesorów graficznych Radeon duża część optymalizacji opiera się już na uczeniu maszynowym, a do osiągnięcia efektów podobnych do DLSS wystarczą standardowe WindowsML i DirectML.
Powiązane publikacje

Borderlands 4 działa słabo na Twoim mocnym komputerze? Randy Pitchford ma dla Ciebie bardzo pomocną radę
23
AMD FSR 4 wykorzystujące instrukcje INT8 można uruchomić na kartach Radeon RX 7000 i RX 6000, a także GeForce RTX 3000
12
NVIDIA będzie pierwszym klientem litografii TSMC A16. Nadchodzą duże zmiany we współpracy gigantów na najbliższe lata
19
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 Founders Edition nadal są produkowane. Producent zaprzecza niedawnym plotkom
17