Aliens: Colonial Marines - literówka powodem słabego AI
Dzisiejsze wysokobudżetowe gry komputerowe to ciężki kawałek chleba dla programistów. Dziesiątki gigabajtów miejsca na dysku nie bierze się w końcu z niczego - wysokiej jakości tekstury, modele, sztuczna inteligencja, skrypty... Praca twórców gier z całą pewnością nie należy do łatwych, w końcu trudno znaleźć dziś nowoczesną produkcję wolną od jakichkolwiek błędów. Niektóre z nich są oczywiste i wydanie odpowiedniej łatki zazwyczaj jest kwestią czasu. Zdarzają się jednak i znacznie poważniejsze problemy. Z jednym z nich mieliśmy do czynienia w grze Aliens: Colonial Marines z 2013 roku, która wyróżniała się beznadziejną sztuczną inteligencją ksenomorfów. Aż trudno uwierzyć, że dopiero po kilku latach odkryto powód takiego stanu rzeczy...
Okazało się, że jednym z powodów beznadziejnej sztucznej inteligencji jest zwykła literówka w pliku konfiguracyjnym. Cóż, zdarza się i tak...
Trudno jest znaleźć osoby zakochane w Aliens: Colonial Marines, jednak ze względu na obecność Obcych gra cieszyła się swego czasu względną popularnością. Produkcja Gearbox Software ostatecznie została szybko zapomniana - słabe AI z którym ostatecznie nic nie zrobionio to tylko początek grzechów twórców. Być może jednak byłoby inaczej, gdyby programista odpowiedzialny ze ten aspekt był nieco bardziej uważny. Okazało się, że jednym z powodów beznadziejnej sztucznej inteligencji jest zwykła literówka w pliku konfiguracyjnym. Mowa o PecanEngine.ini, który znaleźć możemy w folderze My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config. Błąd znajduje się w poniższej linijce. Jak nietrudno dostrzec, na końcu powinno być oczywiście słowo Tether, a nie Teather.
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather
Patch do Aliens: Colonial Marines ważący 4GB
Recenzja Aliens: Colonial Marines - Bardzo kwaśna strzelanina
To niesamowite, ale usunięcie właśnie tej jednej literki "a" sprawia, że przeciwnicy w grze zachowują się już tak, jak powinni (choć podobno do ideału i tak nadal trochę brakuje). Co prawda błąd ten został już wskazany przez modera Jamesa Dickinsona już jakiś czas temu, jednak dopiero teraz sprawa została nagłośniona - zapewne ma to związek z dużą przeceną na ten tytuł w jednym ze sklepów. Najważniejsze pytanie brzmi jednak, co robili twórcy gry przez te wszystkie lata prac nad grą? Nikt nie wpadł na pomysł sprawdzenia kodu pod kątem literówek? Cóż, zdarza się i tak. Podobnie zresztą było nie tak dawno temu z Cywilizacją VI, gdzie w plikach gry omyłkowo wpisano YEILD zamiast YIELD. Przez to komputerowi przeciwnicy nie potrafili korzystać z zasobów.
Powiązane publikacje

Cronos: The New Dawn - polscy deweloperzy udostępnili pierwsze 35 minut gry. Silent Hill spotyka Dead Space
8
Warner Bros. może jeszcze planować kolejną grę-usługę w świecie DC Comics. Osobliwe ogłoszenie na stronie WB Games Montréal
10
Witchfire - oto prawdopodobnie największy update od studia The Astronauts. Nowy region, broń, sprzęt i masa poprawek
20
HBO Max – filmowe i serialowe nowości VOD na 28 lipca - 3 sierpnia 2025. Wśród premier Ministerstwo Niebezpiecznych Drani
6