3DMark Mesh Shaders Feature Test - nowe oprogramowanie sprawdzające wydajność kart NVIDIA Ampere i AMD RDNA 2
Niecały rok temu Microsoft zaprezentował biblioteki DirectX 12 Ultimate, wśród których znajdziemy kilka przydatnych funkcjonalności tj. DirectX Ray Tracing Tier 1.1 czy Mesh Shaders. Nowe biblioteki są w pełni zgodne z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX z rodziny Turing oraz Ampere, a także kart AMD Radeon RX 6000, wykorzystujących architekturę RDNA 2. Kilka miesięcy temu firma UL Benchmark wprowadziła pierwszy test wydajności, wykorzystujący w pełni jedną z funkcji bibliotek DirectX 12 Ultimate - mowa oczywiście o DirectX RayTracing. Jest on zgodny ze wszystkimi, wymienionymi grupami kart graficznych. Teraz firma UL Benchmark wprowadza do pakietu 3DMark kolejny test. Będzie on ściśle powiązany z drugą funkcją bibliotek DX12 Ultimate - chodzi o Mesh Shaders.
UL Benchmark zaprezentował nowy test z pakietu 3DMark. Mowa o teście Mesh Shaders, który wykorzystuje jedną z głównych funkcjonalności pakietu bibliotek DirectX 12 Ultimate.
DirectX 12 Ultimate kodyfikuje wiele innowacyjnych technologii GeForce RTX oraz Radeon RX 6000, w tym sprzętowo przyspieszane śledzenie promieni, cieniowanie siatki, cieniowanie o zmiennej szybkości i cieniowanie przestrzeni tekstur, jako standard dla wieloplatformowych gier nowej generacji. Pozwala programistom na pełniejsze wykorzystanie technologii GeForce RTX/Radeon RX 6000, zwiększając jakość oprawy graficznej, ale również samą wydajność (DirectX 12 Ultimate ma być lepiej zoptymalizowane niż wcześniejszy DirectX 12). Najnowsza wersja bibliotek Microsoftu wspiera także tzw. "Mesh Shaders", czyli bardziej zaawansowane cieniowanie siatki. W tym celu wykorzystywane będą nowe graficzne potoki (Graphics papeline to najprościej mówiąc droga przepływu danych między interfejsem karty graficznej a buforem ramki zawierającym gotową klatkę animacji 3D). Nowe potoki będą pozwalały na jednoczesne kontrolowanie przez GPU poziomu detali obiektów w połączeniu z teselacją.
Firma UL Benchmark wdrożyła nowy benchmark do pakietu 3DMark - Mesh Shaders Feature Test, wykorzystujący oczywiście biblioteki DirectX 12 Ultimate. Dosłownie kilka dni wcześniej Raja Koduri chwalił się przeprowadzonymi testami nadchodzącej karty Intel Xe-HPG w rzeczonym teście, dzięki czemu wiedzieliśmy że prezentacja pakietu 3DMark Mesh Shaders Feature Test jest już tylko kwestią czasu. Całość podzielona jest na dwa testy - w pierwszym przebiegu test odbywa się bez cieniowania siatki, w drugim natomiast funkcjonalność jest już wykorzystana. Portal VideoCardz sprawdził wyniki kart graficznych NVIDIA Turing (GeForce RTX 2000), NVIDIA Ampere (GeForce RTX 3000) oraz AMD RDNA 2 (Radeon RX 6000). Co ciekawe, w pierwszym przebiegu najlepiej wypadają Turingi, podczas gdy architektura Ampere najlepiej wykorzystuje możliwości oferowane przez Mesh Shaders - tutaj wzrost wydajności jest największy. AMD RDNA 2, dzięki nowemu pakietowi sterowników (21.2.2), oferuje osiągi pomiędzy obiema architekturami NVIDII.
@VideoCardz New AMD driver out .. 21.2.2 the difference in Mesh Shader Bench pic.twitter.com/JJDVCpgoDB
— Florin Musetoiu (@FlorinMusetoiu) February 11, 2021
Powiązane publikacje

Duolingo stawia na AI. Chodzi o automatyzację procesów, a także redukcję kontraktorów w edukacyjnej rewolucji
22
Microsoft Recall oraz Click to Do trafiły do zapoznawczej aktualizacji Windowsa 11 dla komputerów Copilot+ AI
17
Dystrybucja OpenMandriva Lx 6.0 Rock już dostępna. Stabilna odsłona z KDE Plasma 6, która oferuje jądro Linux 6.15
28
Windows 11 - kwietniowe aktualizacje systemu i zabezpieczeń powodują błędy BSOD, a także problemy z logowaniem
78