Activision przeznaczy aż 500 milionów dolarów na serię gier Destiny
Produkcja gier komputerowych wbrew pozorom wymaga sporych nakładów liczonych często w milionach dolarów - praca deweloperów, licencjonowanie i wiele innych kosztów generowanych przez daną produkcję są ciężkim orzechem do zgryzienia dla działów marketingu i promocji. Jeśli dany tytuł nie sprzeda się w zakładanej liczbie egzemplarzy, to studio może wpaść w poważne kłopoty finansowe, a nawet zbankrutować. Jak to mówią, jest ryzyko jest zabawa ;) Do tej pory byliśmy już świadkami informacji o setkach milionów dolarów wydawanych na tworzenie gier, jednak nikt wcześniej nie postawił poprzeczki tak wysoko - Acitivision odpowiedzialne między innymi za Call of Duty słynie ze sporych nakładów na swoje tytuły, aczkolwiek nikt nie spodziewał się chyba takiej kwoty za zupełnie nową serię. Mowa tutaj o sieciowej strzelance Destiny, jaka ma zostać w przyszłości kolejną popularną produkcją od Activision tuż obok Call of Duty.
Twórca gry poinformował, że planuje wydać aż 500 milionów dolarów na stworzenie i wypromowanie wspomnianej serii - dla porównania, Grand Theft Auto V kosztowało 265 milionów dolarów. Warto wspomnieć, że mówimy prawdopodobnie o kwocie rozłożonej na kilka lat, a nie funduszach przeznaczonych tylko i wyłącznie na jedną odsłonę. W tej kwocie mieszczą się wszystkie wydatki studia na produkcję, marketing oraz dostarczenie gry do konsumenta i jej późniejsza obsługa (serwery). Za tworzenie Destiny jest tak naprawdę odpowiedzialne Bungie, jednak podpisany kontrakt do 2020 roku będzie pozwalał Activision na umieszczanie swojego loga i dystrybucję gry tak jak ma to miejsce w przypadku Call of Duty.
Activision wierzy w powodzenie swojej kolejnej serii.
Jeśli okaże się jednak, że wspomniane 500 milionów dolarów zostało przeznaczone jedynie na pierwszą odsłonę serii, to będziemy mieli do czynienia z wielkim rekordem w historii gier. W tworzenie Destiny jest ponoć zaangażowane aż 500 osób z całego świata. Pierwsze analizy Reutersa wskazują, że Acitivision będzie musiało sprzedać od 15 do 16 milionów egzemplarzy swojego tytułu po 60 dolarów za sztukę, aby zwróciły się koszty produkcji - są to oczywiście założenia dla jednej odsłony. Premiera gry ma odbyć się 9 września 2014 roku na konsole PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 oraz Xbox One.
Źródło: Eurogamer