Amazon chce zastąpić ludzi sztuczną inteligencją. Firma przewiduje redukcje etatów w kolejnych latach
Większość firm zmierza dziś w jednym kierunku, którym jest tzw. sztuczna inteligencja. Ta stosunkowo nowa technologia (mówiąc o modelach językowych i podobnych rozwiązaniach) rozwija się całkiem szybko i mało które przedsiębiorstwo chce odstawać na tym polu, żeby nie wypaść z obiegu. Duże korporacje od jakiegoś czasu zastępują ludzi omawianą technologią, a jedną z nich jest Amazon, który w związku z "AI" też przewiduje zwolnienia w swojej kadrze.
Firma Amazon mocno skupia się obecnie na tzw. sztucznej inteligencji, która z biegiem czasu będzie zastępować pracowników. Poinformował o tym Andy Jassy, czyli dyrektor generalny (CEO) tego przedsiębiorstwa.
ThisisEngineering/Unsplash (edytowane)
Sztuczna inteligencja nadal nie dorównuje ludziom w rozumieniu tekstu. Wyniki eksperymentu od firmy Amazon
"W miarę wprowadzania generatywnej sztucznej inteligencji oraz agentów, sposób wykonywania naszej pracy powinien ulec zmianie. Będziemy potrzebować mniej ludzi, którzy zajmują się obecną pracą, z kolei wzrośnie potrzeba na ludzi wykonujących inne zadania. Ciężko dokładnie określić, jak się to wszystko rozwinie z biegiem czasu, ale w kolejnych kilku latach oczekujemy, że wpłynie to na redukcję zatrudnienia, ponieważ dzięki szerokiemu stosowaniu AI nasza firma będzie działać efektywniej" - taką informację możemy przeczytać na blogu Amazona, z kolei za te słowa odpowiada wspomniany CEO, czyli Andy Jassy. Co więcej, cała wiadomość trafiła we wtorek (17 czerwca 2025 roku) rano do wszystkich pracowników tej firmy.
Jem Sahagun/Unsplash (edytowane)
Amazon - roboty humanoidalne zaczynają współpracę z ludźmi. Przyszłość rysuje się bardzo ciekawie, choć nie dla wszystkich
Jassy twierdzi, że generatywna AI jest używana po to, aby "uczynić życie klientów lepszym i łatwiejszym". W omawianej wiadomości wspomniał o kilku aspektach, w których ta technologia już teraz pomaga (asystent Alexa+, asystent zakupowy i więcej funkcji zakupowych na platformie Amazon, tworzenie reklam, AWS, czy też wewnętrzne działanie firmy). Nacisk stawia się także na agentów AI, którzy "mają zmienić sposób, w jaki wszyscy pracujemy i żyjemy". Na koniec każdy pracownik mógł przeczytać: "Interesuj się sztuczną inteligencją, edukuj się, chodź na warsztaty i szkolenia, używaj i eksperymentuj z AI, kiedy tylko możesz, uczestnicz w burzy mózgów swoich zespołów, aby dowiedzieć się, jak szybciej i elastyczniej działać na rzecz naszych klientów, a także jak osiągnąć więcej dzięki bardziej zdyscyplinowanym zespołom". Z całą wiadomością możemy zapoznać się pod tym adresem.
Źródła: The Register, Amazon, Ikona: Tahsin Tahil/Flaticon, Grafika mobilna: Emilipothèse/Unsplash (edytowane)
Powiązane publikacje

Intel rozpoczyna redukcję 15-20% załogi fabryk od lipca 2025 roku w ramach restrukturyzacji. Pracę straci do 20 000 osób
31
Największe partnerstwo w branży sztucznej inteligencji na krawędzi? OpenAI chce ograniczyć wpływy Microsoftu
18
GlobalFoundries planuje podwojenie mocy produkcyjnych w USA i rozbudowę zakładu w Dreźnie za 1,1 mld euro
17
TSMC Arizona Fab 21 wyprodukował 20 000 wafli w pierwszej partii chipów N4 dla NVIDIA Blackwell, AMD EPYC i Apple iPhone
8