Alibaba Group szykuje odpowiedź na Paczkomaty InPostu. Automaty paczkowe AliExpress mogą stanąć w Warszawie
Polski rynek e-commerce rozrasta się w niespotykanej dotychczas dynamice. Bez wątpienia ma na to wpływ pandemia koronawirusa. Zamknięte sklepy oznaczają konieczność realizacji procesów zakupowych za pośrednictwem platform internetowych. Paczki z zamówieniami dostarczane są do naszych domów przez kurierów, jednak dużym zainteresowaniem cieszą się również Paczkomaty. Automaty paczkowe InPost pozwalają odebrać zamówione zakupy w dogodnym dla nas momencie i są tańsze od tradycyjnej dostawy „pod drzwi”. Firma nie ma na ten moment konkurencji. To może się zmienić za sprawą Grupy Alibaba, która działając w branży e-commerce wykazuje zainteresowanie automatami paczkowymi.
Alibaba, gigant branży e-commerce poszukuje w Polsce menadżera, który pomógłby w rozwoju warszawskiej sieci automatów paczkowych. Czy InPost powinien obawiać się o swoją pozycję?
Niebawem paczkę z AliExpress odbierzemy w paczkomacie InPost
Serwis Wiadomościhandlowe.pl poinformował o potencjalnych planach Alibaba Group, właściciela popularnej wśród Polaków platformy e-commerce z Państwa Środka, dotyczących automatów paczkowych. Na to przynajmniej wskazuje ogłoszenie zamieszczone na Linkedin. Wynika z niego, iż firma poszukuje w Polsce menadżera, który odpowiadałby za rozwój i obsługę sieci punktów zbliżonych w działaniu do Paczkomatów InPost. W myśl informacji zawartych w ofercie pracy pojawia się także lokalizacja. Oznacza to, że automaty w pierwszej kolejności stanęłyby w Warszawie. Czy Alibaba ograniczy się tylko do stolicy?
Co Polacy kupowali w sieci: podsumowanie roku według AliExpress
Główny zainteresowany, czyli Alibaba, nie chce na ten moment dzielić się planami dotyczącymi opisywanej kwestii. Sprawa może być jedynie badaniem gruntu przed opracowaniem szczegółowej i rozbudowanej na cały kraj inwestycji. Stworzenie w Warszawie pilotażowego programu z automatami paczkowymi w roli głównej może być próbą, która ma zweryfikować szansę rywalizacji z dobrze zakorzenioną w świadomości klientów marką InPost. Pozostaje zatem bacznie śledzić temat i oczekiwać możliwego pojawienia się wspomnianych automatów paczkowych na ulicach Warszawy.