Pierwsze porównanie AMD FSR 2.0 vs AMD RSR. Czy będzie konkurencją dla NVIDIA DLSS? Screeny wyglądają obiecująco
AMD ujawniło pierwsze informacje na temat techniki FSR 2.0 (FidelityFX Super Resolution 2.0), które zastąpi pierwszą generację, oferując (ponoć) znacznie lepszą jakość obrazu oraz wysoki wzrost wydajności na wszystkich obsługiwanych trybach: Performance, Balanced, Quality oraz Ultra Quality. Pierwsza generacja nie oferowała zbyt dobrej jakości obrazu, czasami jednak wprowadzając w pełni akceptowalną jakość w rozdzielczości 4K. Druga iteracja ma być pod tym względem znacznie lepsza i dotyczy to nie tylko 4K, ale także niższych rozdzielczości. Dzięki uprzejmości AMD, przygotowaliśmy kilka pierwszych porównań na bazie dostarczonych materiałów z gry Deathloop. Ponadto przyglądamy się pierwszemu porównaniu innego rozwiązania - Radeon Super Resolution - na przykładzie gry Warframe.
Omawiamy pierwsze porównania technik AMD Radeon Super Resolution (RSR) oraz AMD FlidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR 2.0) na przykładach gier Warframe oraz Deathloop.
AMD Radeon Super Resolution oraz FidelityFX Super Resolution 2.0 - nadchodzą dwie nowe techniki upscalingu obrazu od AMD
Poniżej znajdziecie kilka pierwszych porównań pierwszej oraz drugiej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, przygotowanych na bazie gry Deathloop. Screeny zostały udostępnione przez producenta, więc na finalną ocenę oczywiście poczekamy do momentu debiutu FSR 2.0. Obecnie wygląda jednak na to, że druga generacja może faktycznie zaoferować zauważalnie lepszą jakość. Na poniższym porównaniu możemy zobaczyć, że tryb Performance w FSR 2.0 oferuje wyraźniejszy i ostrzejszy obraz niż Quality w FSR 1.0. Oby podobnie porównania wyglądały w innych grach, gdy już FSR 2.0 zadebiutuje. Taka wersja już zdecydowanie lepiej się broni niż dotychczasowa implementacja.
AMD FSR 1.0 Quality vs natywna rozdzielczość 4K (Deathloop)
AMD FSR 2.0 Quality vs natywna rozdzielczość 4K (Deathloop)
AMD FSR 1.0 Performance vs natywna rozdzielczość 4K (Deathloop)
AMD FSR 2.0 Performance vs natywna rozdzielczość 4K (Deathloop)
AMD FSR 1.0 Quality vs AMD FSR 2.0 Quality (Deathloop, 4K, RT)
AMD FSR 1.0 Performance vs AMD FSR 2.0 Performance (Deathloop, 4K, RT)
AMD Radeon Super Resolution - pochodna FSR, która ma być bezpośrednią odpowiedzią na NVIDIA Image Scaling
AMD Radeon Super Resolution działa z poziomu sterownika graficznego i oprogramowania Radeon Software. Do działania wymagane jest zainstalowanie sterowników Adrenalin Edition 22.3.1, które domyślnie jako pierwsze wspierają technikę AMD RSR. Posiadając przykładowo monitor 4K, można skorzystać z takich rozdzielczości jak 3200x1800 pikseli, 2560x1440 pikseli lub 1920x1080 pikseli. Im wyższa bazowa rozdzielczość, tym lepsze rezultaty otrzymamy. Przykładowo w grze Warframe, wybór 1800p da wielu potencjalnym użytkownikom wystarczającą jakość, by cieszyć się rozgrywką. AMD samo informuje, że w przypadku karty Radeon RX 6800 XT, wybór 1800p przy monitorze 4K da wzrost liczby FPS ze 108 do 139. Oczywiście im niższa rozdzielczość, tym jakość obrazu będzie coraz gorsza. W przypadku upscalowania z 1080p, widać już znaczące pogorszenie oprawy graficznej.
AMD RSR 1800p vs Natywne 4K (Warframe)
AMD RSR 1440p vs Natywne 4K (Warframe)
AMD RSR 1080p vs Natywne 4K (Warframe)
Powiązane publikacje

NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
37
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
45
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
51
NVIDIA GeForce RTX 5080 SUPER oraz RTX 5070 SUPER - Nowe informacje o kartach wskazują na oczekiwaną przez graczy zmianę
55