Alan Wake 2 ze szczegółami działania na PlayStation 5 Pro. Będą dwa tryby obrazu, skalowane 4K, Ray Tracing i 30 FPS
Za 2,5 tygodnia do sprzedaży trafi ulepszona konsola PlayStation 5 Pro, która zaoferuje nowe APU ze znacznie mocniejszym układem graficznym, będącym prawdopodobnie hybrydą rozwiązań AMD wziętych z architektury RDNA 3 oraz RDNA 4 (RT). Czy faktycznie otrzymamy znacznie lepszą jakość, o tym dowiemy się już wkrótce. Tymczasem studio Remedy Entertainment już teraz ogłosiło szczegóły dotyczące działania ich ostatniej gry - Alan Wake 2 - na mocniejszym PS5 Pro. Szykuje się przynajmniej kilka oczekiwanych zmian.
Studio Remedy ujawniło szczegóły zmian wizualnych w grze Alan Wake 2, uruchomionej na konsoli PlayStation 5 Pro. Pojawią się dwa tryby obrazu - Quality z Ray Tracingiem (Odbicia RT) oraz Performance o jakości porównywalnej z Quality w podstawowym PlayStation 5.
Alan Wake 2: The Lake House - Zapowiedź, zwiastun oraz data premiery mrocznego dodatku do gry
Studio Remedy potwierdziło, iż Alan Wake 2 na PlayStation 5 Pro zaoferuje dwa tryby obrazu. Pierwszy - Quality - po raz pierwszy (w przypadku wersji konsolowych tej gry) otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu w formie odbić. Ich jakość wprawdzie jest gorsza chociażby od PC z ustawień maksymalnych, ale jednocześnie to nadal znacznie lepszy poziom niż dotychczasowe rozwiązanie, gdzie tych odbić właściwie nigdzie nie było (albo były bardzo szczątkowe). Dodatkowo wraz z wykorzystaniem skalowania PSSR, Alan Wake 2 na PS5 Pro otrzyma znacznie lepszą jakość odszumiania oraz wygładzania krawędzi. Gra w tym trybie nadal będzie działać w 30 klatkach na sekundę, a rozdzielczość renderowania będzie zbliżona do tej z bazowej PS5 - 2176 x 1224 pikseli, następnie skalowane do 4K z użyciem PSSR (wcześniej było to AMD FSR).
PlayStation 5 | PlayStation 5 Pro | |
Tryb Quality | Rozdzielczość renderowania - około 1270p Rozdzielczość wyjściowa - 3840 x 2160 pikseli Brak Ray Tracingu 30 klatek na sekundę AMD FSR użyte do skalowania |
Rozdzielczość renderowania - 2176 x 1224 pikseli Rozdzielczość wyjściowa - 3840 x 2160 pikseli Ray Tracing w formie odbić 30 klatek na sekundę PSSR użyte do skalowania |
Tryb Performance | Rozdzielczość renderowania - około 847p Rozdzielczość wyjściowa - 2560 x 1440 pikseli Brak Ray Tracingu Do 60 klatek na sekundę AMD FSR użyte do skalowania |
Rozdzielczość renderowania - 1536 x 864 pikseli Rozdzielczość wyjściowa - 3840 x 2160 pikseli Brak Ray Tracingu Ustawienia graficzne zbliżone do trybu Quality z PlayStation 5 Do 60 klatek na sekundę PSSR użyte do skalowania |
Alan Wake 2 - jak bardzo grafika wersji konsolowej różni się od komputerowej? Szybkie porównanie PC kontra PlayStation 5
Tryb Performance również będzie dostępny na PlayStation 5 Pro i powinien on zaciekawić wszystkich graczy, którzy liczyli na jakość zbliżoną do tej z PS5 na poziomie Quality, ale przy zwiększonym framerate. Ustawienia graficzne będą właśnie odpowiadać trybowi jakości z podstawowego PlayStation 5, ale oczywiście zabraknie Ray Tracingu. Rozdzielczość renderowania to 1536 x 864 pikseli (podobnie jak na bazowym PS5 w trybie Performance), przy czym tym razem rozdzielczość wyjściowa to 4K, co udało się wykonać z pomocą skalowania PSSR. Ogólnie studio Remedy jest bardzo zadowolone z efektów działania tej konkretnej techniki od Sony. W trybie Performance możemy liczyć na płynność sięgającą 60 FPS.
Alan Wake 2 - PlayStation 5 "Quality Mode" kontra PlayStation 5 Pro "Quality Mode"
Alan Wake 2 PlayStation 5 Pro - Brak odszumiania kontra odszumianie z użyciem PSSR
Test wydajności Alan Wake II - Wysokie wymagania, ale grafika rewelacyjna. Prawdziwy next-gen potrzebuje mocnego sprzętu
Pomimo zastosowania ogólnie podobnych ustawień graficznych pomiędzy trybami Quality na PS5 oraz Performance na PS5 Pro, ten drugi pod pewnymi względami będzie się prezentował trochę lepiej. Studio Remedy zadbało o ulepszenie jakości mgły, wolumetrycznego oświetlenia oraz dokładniej renderowanych cieni. Dodatkowe materiały wideo przedstawiające działanie trybów Quality i Performance w Alan Wake 2 na PlayStation 5 Pro, możecie zobaczyć poniżej.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
7
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124