Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

unity

Inteligentne NPC zrewolucjonizują gry wideo, ale jeszcze nie teraz. Potwierdza to nowe, cyberpunkowe demo od Convai i Unity

Inteligentne NPC zrewolucjonizują gry wideo, ale jeszcze nie teraz. Potwierdza to nowe, cyberpunkowe demo od Convai i Unity

Wydaje się, że obecne możliwości technologiczne związane ze „sztuczną inteligencją” są w stanie także dodać więcej realizmu do gier wideo. Pierwsze projekty, w których możemy zobaczyć inteligentne i świadome otoczenia postacie niezależne (NPC), są już dostępne, a kolejne firmy pracują nad udoskonaleniem tego rozwiązania. Jednym z efektów jest zaprezentowane demo Project Neural Nexus, które powstało dzięki współpracy startupu Convai z firmą Unity.

The Elder Scrolls II: Daggerfall - gra z systemu MS-DOS została przeniesiona na silnik Unity. Dostępna do zagrania za darmo

The Elder Scrolls II: Daggerfall - gra z systemu MS-DOS została przeniesiona na silnik Unity. Dostępna do zagrania za darmo

Serii gier pod nazwą The Elders Scrolls z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać. Za jej stworzenie odpowiada równie znane studio Bethesda Softworks, które w ostatnich latach cieszy się nieco mniejszym uznaniem. Pierwsza gra z serii ukazała się już w 1994 roku na systemie MS-DOS, jednak to właśnie druga część imponowała rozmiarem świata i swobodą. Jako że tytuł trochę odstaje od obecnych standardów, to fani postanowili odtworzyć go na silniku Unity.

Unity zamyka 14 biur na świecie. Zwolnienia są pokłosiem ostatniej afery związanej z podniesieniem opłat dla deweloperów

Unity zamyka 14 biur na świecie. Zwolnienia są pokłosiem ostatniej afery związanej z podniesieniem opłat dla deweloperów

Dwa miesiące temu firma Unity podjęła decyzję, że od 1 stycznia 2024 roku deweloperzy wykorzystujący silnik Unity, po przekroczeniu odpowiednich progów, będą musieli płacić nawet 0,20 USD za każdą nową instalację opracowanej przez siebie gry. Miało to na celu podreperowanie finansów firmy, ale po buncie ze strony deweloperów z pomysłu się wycofano. Niestety Unity musiało więc poszukać oszczędności gdzie indziej - w zwolnieniach pracowników.

Unity 6 - nowa odsłona silnika do gier z jeszcze większą integracją ze sztuczną inteligencją. Ogłoszono także partnerstwo z firmą Meta

Unity 6 - nowa odsłona silnika do gier z jeszcze większą integracją ze sztuczną inteligencją. Ogłoszono także partnerstwo z firmą Meta

Mimo niedawnych problemów, jakich doświadczyła firma Unity Technologies, ich silnik do gier o tej samej nazwie nadal radzi sobie całkiem dobrze. Na wczorajszej (16.11) konferencji Unite 2023 Keynote oficjalnie zaprezentowano nadchodzącą odsłonę, którą oznaczono numerem 6. Na wydarzeniu ogłoszono także sporo zmian w obecnych wersjach, a wiele z nich dotyczy łatwiejszego tworzenia treści, programowania i animowania postaci dzięki sztucznej inteligencji.

Acer SpatialLabs View Pro 27 - monitor, który zaoferuje obraz 3D bez wymaganych okularów. Idealny produkt dla cyfrowych twórców

Acer SpatialLabs View Pro 27 - monitor, który zaoferuje obraz 3D bez wymaganych okularów. Idealny produkt dla cyfrowych twórców

Mimo że czasy sprzętów pokroju Nintendo 3DS zdały się przeminąć, to w ostatnim okresie ponownie można zaobserwować powrót urządzeń, które oferują możliwość wyświetlania trójwymiarowego obrazu i to bez użycia specjalnych okularów - wspomnieć można choćby o niedawno wprowadzonym tablecie Nubia Pad 3D. Tym razem swoje rozwiązanie przedstawił Acer, a jest nim tytułowy monitor z serii SpatialLabs. Oferuje on kilka ciekawych rozwiązań, które już znamy, a dodatkowo integruje swoje działanie...

John Riccitello ustępuje ze stanowisk w Unity Technologies. To pokłosie zamieszania z nowym modelem finansowym

John Riccitello ustępuje ze stanowisk w Unity Technologies. To pokłosie zamieszania z nowym modelem finansowym

W ostatnich tygodniach Internet mocno rozgrzała informacja dotycząca zmiany modelu płatności za niezwykle popularny silnik Unity. Protesty były na tyle duże, że wycofano się z wielu kontrowersyjnych zmian. Odbudowanie szkód wizerunkowych nie jest jednak łatwe, a cała afera zostanie na długo zapamiętana. Jednym z jej efektów jest rezygnacja Johna Riccitello z funkcji prezesa Unity Technologies oraz innych stanowisk, które w spółce zajmował.

Unity - setki deweloperów w oficjalnym proteście przeciwko zmianom. Twórcy Terrarii posunęli się nawet o krok dalej

Unity - setki deweloperów w oficjalnym proteście przeciwko zmianom. Twórcy Terrarii posunęli się nawet o krok dalej

Fala krytyki oraz niezadowolenia z dość kontrowersyjnej decyzji Unity Technologies, która dotyczyła zmiany w systemie opłat, przybiera na sile i to pomimo tego, że firma wystosowała oficjalne przeprosiny oraz chęć wprowadzenia zmian. Do wcześniejszych gróźb śmierci dołączyły także oficjalne protesty deweloperów, których jest coraz więcej. Na domiar złego pewne studio podało inne silniki gier jako lepsze alternatywy i wsparło je pieniężnie. Dla Unity szykuje się więc dość ciężki okres.

Unity przeprasza za zamieszanie wokół nowego modelu płatności za silnik. Zapowiedziano także poważne zmiany

Unity przeprasza za zamieszanie wokół nowego modelu płatności za silnik. Zapowiedziano także poważne zmiany

Niedawno ogłoszono kontrowersyjne zmiany w modelu płatności za silnik Unity. Choć miały one dotknąć jedynie około 10% deweloperów, to ich charakter był dosyć dotkliwy. Po przekroczeniu odpowiedniego progu, twórcy zostali zobowiązani do uiszczania opłat za każdą nową instalację gry. Na szczęście wiele wskazuje na to, że pod wpływem zmasowanej krytyki cały system przejdzie gruntowne zmiany, choć brakuje na razie szczegółów.

Unity Technologies zamyka swoje biura z powodu gróźb śmierci. Wszystko przez nowe zasady opłat za silnik

Unity Technologies zamyka swoje biura z powodu gróźb śmierci. Wszystko przez nowe zasady opłat za silnik

W ostatnim czasie Internet mocno rozgrzały informacje o nowym modelu płatności za niezwykle popularny silnik Unity. Firma stojąca za rozwiązaniem zdecydowała, że będzie pobierała opłaty za każdą nową instalację gry, jeśli przekroczone zostaną odpowiednie progi. Wywołało to masowe niezadowolenie ze strony deweloperów niezależnych. Sytuacja zaostrzyła się jeszcze bardziej, ponieważ pracownicy Unity Technologies zaczęli otrzymywać poważne groźby.

Unity z kontrowersyjnymi zmianami. Deweloperzy będą musieli płacić za liczbę przeprowadzonych przez graczy instalacji gry

Unity z kontrowersyjnymi zmianami. Deweloperzy będą musieli płacić za liczbę przeprowadzonych przez graczy instalacji gry

Unity to jeden z najpopularniejszych silników wykorzystywanych przez niezależnych deweloperów. Na przestrzeni lat trafił do niezliczonych produkcji. Wśród głównych zalet niewątpliwie jest brak opłat za jego użytkowanie, jeśli tylko przychody studia z tytułu wykorzystania silnika nie przekraczały w ostatnim roku 100 tys. dolarów. Firma Unity Technologies postanowiła jednak wprowadzić nowe zasady, które nie wszystkim się spodobały.

Popul8 - wypuszczono narzędzia AI, które pozwalają na szybkie tworzenie postaci niezależnych. Na jakie efekty można liczyć?

Popul8 - wypuszczono narzędzia AI, które pozwalają na szybkie tworzenie postaci niezależnych. Na jakie efekty można liczyć?

Rozwój technologii bazujących na algorytmach sztucznej inteligencji nieustannie postępuje. Rozwiązania takie znajdą swoje miejsce także w procesie tworzenia gier. Choć wykorzystanie AI do tego celu na szeroką skalę to dopiero śpiew przyszłości, to pojawiają się już pierwsze zwiastuny zbliżającej się rewolucji. Wypuszczono na rynek narzędzia Popul8, które mogą znacząco usprawnić proces tworzenia postaci niezależnych w grach.

Jak reagowały firmy technologiczne oraz gamedev od pierwszych dni konfliktu Rosja-Ukraina? Przegląd sankcji dzień po dniu

Jak reagowały firmy technologiczne oraz gamedev od pierwszych dni konfliktu Rosja-Ukraina? Przegląd sankcji dzień po dniu

Wątpię, czy jest w naszym kraju choćby jeden internauta, który nie miałby świadomości tego, co dzieje się na Ukrainie. Wstęp do niniejszej publikacji, który miałby tłumaczyć rosyjsko-ukraiński konflikt raczej więc sobie darujmy. Zresztą, kto tak naprawdę wie, o co w tym wszystkim chodzi? Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że przeciętni obywatele całego świata tacy jak my, w całej tej sytuacji widzą wyłącznie przysłowiowy wierzchołek góry lodowej. Skupmy się więc raczej na tym, co PurePC...

TOP 10 najgorzej zoptymalizowanych gier na PC. Te tytuły mogą zniechęcić do rozgrywki nawet mimo wysokich ocen

TOP 10 najgorzej zoptymalizowanych gier na PC. Te tytuły mogą zniechęcić do rozgrywki nawet mimo wysokich ocen

Gracze PC od zarania dziejów mierzą się różnymi przeciwnościami losu. Na ich drodze do szczęścia stoi przede wszystkim ciągle niewystarczająca moc obliczeniowa - nawet, jeśli komputer jest w stanie odpalić daną grę w maksymalnych detalach, to już za kilka lat najpewniej będzie można zapomnieć o tym komforcie. Do tego doliczmy masę często niezrozumiałych ustawień, potencjalne problemy natury technicznej, a czasem nawet skomplikowane procedury instalacyjne. Najgorsze jest jednak to, że nawet jeśli...

Unity Technologies kupiło studio Weta Digital odpowiedzialne za efekty specjalne m.in. w Avatarze, Avengersach i Władcy Pierścieni

Unity Technologies kupiło studio Weta Digital odpowiedzialne za efekty specjalne m.in. w Avatarze, Avengersach i Władcy Pierścieni

Chociaż na rynku dostępne jest całe zatrzęsienie różnych gier od małych i dużych twórców, to wiele z nich ma ze sobą sporo wspólnego. Tworzone one są przeważnie na gotowym, zmodyfikowanym silniku Unity lub Unreal Engine. Tylko największe studia lub najbardziej zapaleni programiści decydują się na stworzenie własnej platformy od podstaw. Oczywiście by sprostać wymaganiom zarówno twórców, jak i graczy oba silniki cały czas się rozwijają. A wygląda na to, że Unity otrzyma niedługo sporo zaawansowanych...

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity

Niecały miesiąc temu zadebiutowała technika AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowanie, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki specjalnie zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych kartach...

NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane w popularnym silniku Unity przed końcem 2021 roku. Będzie więcej gier z DLSS

 NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane w popularnym silniku Unity przed końcem 2021 roku. Będzie więcej gier z DLSS

W lutym bieżącego roku informowaliśmy Was o tym, że firma NVIDIA udostępniła bez żadnych opłat specjalny plugin DLSS do Unreal Engine 4. Tym samym deweloperzy gier opartych na wspomnianym silniku mogą dzięki tej wtyczce bezproblemowo zaimplementować technikę rekonstrukcji obrazu wykorzystującej algorytmy sztucznej inteligencji (AI) w swoich produkcjach. Jak się okazało, NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane także w innym popularnym silniku, na którym powstaje wiele gier niezależnych (i nie tylko)....

Ogromny sukces gry Among Us. Ponad 3,8 miliona graczy online

Ogromny sukces gry Among Us. Ponad 3,8 miliona graczy online

Pandemia COVID-19 nadal trwa w najlepsze, a więc sporo osób wciąż pracuje czy uczy się z domu. A jak wiadomo większość ludzi źle znosi zamknięcie w czterech ścianach i izolację od znajomych oraz otoczenia. Nic więc dziwnego, że w ostatnich miesiącach na popularności zyskują tytuły online, które pozwalają na interakcję z drugim człowiekiem przez internet. Wśród niekwestionowanych liderów należy wymienić proste, acz wciągające Fall Guys czy Among Us. Dzisiaj skupimy się na drugim z wymienionych...

Recenzje Wasteland 3 - mroźna postapokalipsa na miarę Fallouta

Recenzje Wasteland 3 - mroźna postapokalipsa na miarę Fallouta

Dzisiaj o godzinie 15:00 czasu polskiego pojawiły się pierwsze recenzje gry Wasteland 3, czyli kolejnej odsłony postapokaliptycznej serii RPG od Briana Fargo i studia inXile Entertainment. Czy produkcja sprostała oczekiwaniom? Czy dodatkowe pieniądze od koncernu Microsoft zostały należycie spożytkowane przez deweloperów? Pomimo licznych opóźnień udało się dostarczyć producentowi bardzo solidną grę, może nawet lepszą niż oczekiwano. Tak przynajmniej wynika z recenzji krytyków, którzy doceniają...

Wasteland 3 - wymagania sprzętowe postapokaliptycznej gry cRPG

Wasteland 3 - wymagania sprzętowe postapokaliptycznej gry cRPG

Studio inXile Entertainment (twórcy The Bard’s Tale IV i Torment: Tides of Numenera) ujawniło na platformie Steam nowe, ostateczne wymagania gry Wasteland 3 na PC, kolejnej odsłony kultowej serii postapokaliptycznych RPG-ów w rzucie izometrycznym i turowym systemem walki. Producent pierwotnie udostępnił zalecane konfiguracje sprzętowe rok temu, ale tytuł zostanie kolejny raz opóźniony, więc poprzednie zostały usunięte ze sklepu firmy Valve i dopiero teraz postanowiono je przywrócić w zaktualizowanej...

Microsoft, Unity, Epic i CD Projekt RED odwołują udział w GDC 2020

Microsoft, Unity, Epic i CD Projekt RED odwołują udział w GDC 2020

Kolejny dzień, kolejne rezygnacje z udziału w nadchodzącej edycji Game Developers Conference (GDC 2020) w San Francisco z powodu zagrożenia koronawirusem (COVID-19). Wcześniej takie koncerny, jak Sony, Facebook (Oculus) czy Kojima Productions zawiadomiły o swojej nieobecności na wydarzeniu, a teraz dołączyły do nich kolejne duże firmy pokroju Microsoftu, Unity, CD Projekt RED oraz Epic Games. Część firm, w tym Electronic Arts, ogranicza swój udział, jednocześnie nie zachęcając swoich pracowników...

The Heretic - Niesamowite demo technologiczne na silniku Unity

The Heretic - Niesamowite demo technologiczne na silniku Unity

Podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference mogliśmy zobaczyć kolejne demo technologiczne silnika Unity zatytułowane „The Heretic”. Po zaprezentowanych w zeszłym roku „MegaCity”, „Book of the Dead” oraz „Adamie” to kolejne porcja wizualnych niesamowitości, które mają nas zachęcić do korzystania z Unity jako podstawowego silnika gier. The Heretic to krótki, 4-minutowy, nieinteraktywny film opowiadający historyjkę otwierania portalu do innego świata. Trzeba dodać, że film wygląda...

Assassin's Creed: Origins - kolejne informacje o grze

Assassin's Creed: Origins - kolejne informacje o grze

W ostatnim czasie coraz więcej się mówi o nowej odsłonie sagi Assassin's Creed, która swoją premierę powinna mieć w tym roku. Najnowsze doniesienia potwierdzają przede wszystkim dwie rzeczy. Pierwsza to data premiery, która będzie miała miejsce tej jesieni. Druga to umiejscowienie akcji w Egipcie. Źródłem informacji jest forum NeoGAF, na którym pojawiły się skany nadchodzącego numeru magazynu Game Informer, w którym znalazła się obszerna zapowiedź gry Assassin's Creed: Origins. Wynika z nich,...

Nowe, niepotwierdzone informacje o Assassin's Creed: Origins

Nowe, niepotwierdzone informacje o Assassin's Creed: Origins

W ostatnim czasie coraz więcej się mówi o nowej odsłonie sagi Assassin's Creed, która swoją premierę powinna mieć w tym roku. Prawie na pewno można powiedzieć, że akcja kolejnej części przygód Asasynów będzie miała miejsce w starożytnym Egipcie, przy czym wzmianki sugerowały też możliwość wybrania się na tereny Grecji. Do sieci przedostawały się też pojedyncze grafiki przestawiające grę we wczesnym etapie produkcji. Ostatnie doniesienia pochodzą od jednego z użytkowników forum 4chan,...

Adam - imponujące tech-demo na silniku Unity 5.4

Adam - imponujące tech-demo na silniku Unity 5.4

Muszę się do czegoś przyznać. Zdarzało mi się czasem odpalać sobie benchmarki graficzne typu 3DMark tylko po to, żeby sobie popatrzeć na animacje testowe. Pewnie nie jestem jedyny. Po prostu tego typu filmiki często oprócz prezentowania wszystkich nowoczesnych efektów graficznych i generalnie katowania GPU, były dobrze wyreżyserowane czy prezentowały ciekawe lokacje. Wszystko to było bardzo przyjemne dla oka i działało na wyobraźnię. Trzeba jednak przyznać, że na tle wszelkich dem tego typu animacja...

Assassin's Creed: Syndicate - Słaba sprzedaż przez problemy z Unity

Assassin's Creed: Syndicate - Słaba sprzedaż przez problemy z Unity

Mogłoby się wydawać, że producenci gier komputerowych mogą bezkarnie wprowadzać na rynek niedopracowane produkty, które są później naprawiane przez długie miesiące - często kończy się tak, że pewne wadliwe elementy towarzyszą graczom nawet pomimo upływu kilku lat... Przykładów takich gier jest wiele, a nie sposób nie wspomnieć tutaj o Batman: Arkham Knight (PC) lub Assassin's Creed: Unity. W przypadku tego ostatniego niezadowolenie klientów było ogromne, ale w przeciwieństwie do Batmana nie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.