Klienci nie potrzebują małych tabletów? Nowa strategia Lenovo
Rynek tabletów z roku na rok zwiększa się o kolejne miliony dolarów, jednak boom na przenośne komputery bez klawiatury nie jest tak duży jak w przypadku smartfonów - nie ma wątpliwości, że ta druga kategoria urządzeń o wiele lepiej sprawdza się w codziennej pracy i kontaktach ze znajomymi, bowiem łączy w sobie funkcje telefonu, aparatu, odtwarzacza muzyki i tym podobnych. Do korzystania z tabletu potrzebujemy chwili wolnego czasu i odpowiedniego miejsca - trzymanie w ręku całkiem ciężkiego sprzętu o przekątnej kilku cali nie jest już tak proste jak w przypadku 5-calowego smartfona, więc tablety oczywiście ustępują miejsca swoim mniejszym braciom na ulicy, w autobusie i tak dalej. Kolejnym problemem rynku tabletów jest nasycenie, czyli zmniejszanie zapotrzebowania na nowe zakupy ze strony konsumentów, jak również rosnące smartfony powoli wypierające najmniejsze konstrukcje.
Przyszłość należy do tabletów z wyświetlaczami o przekątnej powyżej 10 cali?
Po co mamy dokupować tablet z ekranem o przekątnej siedmiu cali, skoro w kieszeni nosimy już 5,5-calowe urządzenie o podobnej specyfikacji? Największy producent gotowych komputerów PC na świecie, czyli firma Lenovo doszła do wniosku, że małe tablety nie mają już racji bytu i skupi się na rozwoju większych konstrukcji, które cieszą się większą popularnością wśród konsumentów w Stanach Zjednoczonych. To właśnie w tym kraju już za chwilę nie nabędziemy żadnego mniejszego tabletu Lenovo z systemem Windows.
Ośmiocalowe urządzenia w dalszym ciągu sprzedają się całkiem nieźle między innymi w Azji, jednak i tutaj może dojść do zmiany nastawienia klientów. Czy Waszym zdaniem małe tablety zostaną całkowicie wycofane z rynku przez wszystkich producentów w ciągu kilkunastu miesięcy? Decyzja Lenovo jest poparta słabymi wynikami sprzedaży, więc nie potrzeba robić dodatkowych ankiet dotyczących rozmiarów tabletów w Stanach Zjednoczonych. A może zamiłowanie użytkowników do większych konstrukcji to tylko chwilowy romans?
Źródło: The Verge