Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

unreal

Unreal Tournament 3 - Epic bez rozgłosu wycofuje się z zapowiedzi udostępnienia darmowej wersji gry

Unreal Tournament 3 - Epic bez rozgłosu wycofuje się z zapowiedzi udostępnienia darmowej wersji gry

Unreal to jedna z najbardziej zasłużonych marek na rynku PC-towym. Te kultowe strzelanki były prawdziwymi kamieniami milowymi w rozwoju gatunku. Do dzisiaj można spotkać osoby grające w sieciowe odsłony serii. Tym bardziej szkoda, że nie doczekały się one współczesnej edycji. Wiemy, że Epic miał plany, by wydać darmową wersję Unreal Tournament 3, ale wygląda na to, że zostały one porzucone. Nowa polityka firmy sprawia, że fani serii mają powody do zawodu.

Unreal Redux - powstający od kilku lat fanowski remaster legendarnej gry FPS otrzymał nowy zwiastun na 25-lecie

Unreal Redux - powstający od kilku lat fanowski remaster legendarnej gry FPS otrzymał nowy zwiastun na 25-lecie

Jeżeli chodzi o kultowe pierwszoosobowe strzelanki, arcydzieło Jamesa Schmalza i Cliffa Bleszinskiego z 1998 roku zawsze zajmować będzie specjalne miejsce. Choć z kontynuacjami było różnie, a konkurencja w postaci chociażby Quake'a również przetrwała próbę czasu, klasyk od Epic Games dla wielu osób nadal jest grywalny. A od dość dawna już tworzona jest odrestaurowana, zremasterowana wersja od jednego z moderów, która otrzymała właśnie kolejny update.

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić Frostbite

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić Frostbite

Nieco ponad rok temu studio BioWare potwierdziło, że rozpoczęto prace nad nową częścią sagi Mass Effect. Podczas gali The Game Awards w 2020 roku opublikowano tajemniczy zwiastun, który sugeruje wykorzystanie wątków zarówno z oryginalnej trylogii jak również pobocznej odsłony nazwanej Andromeda. W tym roku z kolei podczas "N7 Day", czyli święta wszystkich fanów Mass Effect, studio opublikowało nowy concept-art, przedstawiający olbrzymi krater przypominający wyglądem Getha. Choć sama fabuła z pewnością...

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

Wkrótce minie 6 miesięcy od premiery pierwszej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowania, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych...

NVIDIA DLSS doczeka się trybu Ultra Quality, podobnie jak AMD FidelityFX Super Resolution. Otrzymamy lepszą jakość obrazu

NVIDIA DLSS doczeka się trybu Ultra Quality, podobnie jak AMD FidelityFX Super Resolution. Otrzymamy lepszą jakość obrazu

Bez wątpienia DLSS jest obecnie jedną ze sztandarowych technik, obok Ray Tracingu, które są promowane przez firmę NVIDIA. Producent poinformował, że już ponad 50 gier oferuje wsparcie dla techniki rekonstrukcji obrazu z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Przypominamy, że DLSS jest zamkniętą funkcją, dostępną wyłącznie dla kart graficznych GeForce RTX, wyposażonych w dedykowane rdzenie Tensor. Ostatnie gry, które otrzymały wsparcie dla DLSS 2.0 (a właściwie to do jeszcze bardziej...

NVIDIA Attic - nowe demo technologiczne na silniku Unreal Engine 4 z prezentacją zaawansowanego Ray Tracingu oraz DLSS 2.0

NVIDIA Attic - nowe demo technologiczne na silniku Unreal Engine 4 z prezentacją zaawansowanego Ray Tracingu oraz DLSS 2.0

Wkrótce minie trzy lata, odkąd NVIDIA zaprezentowała pierwsze karty graficzne, sprzętowo wspierające śledzenie promieni w czasie rzeczywistym (Ray Tracing). Od tamtej pory pojawiło się przynajmniej kilkanaście mniej lub bardziej znanych gier, w których efekty RT wykorzystywano na różne sposoby m.in. do polepszenia cieni, odbić na powierzchniach czy też do bardziej zaawansowanej prezentacji globalnego oświetlenia. Od pewnego czasu wiemy także, że jeden z najbardziej popularnych silników graficznych...

STALKER 2 - Twórcy zapowiadają szczegółowy i realistyczny system symulacji oraz ogromną liczbę zakończeń

STALKER 2 - Twórcy zapowiadają szczegółowy i realistyczny system symulacji oraz ogromną liczbę zakończeń

STALKER 2 został po raz pierwszy zapowiedziany w lipcu minionego roku. Ujawniono wówczas, że tytuł pojawi się na PC oraz Xbox Series X, omijając tym samym platformę PlayStation. Wiemy już, że gra korzysta z silnika graficznego Unreal Engine 4 i wykorzysta technikę śledzenia promieni. Za tytuł jest odpowiedzialne ukraińskie studio GSC Game World, które zdecydowało się na zaimplementowanie w grze otwartego świata, który ma być przy okazji jednym z większych, jakie dane nam było zwiedzać w grach komputerowych....

STALKER 2 z pierwszą zapowiedzią wideo przygotowaną na silniku gry - premiera na PC oraz Xbox Series X/S w 2021 roku

STALKER 2 z pierwszą zapowiedzią wideo przygotowaną na silniku gry - premiera na PC oraz Xbox Series X/S w 2021 roku

W lipcu tego roku, podczas Xbox Games Showcase, zaprezentowano materiał wideo prezentujący grę STALKER 2. Wówczas ujawniono, że tytuł pojawi się na PC oraz Xbox Series X, omijając tym samym platformę PlayStation. Wiemy już, że gra korzysta z silnika graficznego Unreal Engine 4 i wykorzysta technikę śledzenia promieni na pewno na konsoli Microsoftu. W przypadku wersji PC jest to wciąż niejasna kwestia, ale raczej byłoby dziwne, gdyby na mocniejszej docelowo platformie nie było Ray Tracingu. Dotychczas...

Czterdzieści lat minęło jak jeden dzień, czyli ulubione gry czterdziestolatka raz jeszcze. Kiedyś robili dobre gry

Czterdzieści lat minęło jak jeden dzień, czyli ulubione gry czterdziestolatka raz jeszcze. Kiedyś robili dobre gry

Jeszcze trochę ponad dwadzieścia lat temu posiadacze pecetów nie mieli łatwego życia, tym bardziej jeśli byli graczami. Z jednej strony cały rynek odchodził od MS-DOS, z drugiej sporo namieszała piąta generacja konsol (przede wszystkim Sony PlayStation), a z trzeciej najpopularniejsza platforma programowa PC, a więc Windows, była wprost poligonem doświadczalnym dla nowych rozwiązań, chociażby z zakresu renderowania grafiki 3D, czy grania poprzez sieć. Dziś część pecetowych graczy narzeka, że kolejne...

Apple pozbawi Epic Games narzędzi deweloperskich. Co dalej?

Apple pozbawi Epic Games narzędzi deweloperskich. Co dalej?

Wojna, bo tak można nazwać spór pomiędzy Apple i Epic Games, którego przedmiotem jest metoda mikropłatności w grze Fortnite, trwa w najlepsze. Sadownicy zdecydowali się właśnie wyciągnąć ciężkie działa. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze straszakiem, czy realnymi działaniami zmierzającymi do próby „wyniszczenia” twórców słynnego Battle Royale, sprawa jest poważna. Gigant z Cupertino zagroził studiu zablokowaniem dostępu do narzędzi deweloperskich wykorzystywanych przy tworzeniu...

Dust 2: czyli dwie niespodzianki dla fanów Counter-Strike’a

Dust 2: czyli dwie niespodzianki dla fanów Counter-Strike’a

Valve ma co świętować – niemal 20 lat dominacji na rynku e-sportowym, za którą odpowiada będąca w posiadaniu amerykańskiej korporacji marka Counter-Strike. Bezsprzecznie to tytuł, który wyrastając jako mod do Half-Life’a przetrwał dwie dekady LAN parties, by ostatecznie trafić na salony wysokobudżetowych rozgrywek, których finały są transmitowane na cały świat i wzbudzają więcej emocji niż mistrzostwa w piłkę nożną. Ciekawe ile Valve zarabia na samych skórkach do CS-a. Dobrze, że z okazji...

Epic Games wykupuje studio Psyonix, twórców Rocket League

Epic Games wykupuje studio Psyonix, twórców Rocket League

Epic Games Store nieustannie się rozwija, głównie dzięki bardzo agresywnej postawie firmy Tima Sweeneya. Nie stroni on bowiem od wykupowania czasowej wyłączności wielu nadchodzących gier AAA, uniemożliwiając im zadebiutowanie na Steam w tym samym czasie. Jak już Sweeney potwierdził wcześniej, Epic nie zamierza rezygnować z ekspansji w ten sposób. Do tej pory amerykańska korporacja wyłącznie zawiązywała partnerstwa z firmami zewnętrznymi w związku z ekskluzywnymi premierami na Epic Games Store....

Nightdive Studios prezentuje 20 minut rozgrywki w System Shocka

Nightdive Studios prezentuje 20 minut rozgrywki w System Shocka

Jeszcze kurz nie opadł po komentarzach na temat teasera System Shocka 3, a tu kontratak ze strony Nightdive Studios. W tej rzeczywistości, na orbicie Saturna, SHODAN stawia swoje pierwsze kroki na stacji kosmicznej Citadel. Krótko rzecz ujmując: po wielu perypetiach i zmianach koncepcji oraz silników, możemy zobaczyć w akcji remake jednej z najważniejszych gier lat 90. - pierwszego, oryginalnego, niepowtarzalnego System Shocka. W epoce, w której powstał System Shock (nieco ponad rok po premierze Dooma), okazał...

15 lat temu powstał Unreal Tournament 2004. W co dziś gra Epic?

15 lat temu powstał Unreal Tournament 2004. W co dziś gra Epic?

Szósty z serii Unreal i trzeci w kolejności Tournament Epica dowodził świetności serii. Mimo wszystko 2004 rok nie był dla Unreala łaskawy. Po wydaniu Unreal II: The Awakening cała seria wyraźnie chyliła się już ku upadkowi – Epic nie potrafił już wykreować gry równie fascynującej jak pierwsza część. Przynajmniej w przypadku produktów dla jednego gracza. Za to sięgający swoimi korzeniami lat 90. Unreal Tournament dowodził, że na rynku jest jeszcze miejsce na nowatorskie gry dla wielu graczy....

Twórcy Metro: Exodus: Ray Tracing standardem na PC i konsolach

Twórcy Metro: Exodus: Ray Tracing standardem na PC i konsolach

Twórcy najnowszej odsłony gry Metro twierdzą, że technologia obsługi śledzenia promieni w czasie rzeczywistym czyli Ray Tracingu na stałe zagości w ustawieniach graficznych w nadchodzących produkcjach. Ich zdaniem będzie to też opcja dostępna w konsolach następnej generacji. A te wcale nie będą musiały opierać się na sprzęcie NVIDIA. "Na konsolach następnej generacji układ nie musi posiadać rdzeni RT. Jest to tylko sprzęt o stałej funkcjonalności, który przyspiesza obliczenia" - mówią przedstawiciele...

Unreal Engine 4.22 ukaże się z dodaną obsługą Ray Tracingu

Unreal Engine 4.22 ukaże się z dodaną obsługą Ray Tracingu

Najlepszy nawet hardware i jego najciekawsze możliwości to jedno, ale bez wsparcia najpopularniejszych silników gier nawet technologia Ray Tracingu nie ma szans szerzej zaistnieć. Właściciele kart z rodziny RTX od NVIDIA mogą się już tym nie martwić. Gigant na rynku czyli Epic Games dodaje do swojego silnika Unreal obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że ogromna rzesza deweloperów będzie miała wreszcie możliwość eksperymentowania i implementowania technologii w swoich produkcjach....

Unreal Gold za darmo na GOG i Steam z okazji 20 urodzin

Unreal Gold za darmo na GOG i Steam z okazji 20 urodzin

Dawno, dawno temu, kiedy nie było jeszcze Half-Life'a (a właściwie wtedy, gdy miał pojawić się za około pół roku), na pecetach prym wiodła inna gra w klimatach science fiction. Mowa o Unreal, czyli o pierwszej grze w serii wieloosobowych strzelanek, wyprodukowanych przed Epic Games (tego samego Epic Games, odpowiedzialnego za głośny dziś battle royale o nazwie Fortnite). Choć młodsza część czytelników niekoniecznie tytuł kojarzy (premiera w 1998 roku), to starsze pokolenie z pewnością ucieszy się...

Prince of Persia: Warrior Within na silniku Unreal Engine 4

Prince of Persia: Warrior Within na silniku Unreal Engine 4

Pamiętam jakby to było wczoraj. Rok 2004, wkładam do napędu płytę z kontynuacją Prince of Persia: The Sands of Time (tak, wtedy gry instalowało się jeszcze z płyt!), oglądam klimatyczne lecz stanowczo zbyt długie intro, zaczynam grać i... przegrywam walkę z pierwszym bossem. Cóż, zdecydowanie nie byłem mistrzem w tę grę, lecz mimo to wspominam Prince of Persia: Warrior Within z olbrzymim sentymentem. Jak się okazuje, nie ja jeden. Artysta Jake Missing również musi żywić ciepłe uczucia do tytułu,...

Powstaje remake Castlevanii z Pegasusa na Unreal Engine 4

Powstaje remake Castlevanii z Pegasusa na Unreal Engine 4

Kiedyś gry były lepsze, prawda? Wystarczyło kilka pikseli, osiem poziomów oraz wyśrubowany do granic możliwości poziom trudności, żeby wyrwać fanom elektronicznej rozrywki kilka tygodni z życiorysu. Jasne, fabuła w tych tytułach była szczątkowa, a grafika raczej "umowna", jednak pod tą siermiężną oprawą skrywały się nieskończone wręcz pokłady grywalności. Wiele osób wspomina te czasy z rozrzewnieniem, stąd coraz częściej obserwujemy jak część z nich podejmuje się prób odświeżenia...

Test wydajności Gears of War 4 PC - Nareszcie dobra optymalizacja

Test wydajności Gears of War 4 PC - Nareszcie dobra optymalizacja

Jeszcze jeden? Jeszcze jeden! Jeszcze jeden test wydajności!? Dobrze... ponieważ nasza publiczność jest wiecznie nienasycona, karmienie świeżym mięskiem trzeba przeprowadzać regularnie, zwłaszcza iż ostatnio zaserwowany kąsek najdelikatniej rzecz ujmując - okazał się wyjątkowo żylasty. Mafia III była kolejnym wysokobudżetowym tytułem z mizerną oprawą graficzną lecz astronomicznymi wymaganiami sprzętowymi, pozostawiając po sobie ogromny niesmak, ciężkostrawność, a nawet rozwolnienie wśród...

Powstaje remake pierwszego Quake na Unreal Engine 4

Powstaje remake pierwszego Quake na Unreal Engine 4

Czy są tutaj osoby pamiętające pierwszą część Quake? Zapewne tak, bowiem jest to jedna z najbardziej pamiętnych produkcji, która zrewolucjonizowała również rynek strzelanin pierwszoosobowych. A co byłoby gdyby odtworzyć grę przy użyciu współczesnej technologii? Tak się składa, że znaleźli się ochotnicy którzy podjęli się tego zadania. Cała akcja zostanie przeprowadzona przez stosunkowo małe, lecz znane studio zajmujące się fotorealistyczną grafiką 3D. Procedura może trochę potrwać,...

GOG Connect - Przenieś gry ze Steam do GOG bez DRM

GOG Connect - Przenieś gry ze Steam do GOG bez DRM

Od dobrych kilku lat żyjemy w epoce cyfrowej dystrybucji gier i chociaż wielu osobom się ten fakt nie podoba, to raczej żadne narzekanie i złorzeczenie już tego nie zmieni. Ma to oczywiście swoje plusy: całą kolekcję gier trzymamy w jednym miejscu, nie musimy się martwić gdzie schować pudełka z płytami, a do tego nie ma ryzyka, że jakaś niszowa produkcja będzie nie do zdobycia przez niski nakład. Są też niestety minusy. Największym z nich jest, że praktycznie zawsze jesteśmy zmuszeni do uruchamiania...

Najbardziej oczekiwane gry 2015 roku. Będzie się działo i grało!

Najbardziej oczekiwane gry 2015 roku. Będzie się działo i grało!

Jakie są najbardziej oczekiwane gry komputerowe 2015 roku? Odpowiedź na postawione wyżej pytanie okazuje się trudniejsza niż można byłoby przypuszczać - lista potencjalnych hiciorów jest naprawdę imponująca, zaś kolejne interesujące produkcje dopiero zostaną ujawnione. Jednak nadchodzące dwanaście miesięcy już teraz zapowiada się wyjątkowo emocjonująco, wszak spodziewamy się premier Wiedźmin 3: Dziki Gon, Grand Theft Auto V, Mortal Kombat X oraz Battlefield: Hardline. Co jeszcze szykują wydawcy?...

Zaginięcie Ethana Cartera - recenzja. Piękna i mroczna, ale krótka przygoda

Zaginięcie Ethana Cartera - recenzja. Piękna i mroczna, ale krótka przygoda

Siadając do Zaginięcia Ethana Cartera kompletnie nie wiedziałem czego się spodziewać, miałem nawet problemy z określeniem gatunku do jakiego przynależy debiutancka gra zespołu The Astronauts. Konsekwentnie unikam czytania wszelkich zapowiedzi i oglądania filmów prezentujących urywki gier komputerowych, najczęściej również grzecznie dziękuję wydawcom za wersje przedpremierowe, zostawiając sobie czystą przestrzeń do wyrobienia opinii na podstawie finalnego produktu. Dlatego o najnowszym przedsięwzięciu...

Recenzja Unreal Tournament III - Nowe szaty króla!

Recenzja Unreal Tournament III - Nowe szaty króla!

Quake i Unreal w jednym stały domu, kiedy komputery były kupą złomu... Chyba nie do końca, aczkolwiek jest w tej nieco infantylnej rymowance ziarno prawy. Dokładnie 23 listopada 1999 roku debiutował Unreal Tournament, zmuszony stoczyć walkę na śmierć i życie z największym ówczesnym konkurentem - Quake 3: Arena. O ile z perspektywy czasu można śmiało stwierdzić, że produkt Id Software został lepiej przyjęty, odnosząc większy komercyjny sukces, o tyle Epic nie zaniechał swojej serii dedykowanej...

Tagi:
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.