Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

konsument

UOKiK postawił zarzuty kolejnym firmom, które nadal nie przestrzegają unijnej dyrektywy Omnibus. Kary mogą być dotkliwe

UOKiK postawił zarzuty kolejnym firmom, które nadal nie przestrzegają unijnej dyrektywy Omnibus. Kary mogą być dotkliwe

Początek 2023 roku przyniósł ze sobą ważne zmiany w funkcjonowaniu wielu przedsiębiorstw. Dokładnie 1 stycznia tego roku weszła w życie unijna dyrektywa Omnibus. Dzięki niej sklepy internetowe, jak również te fizyczne, musiały wprowadzić zmiany, aby ich oferta była bardziej przejrzysta dla konsumentów - jak choćby podawanie ostatniej ceny z 30 dni przed obniżką. Od początku wiele firm zdecydowało się na wprowadzenie zmian, jednak okazuje się, że nie wszystkie.

Zakupy z głową - jak kupować i do czego prawo ma konsument?

Zakupy z głową - jak kupować i do czego prawo ma konsument?

Zakupy to niby prosta rzecz. Wybieramy towar, płacimy, gotowe. Tak jest w sytuacjach idealnych, ale zdarzają momenty, kiedy pojawiają się wątpliwości, z różnych przyczyn. Niektórzy sprzedawcy tylko czyhają na moment nieuwagi konsumenta, niektórzy nie radzą sobie z porządkiem i przestrzeganiem prawa. Konsument, wbrew pozorom, w polskim prawie jest bardzo dobrze chroniony. Sęk w tym aby wiedzieć, jakie rzeczywiście ma się prawa wobec sklepu. Dziś zajmiemy się omówieniem kilku zagadnień związanych...

Poradnik konsumenta - Kiedy można zwrócić towar do sklepu?

Poradnik konsumenta - Kiedy można zwrócić towar do sklepu?

Nadchodzą Święta Bożego Narodzenia. Jest to czas głębokiej religijnej refleksji, czas spotkań z rodziną i pysznego jedzenia, ale także czas prezentów. Te, jak to zwykle z prezentami bywa, nie zawsze są udane. Krótko po Świętach czeka nas natomiast czas poświątecznych wyprzedaży, kiedy to wielu z nas ulegnie zakupowemu szaleństwu... tylko po to by odkryć, że nowy nabytek kompletnie nie spełnia ich oczekiwań. Co w takiej sytuacji zrobić? Czy możemy zwrócić towar do sklepu? Odpowiedź na to ostatnie...

UOKiK prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie Allegro

UOKiK prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie Allegro

Allegro to swego rodzaju polski fenomen. Serwis aukcyjny jest w naszym kraju tak popularny, że dla wielu osób jego nazwa stała się niemal synonimem zakupów w internecie. Mówimy więc o niekwestionowanym liderze tego sektora rynku. Pozycja monopolisty wiąże się jednak z ryzykiem, że zostanie ona wykorzystana przeciw innym graczom. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejrzewa, że takiego właśnie nadużycia mogło dopuścić się Allegro. Wszystko za sprawą sposobu, w jaki na portalu aukcyjnym promowane...

Parlament Europejski walczy z postarzaniem produktów

Parlament Europejski walczy z postarzaniem produktów

Mieliście kiedyś wrażenie, że kiedyś sprzęty były trwalsze? I nie, nie chodzi mi tu o pancerną Nokię 3310, tylko o całe rzesze urządzeń, które potrafiły działać nawet kilkanaście lat, dopóki jakieś niefortunne zwarcie lub inny młotek nie skończyło ich życia. Jeśli tak, to nie jesteście sami. Problem planowego postarzania produktów, czyli projektowania ich w taki sposób, by krótko po upływie gwarancji uległo awarii i istniała konieczność jego wymiany, nie jest problemem nowym. Niestety...

UOKiK wszczyna postępowanie w sprawie Facebooka

UOKiK wszczyna postępowanie w sprawie Facebooka

W dzisiejszym zdominowanym przez wielkie korporacje świecie przeciętny obywatel nie ma lekko. Widać to szczególnie boleśnie po branży IT, gdzie wielcy gracze rozdają wszystkie karty i nie za bardzo można cokolwiek z tym zrobić. Owszem, pozornie każdy ma wybór, by z ich produktów i usług po prostu nie korzystać, ale ilu z nas może sobie spokojnie np. na rezygnację z konta na Facebooku? No a żeby z niego korzystać musimy zgodzić się na warunki stawiane przez portal Marka Zuckerberga w regulaminie....

G2A - platforma sama ocenia produkty bez wiedzy kupujących

G2A - platforma sama ocenia produkty bez wiedzy kupujących

Świat nie jest sprawiedliwy, wiedzą o tym nawet dzieci. Społeczeństwo jest podzielone pod wieloma względami, jednymi z popularniejszych podziałów są klasy. Niska, średnia, wysoka... Nie jest to wcale wymysł współczesny. Wracając jednak do tematu - niezależnie od grubości posiadanego portfela nikt z nas nie lubi przepłacać bez potrzeby. Wiadomo, że jeśli zaoferowane zostaną dwa identyczne produkty, wybierzemy ten z korzystniejszą ceną. Tłumaczy to popularność rynku wtórnego, Aliexpress czy stron...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.