AMD Hangar 21 - demo technologiczne prezentujące atuty RDNA 2
Już jutro nastąpi rynkowy debiut pierwszych kart graficznych od AMD, które wykorzystają architekturę RDNA 2. Mowa konkretnie o kartach Radeon RX 6800 oraz Radeon RX 6800 XT, które zbudowane zostały na bazie przyciętego rdzenia NAVI 21. W przyszłym miesiącu, a konkretniej 2 grudnia, do sklepów trafi flagowiec w postaci Radeona RX 6900 XT, który jako jedyny wykorzystuje pełny układ NAVI 21 z 80 blokami CU. To właśnie na bazie tej karty producent przygotował nowe demo technologiczne o nazwie Hangar 21. Oficjalny pokaz nastąpi dopiero za 2 dni, a więc dzień po rynkowym debiucie pierwszych układów RDNA 2. Celem przygotowania dema ma być chęć prezentacji wszystkich atutów nowej architektury zbudowanej ściśle pod gry.
Już za 2 dni firma AMD udostępni demo technologiczne Hangar 21, który ma być pokazem możliwości architektury RDNA 2.
AMD Radeon RX 6800 XT - prezentacja karty i zapowiedź testu
Demo technologiczne ma przedstawić zalety technik stosowanych w API DirectX 12 Ultimate oraz AMD FidelityFX. Odnośnie tego drugiego, to oprócz Ray Tracingu, mowa także o takich sztuczkach jak Contrast Adaptive Sharpening, zaawansowana okluzja otoczenia, Variable Rate Shading, Screen Space Reflections, Denoiser (odszumianie), HDR Mapper (mapowanie metadanych) oraz Downsampler. Demo Hangar 21 postawi najmocniejszy akcent na odbicia, cienie oraz oświetlenie. Na razie przedstawiono tylko krótką zapowiedź w formie materiału wideo, na pełny pokaz musimy poczekać do 19 listopada.
Wśród pierwszych gier, czepiących z technik zastosowanych w pakiecie AMD FidelityFX, znajdziemy takie tytuły jak Godfall, DiRT 5, Far Cry 6, World of Warcraft: Shadowlands oraz The Riftbreaker. Na więcej z pewnością będziemy musieli poczekać do przyszłego roku. Wygląda na to, że demo technologiczne Hangar 21 będzie w końcu pierwszym prawdziwym pokazem działania Ray Tracingu na kartach RDNA 2. Miejmy tylko nadzieję, że wraz z tą prezentacją, dostaniemy konkrety dotyczące techniki AI Super Sampling, która ma być bezpośrednią odpowiedzią na NVIDIA DLSS, choć jej implementacji spodziewamy się dopiero w 2021 roku.