Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

3DMark DirectX Ray Tracing - nowy test DXR dla kart NVIDIA i AMD

Damian Marusiak | 02-11-2020 18:00 |

3DMark DirectX Ray Tracing - nowy test DXR dla kart NVIDIA i AMDNiedługo po premierze kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 pojawił się dedykowany im test 3DMark Port Royale od firmy UL Benchmark, w którym można było układy Turing przetestować z włączonym śledzeniem promieni. Niedługo później Port Royale został rozbudowany o dodatkowy test porównujący wydajność pomiędzy wygładzaniem TAA, a techniką rekonstrukcji obrazu DLSS. Dzisiaj natomiast UL Benchmark poinformował o przygotowaniu nowego testu w ramach całego pakietu Port Royale. Kolejny test sprawdzający wydajność kart z włączonym Ray Tracingiem nosi nazwę 3DMark DirectX Ray Tracing i będzie dostępny zarówno dla kart NVIDII jak również AMD. By dostać nowy test, należy oczywiście mieć wykupiony pakiet 3DMark z częścią Port Royale.

Firma UL Benchmark poinformowała o przygotowaniu nowego testu 3DMark DirectX Ray Tracing, który będzie dostępny w ramach aktualizacji pakietu Port Royale. Tym razem test w pełni zgodny z API Microsoftu będzie obsługiwał zarówno karty NVIDII jak również AMD.

3DMark DirectX Ray Tracing - nowy test DXR dla kart NVIDIA i AMD [1]

Test funkcji 3DMark DirectX Ray Tracing ma na celu uczynienie techniki śledzenia promieni czynnikiem ograniczającym. Zamiast polegać na tradycyjnym renderowaniu, cała scena jest śledzona promieniami i rysowana w jednym przebiegu. W teście DXR, promienie kamery są śledzone w całym polu widzenia z małymi przypadkowymi przesunięciami, aby symulować efekt głębi ostrości. Liczba klatek na sekundę jest określana przez czas potrzebny do śledzenia i cieniowania określonej liczby próbek dla każdego piksela, łączenia wyników z poprzednimi próbkami i prezentowania wyników na ekranie. Przed rozpoczęciem pomiaru można zmienić liczbę próbek, aby zobaczyć, jak ta zmiana wpływa na wydajność oraz oprawę wizualną.

3DMark DirectX Ray Tracing - nowy test DXR dla kart NVIDIA i AMD [2]

3DMark DirectX Ray Tracing jest w pełni kompatybilny z bibliotekami Microsoftu, co oznacza, że wspierane będą nie tylko karty NVIDII, ale również AMD, a ściślej mówiąc nadchodzące układy Radeon RX 6000, posiadające dedykowane jednostki Ray Accelerators. Do poprawnego działania benchmarku wymagane jest posiadanie systemu Windows 10 w wersji 2004 oraz kartę graficzną ze sterowniki wspierającymi biblioteki DirectX Ray Tracing Tier 1.1. WhyCry z portalu VideoCardz zdążył już uruchomić test na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 3080 wraz z procesorem Intel Core i7-8700K. Uśredniony frame rate wynosił 47,75 FPS, co pokazuje jak bardzo wymagający będzie ten test dla obecnych i przyszłych kart graficznych. Odpowiednią wersję programu 3DMark w cenie 107,99 złotych można nabyć np. na platformie Steam.

3DMark DirectX Ray Tracing - nowy test DXR dla kart NVIDIA i AMD [3]

3DMark DirectX Ray Tracing - nowy test DXR dla kart NVIDIA i AMD [4]

Źródło: UL Benchmark, VideoCardz
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 115

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.