Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco

Damian Marusiak | 17-03-2022 17:00 |

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecującoAMD ujawniło pierwsze informacje na temat techniki FSR 2.0 (FidelityFX Super Resolution 2.0), które zastąpi pierwszą generację, oferując (ponoć) znacznie lepszą jakość obrazu oraz wysoki wzrost wydajności na wszystkich obsługiwanych trybach: Performance, Balanced, Quality oraz Ultra Quality. Pierwsza generacja nie oferowała zbyt dobrej jakości obrazu, czasami jednak wprowadzając w pełni akceptowalną jakość w rozdzielczości 4K. Druga iteracja ma być pod tym względem znacznie lepsza i dotyczy to nie tylko 4K, ale także niższych rozdzielczości. Dzięki uprzejmości AMD, przygotowaliśmy kilka pierwszych porównań na bazie dostarczonych materiałów z gry Deathloop. Ponadto przyglądamy się pierwszemu porównaniu innego rozwiązania - Radeon Super Resolution - na przykładzie gry Warframe.

Omawiamy pierwsze porównania technik AMD Radeon Super Resolution (RSR) oraz AMD FlidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR 2.0) na przykładach gier Warframe oraz Deathloop.

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc1]

AMD Radeon Super Resolution oraz FidelityFX Super Resolution 2.0 - nadchodzą dwie nowe techniki upscalingu obrazu od AMD

Poniżej znajdziecie kilka pierwszych porównań pierwszej oraz drugiej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, przygotowanych na bazie gry Deathloop. Screeny zostały udostępnione przez producenta, więc na finalną ocenę oczywiście poczekamy do momentu debiutu FSR 2.0. Obecnie wygląda jednak na to, że druga generacja może faktycznie zaoferować zauważalnie lepszą jakość. Na poniższym porównaniu możemy zobaczyć, że tryb Performance w FSR 2.0 oferuje wyraźniejszy i ostrzejszy obraz niż Quality w FSR 1.0. Oby podobnie porównania wyglądały w innych grach, gdy już FSR 2.0 zadebiutuje. Taka wersja już zdecydowanie lepiej się broni niż dotychczasowa implementacja.

AMD FSR 1.0 Quality vs natywna rozdzielczość 4K (Deathloop)

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc2]
Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc1]

AMD FSR 2.0 Quality vs natywna rozdzielczość 4K (Deathloop)

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc4]
Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc3]

AMD FSR 1.0 Performance vs natywna rozdzielczość 4K (Deathloop)

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc6]
Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc5]

AMD FSR 2.0 Performance vs natywna rozdzielczość 4K (Deathloop)

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc8]
Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc7]

AMD FSR 1.0 Quality vs AMD FSR 2.0 Quality (Deathloop, 4K, RT)

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc10]
Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc9]

AMD FSR 1.0 Performance vs AMD FSR 2.0 Performance (Deathloop, 4K, RT)

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc12]
Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc11]

AMD Radeon Super Resolution - pochodna FSR, która ma być bezpośrednią odpowiedzią na NVIDIA Image Scaling

AMD Radeon Super Resolution działa z poziomu sterownika graficznego i oprogramowania Radeon Software. Do działania wymagane jest zainstalowanie sterowników Adrenalin Edition 22.3.1, które domyślnie jako pierwsze wspierają technikę AMD RSR. Posiadając przykładowo monitor 4K, można skorzystać z takich rozdzielczości jak 3200x1800 pikseli, 2560x1440 pikseli lub 1920x1080 pikseli. Im wyższa bazowa rozdzielczość, tym lepsze rezultaty otrzymamy. Przykładowo w grze Warframe, wybór 1800p da wielu potencjalnym użytkownikom wystarczającą jakość, by cieszyć się rozgrywką. AMD samo informuje, że w przypadku karty Radeon RX 6800 XT, wybór 1800p przy monitorze 4K da wzrost liczby FPS ze 108 do 139. Oczywiście im niższa rozdzielczość, tym jakość obrazu będzie coraz gorsza. W przypadku upscalowania z 1080p, widać już znaczące pogorszenie oprawy graficznej.

AMD RSR 1800p vs Natywne 4K (Warframe)

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc14]
Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc13]

AMD RSR 1440p vs Natywne 4K (Warframe)

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc16]
Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc15]

AMD RSR 1080p vs Natywne 4K (Warframe)

Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc18]
Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco [nc17]
Źródło: AMD, PurePC.pl
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 41

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.