4K 60 FPS na PlayStation 5 może jeszcze nie być standardem
Kiedyś to się grało... No właśnie - grało bez patrzenia na to, ile fpsów generuje pierwsze PlayStation i w sumie większość z nas nie miała pojęcia, na jakiej gramy rozdzielczości, bo wiedza ta była zarezerwowana wyłącznie dla technologicznych geeków. Jako że z czasem technologia stała się codziennością każdego z nas (co w dużej mierze zawdzięczamy reklamom i mediom), a gamedev - no cóż - niesamowicie się spieniężył, każda nowa licząca się gra, konsola czy karta graficzna rozbierana jest na czynniki pierwsze, testowana i wartościowana na tyle, ile można z niej wycisnąć. Nic dziwnego, że wymagamy coraz lepszych rozdzielczości i coraz większej liczby fpsów. Nic dziwnego, zwłaszcza gdy popatrzymy na dzisiejsze ceny urządzeń. W przypadku kolejnej konsoli od Sony, możemy się rozczarować.
Według Marca André Jutrasa, weterana firm Activision i Ubisoft, a także twórcy nadchodzącej gry science fiction RPG pt. Hellpoint, konsola PlayStation 5 wciąż nie zaoferuje nam 4K/60fps.
Plotka: PlayStation 5 otrzyma 8 rdzeniowy procesor AMD Ryzen
Deweloperzy tworząc gry stoją przed decyzją: większa rozdzielczość, czy więcej klatek na sekundę. Wszystko dlatego, że inni deweloperzy (sprzętowi) stoją przed inną decyzją: wyprodukować słabszą konsolę, ale tańszą i bardziej dostępną, czy mocniejszą, ale droższą. I wszystkie te zagwozdki owocują tym, że wciąż nie doczekaliśmy się gry AAA na konsole, która oferowałaby stabilne 60 klatek na sekundę przy rozdzielczości 4K i ustawieniach graficznych na poziomie Ultra. Według Marca André Jutrasa, weterana firm Activision i Ubisoft, a także twórcy nadchodzącej gry science fiction RPG pt. Hellpoint (wzorowanej na Dark Souls), jeszcze długo poczekamy, aż konsole zaoferują nam podobne parametry.
Studio Square Enix już pracuje nad grą dla SONY PlayStation 5
Według niego, PlayStation 5 celować będzie w stabilne 60 fpsów jednak wciąż przy rozdzielczości FullHD. Ewentualnie gry zaoferują albo 4K, albo 60 klatek na sekundę. W wywiadzie dla Gamingbolt Jutras powiedział: 4K to prawdopodobnie największy przeskok naszych czasów. Nagle bowiem zamiast renderowania dwóch milionów pikseli, musimy renderować osiem (...) PlayStation 4 Pro zostało w teorii stworzone pod 4K, jednak gry, które działają w FullHD i 60 fpsach na normalnym PS4, nie działają na 4K i 60 fpsach na PS4 Pro. Byłoby więc zaskakującym, gdyby PS5 było w stanie generować takie wyniki. Poza tym jest wiele twórców gier, którzy nie dbają o 60 fpsów. Jutras dodaje jeszcze, że jego zdaniem skończy się to tak, że na PlayStation 5 zagramy albo w rozdzielczości FullHD i 60 klatkach, albo w rozdzielczości 4K i 30 klatkach.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4