Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS

Damian Marusiak | 21-10-2024 18:30 |

Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPSZa 2,5 tygodnia do sprzedaży trafi ulepszona konsola PlayStation 5 Pro, która zaoferuje nowe APU ze znacznie mocniejszym układem graficznym, będącym prawdopodobnie hybrydą rozwiązań AMD wziętych z architektury RDNA 3 oraz RDNA 4 (RT). Czy faktycznie otrzymamy znacznie lepszą jakość, o tym dowiemy się już wkrótce. Tymczasem studio Remedy Entertainment już teraz ogłosiło szczegóły dotyczące działania ich ostatniej gry - Alan Wake 2 - na mocniejszym PS5 Pro. Szykuje się przynajmniej kilka oczekiwanych zmian.

Studio Remedy ujawniło szczegóły zmian wizualnych w grze Alan Wake 2, uruchomionej na konsoli PlayStation 5 Pro. Pojawią się dwa tryby obrazu - Quality z Ray Tracingiem (Odbicia RT) oraz Performance o jakości porównywalnej z Quality w podstawowym PlayStation 5.

Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS [nc1]

Alan Wake 2: The Lake House - Zapowiedź, zwiastun oraz data premiery mrocznego dodatku do gry

Studio Remedy potwierdziło, iż Alan Wake 2 na PlayStation 5 Pro zaoferuje dwa tryby obrazu. Pierwszy - Quality - po raz pierwszy (w przypadku wersji konsolowych tej gry) otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu w formie odbić. Ich jakość wprawdzie jest gorsza chociażby od PC z ustawień maksymalnych, ale jednocześnie to nadal znacznie lepszy poziom niż dotychczasowe rozwiązanie, gdzie tych odbić właściwie nigdzie nie było (albo były bardzo szczątkowe). Dodatkowo wraz z wykorzystaniem skalowania PSSR, Alan Wake 2 na PS5 Pro otrzyma znacznie lepszą jakość odszumiania oraz wygładzania krawędzi. Gra w tym trybie nadal będzie działać w 30 klatkach na sekundę, a rozdzielczość renderowania będzie zbliżona do tej z bazowej PS5 - 2176 x 1224 pikseli, następnie skalowane do 4K z użyciem PSSR (wcześniej było to AMD FSR).

  PlayStation 5 PlayStation 5 Pro
Tryb Quality Rozdzielczość renderowania - około 1270p
Rozdzielczość wyjściowa - 3840 x 2160 pikseli
Brak Ray Tracingu
30 klatek na sekundę
AMD FSR użyte do skalowania
Rozdzielczość renderowania - 2176 x 1224 pikseli
Rozdzielczość wyjściowa - 3840 x 2160 pikseli
Ray Tracing w formie odbić
30 klatek na sekundę
PSSR użyte do skalowania
Tryb Performance Rozdzielczość renderowania - około 847p
Rozdzielczość wyjściowa - 2560 x 1440 pikseli
Brak Ray Tracingu
Do 60 klatek na sekundę
AMD FSR użyte do skalowania
Rozdzielczość renderowania - 1536 x 864 pikseli
Rozdzielczość wyjściowa - 3840 x 2160 pikseli
Brak Ray Tracingu
Ustawienia graficzne zbliżone do trybu Quality z PlayStation 5
Do 60 klatek na sekundę
PSSR użyte do skalowania

Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5

Tryb Performance również będzie dostępny na PlayStation 5 Pro i powinien on zaciekawić wszystkich graczy, którzy liczyli na jakość zbliżoną do tej z PS5 na poziomie Quality, ale przy zwiększonym framerate. Ustawienia graficzne będą właśnie odpowiadać trybowi jakości z podstawowego PlayStation 5, ale oczywiście zabraknie Ray Tracingu. Rozdzielczość renderowania to 1536 x 864 pikseli (podobnie jak na bazowym PS5 w trybie Performance), przy czym tym razem rozdzielczość wyjściowa to 4K, co udało się wykonać z pomocą skalowania PSSR. Ogólnie studio Remedy jest bardzo zadowolone z efektów działania tej konkretnej techniki od Sony. W trybie Performance możemy liczyć na płynność sięgającą 60 FPS.

Alan Wake 2 - PlayStation 5 "Quality Mode" kontra PlayStation 5 Pro "Quality Mode"

Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS [nc2]
Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS [nc1]

Alan Wake 2 PlayStation 5 Pro - Brak odszumiania kontra odszumianie z użyciem PSSR

Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS [nc4]
Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS [nc3]

Test wydajności Alan Wake II - Wysokie wymagania, ale grafika rewelacyjna. Prawdziwy next-gen potrzebuje mocnego sprzętu

Pomimo zastosowania ogólnie podobnych ustawień graficznych pomiędzy trybami Quality na PS5 oraz Performance na PS5 Pro, ten drugi pod pewnymi względami będzie się prezentował trochę lepiej. Studio Remedy zadbało o ulepszenie jakości mgły, wolumetrycznego oświetlenia oraz dokładniej renderowanych cieni. Dodatkowe materiały wideo przedstawiające działanie trybów Quality i Performance w Alan Wake 2 na PlayStation 5 Pro, możecie zobaczyć poniżej.

Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS [nc1]

Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS [nc1]

Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS [nc1]

Źródło: Remedy Entertainment
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 31

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.