Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

oculus rift

SteamVR 2.0 - Valve oficjalnie wprowadziło najnowszą aktualizację specjalnego systemu dla posiadaczy gogli VR

SteamVR 2.0 - Valve oficjalnie wprowadziło najnowszą aktualizację specjalnego systemu dla posiadaczy gogli VR

Nie jest to zapewne najpopularniejsza z ich usług, ale od dłuższego już czasu Valve usprawniło uzyskiwanie w przystępny sposób dostępu do wybranych tytułów czy aplikacji wymagających gogli VR. Tym samym mamy możliwość uruchomienia w ten sposób gier obsługujących takie urządzenia, jak HTC Vive, Oculus Rift czy Windows Mixed Reality. We wrześniu zaś udostępniono nam wersję beta najnowszych rozwiązań. Teraz update wszedł wreszcie w finalną fazę.

Half Life: Alyx będzie tradycyjną grą i może trafić na PlayStation VR

Half Life: Alyx będzie tradycyjną grą i może trafić na PlayStation VR

Wieści o tym, że Half-Life: Alyx będzie tytułem przeznaczonym na headsety wirtualnej rzeczywistości mogły rozczarować wielu fanów serii. W końcu Valve wreszcie kontynuuje cykl gier, który nie otrzymał nowej odsłony od października 2007. Jeśli wierzyć jednak najnowszym zapewnieniom deweloperów, wcale nie będziemy musieli się obawiać przeskoku do VR. Ma być to pełnoprawny tytuł z serii Half-Life, który swoim przebiegiem i konstrukcją nie będzie odbiegał od poprzednich wydawnictw. O grze wypowiadał...

Zapowiedź Half-Life: Alyx sprawiła, że wyprzedało się Valve Index VR

Zapowiedź Half-Life: Alyx sprawiła, że wyprzedało się Valve Index VR

Rynek VR nadal czeka na tzw. "killer app", lub po prostu, potocznie – na "mesjasza". Tytuł, który wreszcie pokaże, że wirtualna rzeczywistość jest wartościowym medium, a nie jedynie technologiczną ciekawostką i wydmuszką. Co prawda PlayStation VR sprzedało się w liczbie 4,2 miliona egzemplarzy (oficjalne dane z marca 2019), ale nawet ten przystępny cenowo i popularny gadżet nie otrzymuje gier regularnie. Wielką nadzieją świata VR jest nowo zapowiedziane Half-Life: Alyx, które ma ukazać się w marcu...

Half-Life: Alyx - opublikowano minimalne wymagania sprzętowe

Half-Life: Alyx - opublikowano minimalne wymagania sprzętowe

Firma Valve ujawniła oficjalne minimalne wymagania sprzętowe PC dla gry Half-Life: Alyx. Zgodnie z zaprezentowaną specyfikacją, gracze pecetowi będą potrzebować jednostki wyposażonej w co najmniej procesor Intel Core i5-7500 lub AMD Ryzen 5 1600 oraz 12 GB pamięci operacyjnej RAM. Valve wymienia również sugerowaną kartę graficzną obu firm. Mamy więc NVIDIĘ GeForce GTX 1060 oraz AMD Radeon RX 580. Jak więc widać, wymagania minimalnie nie są specjalnie wygórowane. Poczekajmy jednak na to, co przyniosą...

Half-Life: Alyx - pokazano pierwszy zwiastun, znamy datę premiery

Half-Life: Alyx - pokazano pierwszy zwiastun, znamy datę premiery

Od premiery ostatniej części gry z serii Half-Life minęło już 12 lat. To kupa czasu i po takim czasie oczekiwania większość fanów w zasadzie straciło już nadzieję na pojawienie się kolejnej części. Co jak co, ale akurat drugi epizod Half-Life'a 2 powinien doczekać się fabularnej kontynuacji. Zamiast tego jednak twórcy przyszykowali dla nas... efektownego spin-offa. Po dosyć zaskakujących plotkach na temat nowej części cyklu przyszła pora na oficjalną zapowiedź. Panie, Panowie, nowy Half-Life...

High-endowe headsety VR z lepszą o 60% sprzedażą w 2018

High-endowe headsety VR z lepszą o 60% sprzedażą w 2018

Pomimo niskiej ceny i niewygórowanych wymagań sprzętowych, rynek smartfonowych gogli VR nie cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem. Zaliczył on ogromny spadek sprzedaży w ubiegłym roku, co przełożyło się również na gorszą sytuację tego segmentu w ogóle. Mimo wszystko, technologia wirtualnej rzeczywistości nie ma się tak wcale najgorzej – zwłaszcza produkty z najwyższej półki. W roku 2018 sprzedało się ich o 60% więcej niż w 2017. Firma IDC dokonała właśnie analizy rynku VR na bazie...

Oculus Quest - grafika jak na PlayStation 3, tylko bez kabli?

Oculus Quest - grafika jak na PlayStation 3, tylko bez kabli?

Podczas konferencji Oculus Connect zapowiedziano najnowszą zabawkę dla wielbicieli wirtualnej rzeczywistości: bezprzewodowe gogle Oculust Quest, za jedyne 399 dolarów (około 1500 zł). Atrakcyjna cena i komfort polegający na braku uciążliwych kabelków-potykaczy mogą solidnie namieszać na rynku. Tym bardziej, że John Carmak obiecuje nam jakość gier VR porównywalną do tego, co mogliśmy do tej pory zobaczyć na ekranach konsol do gier poprzedniej generacji: PlayStation 3 i Xboxa 360. Nie będzie jednak...

Gracze do wirtualnej rzeczywistości wybierają sprzęt Intel i NVIDIA

Gracze do wirtualnej rzeczywistości wybierają sprzęt Intel i NVIDIA

Od wielu, wielu lat w komputerowym świecie na forach, stronach i sklepowych komentarzach prowadzone zawsze są dwie wojny - AMD kontra Intel oraz AMD versus NVIDIA. Który produkt jest wydajniejszy w grach? Który w zastosowaniach profesjonalnych? Ten starzeje się lepiej! A ten ma lepsze wsparcie zaraz po premierze! Ten jest chłodniejszy! Ten zużywa mniej mocy! I tak dalej, i tak dalej - często w bardziej niecenzuralnej formie. Ale czy zastanawialiście się kiedyś jak to wygląda na rynku wirtualnej rzeczywistości?...

Gogle Oculus Rift odmówiły posłuszeństwa na całym świecie

Gogle Oculus Rift odmówiły posłuszeństwa na całym świecie

Wczorajszy wieczór przyniósł posiadaczom gogli Oculus Rift nie lada niespodziankę. Nie była to jednak niespodzianka z serii tych, na które czekamy niczym na Boże Narodzenie. Była to swoista katastrofa, bowiem użytkownicy byli świadkami globalnej awarii sprzętu. Winny temu całemu zamieszaniu był nieaktualny już certyfikat urządzenia. Po uruchomieniu sprzętu na ekranie wyświetlał się komunikat: Can't reach Oculus Runtime Service. Na szczęście dziś wszystko wróciło do normy, a ciśnienie konsumentów...

Gogle VR Oculus Rift są trochę popularniejsze od HTC Vive

Gogle VR Oculus Rift są trochę popularniejsze od HTC Vive

Wielu z nas nadal marzy o technologiach, które widzieliśmy w książkach, komiksach, filmach i serialach z gatunku science fiction. Miecze świetlne, bronie laserowe, cyborgi, cofanie się w czasie, latające auta, teleportacja czy podróż na inne planety. Zdecydowanie przyjdzie nam na to jeszcze trochę poczekać, acz drobniejsze smakołyki dostępne są już dziś. Mowa chociażby o wirtualnej rzeczywistości, która co prawda nadal raczkuje i nie jest nazbyt popularna, to dostępna dla każdego chętnego Kowalskiego....

Hyperbook na targach PGA - prezentacja najnowszego sprzętu

Hyperbook na targach PGA - prezentacja najnowszego sprzętu

W dniu dzisiejszym rozpoczynają się jedne z największych targów elektroniki użytkowej w Polsce, mianowicie Poznań Game Arena. Jest to świetna okazja dla wielu producentów oraz sklepów, aby zaprezentować swój asortyment i najnowsze produkty. Jednym z ciekawszych wystawców w tym roku jest nasz rodzimy Hyperbook, który ma przyjemność zaprezentować nie tylko notebooki gamingowe ale również komputer All-in-One Hyperbook Eclipse. To nie jedyne atrakcje na stoisku, bowiem targi PGA są pierwszą okazją do...

Obcy: Izolacja otrzyma wsparcie VR? Strasznie dobra wiadomość!

Obcy: Izolacja otrzyma wsparcie VR? Strasznie dobra wiadomość!

Obcy: Izolacja to projekt który według pierwotnych założeń miał być trzecioosobowym horrorem. Jeśli jednak śledzicie rynek gier należących do tego gatunku, bądź jesteście fanami uniwersum Obcego to pewnie dobrze wiecie, iż ostatecznie akcja gry została przedstawiona z perspektywy pierwszej osoby. Powodem takiej zmiany był zamysł deweloperów, aby w potencjalnym graczu wzbudzić więcej emocji oraz utrudnić rozgrywkę. Ograniczone pole widzenia połączone z brakiem możliwości wyglądania zza osłon...

Chrome VR w 90 FPS nawet bez dodatkowego oprogramowania

Chrome VR w 90 FPS nawet bez dodatkowego oprogramowania

Konferencja Google I/O 2016 była wydarzeniem ciekawym pod wieloma względami. Pomiędzy licznymi zapowiedziami i prezentacjami, gigant z Mountain View podjął współpracę z gronem partnerów tworzących aplikacje i gry kompatybilne z wirtualną rzeczywistością oraz zaprezentował Daydream - nowy interfejs przypominający Oculus Rifta i HTC Vive. Jako że nie samym sprzętem branża IT stoi, różne firmy prześcigają się w tworzeniu i ulepszaniu silników rzeczywistości 3D, na których mocno opierają się...

Everest VR - Wirtualna wyprawa w Himalaje

Everest VR - Wirtualna wyprawa w Himalaje

W historii zaledwie garstka ludzi zdobyła najwyższy szczyt na Ziemi - Mount Everest. Jednak już niedługo statystyki mogą się znacznie poprawić, a wszystko dzięki pomysłowym programistom. Everest VR to symulacja stworzona przez Solfar Studios, pozwalającą wejść na wierzchołek Czomolungmy w goglach do wirtualnej rzeczywistości - PlayStation VR, HTC Vive czy Oculus Rift. Na ośmiotysięcznik ruszymy jeszcze w tym roku. Solfar Studios zebrało już ponad 2,15 miliona dolarów, co powinno wystarczyć do stworzenia...

30 gier w które pogracie na hełmie Oculus Rift

30 gier w które pogracie na hełmie Oculus Rift

Wirtualna rzeczywistość to technologia, której z nadzieją oraz niecierpliwością wyczekuje wielu graczy szukających zupełnie nowych doznań. Dokładnie 28 marca odbyła się oficjalna premiera hełmu Oculus Rift, więc przyszłość cyfrowej rozrywki jest na wyciągnięcie ręki. Pozostaje tylko pytanie, czy mamy obecnie jakiekolwiek tytuły warte uwagi, przystosowane do wirtualnej rzeczywistości? Owszem, w momencie pojawienia się Oculusa na rynku udostępnionych zostało 30 gier - wszystkie działają z padem...

Sony PlayStation VR - Najtańsza wirtualna rzeczywistość?

Sony PlayStation VR - Najtańsza wirtualna rzeczywistość?

PlayStation przez dekady było ikoną elektronicznej rozrywki. Konsole Sony oraz znakomite produkcje ekskluzywne zarezerwowane dla platformy, zapewniły producentowi wielki komercyjny sukces i rozpoznawalność. Chociaż PlayStation 4 nie posiada bardzo mocnych podzespołów, jak również nie grzeszy ogromną liczbą tytułów na wyłączność, mimo wszystko sprzedaje się świetnie. Spora w tym zasługa słabej konkurencji, która ułatwiła Sony zadanie, ale japońska firma nie zamierza spoczywać na laurach. Teraz...

Valve pracuje nad zmniejszeniem wymagań sprzętowych VR

Valve pracuje nad zmniejszeniem wymagań sprzętowych VR

Między producentami sprzętu przeznaczonego do wirtualnej rzeczywistości, trwa właśnie bitwa o pozyskanie jak największej rzeszy zainteresowanych. Potencjalni nabywcy mają ogromne znaczenie, ponieważ nie tylko bezpośrednio zasilą skarbiec firmy, ale również wygenerują darmową reklamę, co powinno spopularyzować technologię i zapewnić dostawcom kolejne wpływy. Produkt żeby się sprzedać musi jednak trafić w określone gusta - dla jednych będzie to wygląd, innych interesuje tylko wydajność, natomiast...

NVIDIA GeForce 364.72 WHQL z pełną obsługą Oculus Rift

NVIDIA GeForce 364.72 WHQL z pełną obsługą Oculus Rift

Sterowniki to w przypadku większości sprzętu komputerowego element najbardziej problematyczny – to one odpowiadają bowiem najczęściej za awarie systemowe i jeżeli wszystko działa, nie powinniśmy być specjalnie zmotywowani do ich aktualizowania. Rzecz ma się zupełnie inaczej przy kartach graficznych, tutaj nowe oprogramowanie jest w stanie wykrzesać dodatkowe pokłady energii z posiadanego sprzętu. NVIDIA opublikowała nowe sterowniki GeForce 364.72 WHQL, które nie tylko rozszerzają zgodność z technologiami...

Oculus Rift powoduje złe samopoczucie? Co jest przyczyną?

Oculus Rift powoduje złe samopoczucie? Co jest przyczyną?

Wirtualna rzeczywistość pod postacią Oculus Rift i urządzeń pokrewnych, dosłownie za chwilę powinna trafić do sprzedaży, jednak twórcy hełmów VR mogą napotkać poważny problem z popularyzacją tego rozwiązania. Otóż części użytkowników doskwiera złe samopoczucie podczas wykorzystywania tej technologii. Dlaczego niektórzy ludzie, gdy wchodzą do wirtualnej rzeczywistości mają zawroty głowy lub nudności? Założyciel Oculusa, Palmer Luckey, wyjaśnił w wywiadzie dla serwisu MIT Technology Review,...

Prezentacja CryEngine V - Kierunek to wirtualna rzeczywistość

Prezentacja CryEngine V - Kierunek to wirtualna rzeczywistość

Podczas konferencji GDC 2016  zorganizowanej przez profesjonalnych producentów gier komputerowych, dowiedzieliśmy się przynajmniej kilku ciekawych rzeczy dotyczących planów AMD, NVIDII oraz poszczególnych twórców. Zaprezentowane technologie mają kształtować branżę w najbliższych miesiącach, wyznaczać nowe kierunki rozwoju, budować fundamenty lepszego jutra cyfrowej rozrywki. Jedynym z ważniejszych wydarzeń była demonstracja silnika CryEngine V studia Crytek, który oprócz podbicia poprzeczki...

Sony PlayStation VR zaprezentowane - Będzie cenowy hit?

Sony PlayStation VR zaprezentowane - Będzie cenowy hit?

Kolejne konferencje technologiczne mające miejsce w tym roku są zdecydowanie zdominowane przez technologie związane z wirtualną rzeczywistością – nie jest to nic nowego, ale po raz pierwszy rozpycha się w taki sposób i staje się dostępne także dla szerszej grupy użytkowników domowych. Widzieliśmy już różne rozwiązania kilku producentach o różnych parametrach i oczywiście różnych cenach. Podczas Game Developers Conference swoje gogle VR pokazała firma Sony – trzeba przyznać, że Japończycy...

Polaris najpierw dla technologii VR - AMD zdobywa 83% tego rynku

Polaris najpierw dla technologii VR - AMD zdobywa 83% tego rynku

Rynek systemów wirtualnej rzeczywistości rozwija się dynamicznie i pokazuje, że właśnie tutaj powinniśmy upatrywać tego, co poszczególni producenci będą nam prezentować w najbliższym czasie. Nikt jeszcze do końca nie wie, czy to rozwiązanie się przyjmie, czy też skończy jak 3D w telewizorach, które stopniowo odchodzi do lamusa. Niezależnie od przyszłości, AMD ma obecnie powody do zadowolenia – to właśnie ta firma ma obecnie 83% udziałów na tym rynku, może dyktować warunki i wprowadzać...

Szef Oculusa: komputery Apple są za słabe na nasze gogle VR

Szef Oculusa: komputery Apple są za słabe na nasze gogle VR

Wirtualna rzeczywistość to taki segment rynku, z którym wiąże się obecnie ogromne nadzieje – doskonale pokazała nam to ostatnia konferencja MWC mająca miejsce w Barcelonie, na której największe firmy prezentowały swoje rozwiązania z nią związane. Jednym z najważniejszych elementów są oczywiście gogle Oculus Rift, które jako pierwsze zaprezentowały coś naprawdę wysokiej jakość. Na początku stycznia gogle te trafiły do sprzedaży, choć trzeba zaznaczyć, że ich wysoka cena skutecznie do zakupu...

AMD publikuje listę procesorów kompatybilnych z Oculus Rift

AMD publikuje listę procesorów kompatybilnych z Oculus Rift

Ten rok ma należeć do technologii wirtualnej rzeczywistości - główne projekty, takie jak Oculus oraz HTC Vive pojawią się w domach pierwszych odbiorców w ciągu kolejnych miesięcy, co będzie można nazwać prawdziwym debiutem VR na rynku konsumenckim. Najbardziej rozpoznawalnym projektem jest oczywiście Oculus Rift, który jest dostępny w przedsprzedaży w niebagatelnej cenie wynoszącej około 600 dolarów. Zakup samego zestawu wirtualnej rzeczywistości to połowa sukcesu - należy jeszcze posiadać odpowiednio...

Oculus Rift - Cena zestawu wirtualnej rzeczywistości to 600 dolarów

Oculus Rift - Cena zestawu wirtualnej rzeczywistości to 600 dolarów

Wczoraj ruszyła przedsprzedaż zestawu wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift - projekt sfinansowany częściowo przez społeczność w serwisie KickStarter przez kilkanaście miesięcy urósł do miana potentata jeżeli chodzi o technologie VR dla rynku konsumenckiego. Ba, Oculusem zainteresował się Facebook i przejął go za 2 miliardy dolarów. Właściciel największego serwisu społecznościowego musiał widzieć spory potencjał w goglach VR. W międzyczasie pojawiały się kolejne edycje testowe, natomiast...

Oculus Rift CV1 - Przedsprzedaż gogli VR rusza jutro

Oculus Rift CV1 - Przedsprzedaż gogli VR rusza jutro

Technologia wirtualnej rzeczywistości zaczyna coraz szerzej wkraczać do życia użytkowników PC i nie tylko. Lada moment na rynku pojawią się pierwsze konsumenckie zestawy, które pozwolą zwykłym klientom na doświadczenie VR na własnej skórze. Firmą najczęściej kojarzoną z technologią wirtualnej rzeczywistości jest Oculus - nic w tym dziwnego, bowiem zestaw o nazwie Rift pojawiał się na różnego rodzaju wydarzeniach, a konkurencyjne projekty (np. HTC Vive) wydają się być w tyle za wspomnianym urządzeniem....

NVIDIA ogłasza program VR Ready dla PC i kart graficznych

NVIDIA ogłasza program VR Ready dla PC i kart graficznych

Kilka dni temu oficjalnie rozpoczęliśmy 2016 rok. Przez kolejne miesiące mamy być świadkami kilku ważnych premier na rynku podzespołów komputerowych, ale nie możemy zapominać także o innych ważnych technologiach. Wiele wskazuje na to, że już za chwilę swoją rynkową drogę rozpocznie na dobre technologia wirtualnej rzeczywistości, a wszystko to za sprawą zbliżającej się premiery pierwszego konsumenckiego zestawu Oculus Rift. Wspomniane gogle do działania potrzebują wydajnego komputera PC, więc...

Oculus Rift CV1 - Dystrybucja ma ruszyć w pierwszym kwartale 2016

Oculus Rift CV1 - Dystrybucja ma ruszyć w pierwszym kwartale 2016

 Przyszły rok będzie należał do technologii wirtualnej rzeczywistości - sprzęt czekający na rynkowy debiut od wielu lat trafi nareszcie do dystrybucji, dzięki czemu konsumenci będą mogli na własnej skórze doświadczyć wrażeń wynikających z korzystania z gogli i hełmów VR. Jednym z największych graczy na rynku technologii wirtualnej rzeczywistości jest Oculus. To właśnie ta firma ma w przyszłym roku wprowadzić do sprzedaży hełm Oculus Rift (CV1) pozwalający na wyświetlanie obrazu VR generowanego...

Oculus Rift CV1 wymaga czterech portów USB i Windows 64-bit

Oculus Rift CV1 wymaga czterech portów USB i Windows 64-bit

Technologia wirtualnej rzeczywistości coraz śmielej wkracza na rynek urządzeń elektronicznych. Jeszcze do niedawna wydawało się, że VR będzie poza naszym zasięgiem przez wiele lat, natomiast teraz bardzo dobrze widać zbliżającą się dominację tej ciekawej nowości. Jednym z producentów kojarzonych z wirtualną rzeczywistością jest Oculus, który nie tylko rozwija własne urządzenia, ale także sprzedaje technologię dla sprzętu innych marek. W przyszłym roku na rynek trafi pierwsza konsumencka wersja...

Oculus Rift - Gogle VR droższe niż 350 dolarów

Oculus Rift - Gogle VR droższe niż 350 dolarów

Od wielu lat ludzie chcieli przenieść się do innej rzeczywistości i doświadczyć czegoś zupełnie nowego - filmy i inne dzieła są pełne motywów tego typu, przez co masowi odbiorcy po prostu pragną pójść do sklepu po coś, co teoretycznie zmieni ich życie... Czy technologia wirtualnej rzeczywistości to odpowiedź na potrzeby zwykłego konsumenta? Czy gogle VR spełnią oczekiwania użytkowników? Tego na razie nie wiemy, chociaż wszystko zapowiada się znakomicie. Jedną z najbardziej znanych firm rozwijających...

Oculus Rift - Gogle VR będą kosztowały co najmniej 300 dolarów

Oculus Rift - Gogle VR będą kosztowały co najmniej 300 dolarów

Wirtualna rzeczywistość rozpala serca graczy oraz innych użytkowników lubiących nowe technologie - możliwość wirtualnego przeniesienia się do innego świata zawsze wzbudzała spore zainteresowanie, jednak nigdy nie potrafiła przebić się na rynek urządzeń elektronicznych. Dlaczego? Przede wszystkim problemy sprawiała sama technologia, która jest specyficzna ze względu na ciągłe oddziaływanie na zmysły użytkownika. Urządzenia VR muszą być dopracowane, gdyż każde opóźnienie lub zła reakcja...

Minecraft będzie posiadał wsparcie dla technologii Oculus VR

Minecraft będzie posiadał wsparcie dla technologii Oculus VR

Minecraft to wciąż jedna z najpopularniejszych gier komputerowych pojawiających się w mediach społecznościowych oraz na portalach takich jak YouTube. W ostatnim czasie obserwujemy spadek zainteresowania produkcją studia Mojang, aczkolwiek mogą to być tylko pozory - Internet rządzi się swoimi prawami i właśnie dlatego trendy ulegają ciągłym zmianom. Z czym kojarzy Wam się Minecraft? Z grafiką godną lat 90. ubiegłego wieku? Z klockami? Już niedługo opisywana produkcja może być kojarzona także...

Oculus Rift - Zaprezentowano konsumencką wersję gogli

Oculus Rift - Zaprezentowano konsumencką wersję gogli

Osoby grające w gry komputerowe nie mają zbyt wielkiego wyboru jeżeli chodzi o urządzenia, które umożliwiają sterowanie postacią w grze. Konsolowcy mają do dyspozycji pady, właściciele pecetów mogą jeszcze skorzystać z klawiatury i myszki, a jeżeli chodzi o urządzenie wyświetlające obraz to mamy do dyspozycji monitor bądź telewizor. Te elementy do tej pory wystarczały, aby dobrze bawić się przy ulubionej grze, jednak wymagania graczy cały czas rosną. Rok 2016 może być w pewnym sensie przełomowy...

Nowy wymiar filmów dla dorosłych dzięki Oculus Rift

Nowy wymiar filmów dla dorosłych dzięki Oculus Rift

Przemysł filmów dla dorosłych przeżywa ostatnio prawdziwy rozkwit. Zawsze była grupa odbiorców chętnych pooglądać cudze kształty w jednoznacznych sytuacjach, a rozwój technologii tylko im to ułatwiał. Historia nagich ilustracji sięga czasów starożytnych, poprzez malarstwo, fotografię, aż po film. Kinematografia dostarczyła zupełnie nowych bodźców odbiorcom, szczególnie po dodaniu dźwięku, a potem koloru. Kolejną rewolucją był Internet, który pozwalał dotrzeć do interesujących treści...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.