Activision przejmuje twórców Candy Crush za 5,9 miliarda dolarów
Rynek gier mobilnych jeszcze do niedawna był marginalizowany zarówno przez samych graczy, jak i podmioty chcące inwestować w dochodowe interesy... Nie ma wątpliwości, że rosnąca sprzedaż smartfonów zachęca kolejne firmy do tworzenia nowych produkcji dla platform noszonych w kieszeni. Dlaczego? Rynek ten po prostu zaczął się opłacać nawet dla wydawców wprowadzających kolejne tytuły na komputery PC lub konsole do gier. Nic więc dziwnego, że producenci zarabiający na grach komputerowych zaczęli interesować się mniejszymi studiami skupionymi wokół produkcji mobilnych. Dzisiaj doszło do ogłoszenia ciekawej transakcji mogącej zmienić postrzeganie rynku gier dla smartfonów i tabletów... Amerykański holding Activision Blizzard kojarzony m.in. z serią Call of Duty przejmuje firmę King Digital Entertainment, czyli twórcę mobilnej gry Candy Crush Saga.
Producenci gier mobilnych są łakomym kąskiem nawet dla wielkich wydawców.
Wiele osób zapewne pierwszy raz czyta o wspomnianym studiu King i tak naprawdę nie ma pojęcia, dlaczego gigant taki jak Activision Blizzard zdecydował się na przejęcie producenta gier mobilnych. Odpowiedź może być tylko jedna - produkcje tworzone przez King Digital Entertainment przynoszą spore zyski dla producenta, natomiast amerykański holding chce dalej rozwijać swoje portfolio o produkty przeznaczone nie tylko dla komputerów i konsol, ale także urządzeń mobilnych.
Twórcy takich serii jak Call of Duty, Starcraft oraz World of Warcraft liczą na szybki zwrot inwestycji, której łączny koszt to bagatela 5,9 miliarda dolarów. Warto wspomnieć, że Activision Blizzard w ostatnim roku uzyskał przychód wynoszący 4,9 miliarda dolarów (1,1 miliarda zysku), natomiast przejmowany King Digital Entertainment wygenerował 2,1 miliarda przychodu (600 milionów zysku).
King nie ma żadnych kompleksów wynikających z funkcjonowania na rynku mobilnym.
King Digital Entertainment nie zostanie jednak wchłonięty przez Activision Blizzard - firma nadal będzie działała samodzielnie, a za jej sterami zasiądzie Riccardo Zacconi, czyli obecny CEO. Finalizacja ogłoszonej dzisiaj transakcji ma nastąpić na wiosnę 2016 roku. Przejęcie musi zostać zaakceptowane przez akcjonariuszy firmy King, jak również instytucje Irlandii. W gry wydane przez King Digital Entertainment do tej pory zagrało ponad 340 milionów graczy.
Powiązane publikacje

China Mobile osiąga 280 Gbps w testach 6G. Pobieranie 50 GB pliku trwa zaledwie 1,4 sekundy. Wszystko dzięki satelicie
53
Qualcomm pracuje nad Wi-Fi 8. Nowy standard zrewolucjonizuje sposób łączenia się z Internetem w domu i biurze
27
Jaki Linux do gier? Który układ graficzny? Nowe statystyki ze Steam ukazują, jak wygląda granie w świecie Open Source (częściowo)
101
Cloudflare uruchamia system Pay Per Crawl dla monetyzacji botów AI szukających danych treningowych
9