Amazon chwali się wydajnością robotów Kiva wyposażonych w AI
Wykorzystanie przez Amazon robotów Kiva do sortowania towarów w centrach magazynowych okazało się być bardziej skuteczne niż konwencjonalne sortowanie - powiedział Young Yang z Amazon podczas AWS Transformation Day, edycji odbywającej się w Taipei. Amazon kupił sześć lat temu za ogromne pieniądze fabrykę robotów Kiva. Inwestycja okazała się niezwykle udana. Posiadając własne zaplecze technologiczne koncern wyposażył je w Sztuczną Inteligencję i dostosował do własnych, unikalnych potrzeb. Amazon chwali się teraz, że dzięki tym niepozornym maszynom może obsłużyć w magazynach dwa razy więcej przesyłek niż wcześniej. W ponad 100 dużych centrach dystrybucji koncernu pracuje ponad 40 tys. Kiva.
Amazon twierdzi, że dzięki robotom pracownicy nie muszą już przebywać w przestrzeni magazynowej, a zamiast tego pracują przy biurku
W centrach magazynowych Amazon, roboty Kiva są przeznaczone do pobierania przesyłek z regałów. Następnie maszyny przemieszczają się wzdłuż optymalnych tras wybranych algorytmami sztucznej inteligencji do miejsc wyznaczonych przez pracowników obsługi. Young Yang z Amazona jako przykład wpływu Kiva na wydajność podał jedno centrum magazynowe. "Wykorzystanie robotów Kiva zwiększyło tam efektywność z początkowo codziennego szczytowego poziomu obsługi 700 tys. paczek do 1,5 miliona przesyłek" - powiedział Yang. Pracownik może obsłużyć tam teraz 300 sztuk paczek na godzinę, trzykrotnie więcej niż wcześniej. Wszystko z dokładnością do 99,99 procent. Amazon twierdzi, że dzięki robotom pracownicy nie muszą już przebywać w przestrzeni magazynowej, a zamiast tego pracują w terminalach obsługi maszyn przy biurku. Skutkuje to też bardziej efektywnym wykorzystaniem przestrzeni magazynowej.
Amazon: Alexa będzie słyszeć nasz kaszel i zaproponuje lekarstwo
W marcu 2012 r. Amazon.com przejął Kiva Systems za 775 mln USD. Była to wówczas druga co do wielkości transakcja w historii Amazona. Nazwę firmy zmieniono na Amazon Robotics. Od tego czasu roboty Kiva zostały ulepszone do 8 generacji, która jest wydajniejsza dzięki algorytmom opartym na Sztucznej Inteligencji. Warto wspomnieć, że od 2012 r. Amazon Robotics nie poszukuje już nowych klientów i zaprzestała działań marketingowych (prowadzi natomiast działania wizerunkowe), a urządzenia Kiva działają teraz tylko w magazynach Amazon. Wcześniej wykorzystywały je w swoich centrach dystrybucji takie marki jak The Gap , Walgreens , Staples , Gilt Groupe , Office Depot i Saks 5th Avenue.