Wymagania sprzętowe Metro: Last Light... zabijają!

Sebastian Oktaba | 18-04-2013, 10:39 |

Metro: Last Light będzie dodawane do kart graficznych NVIDIA GeForce GTX 660 wzwyż, ale żeby w ogóle myśleć o uruchomieniu tego tytułu, trzeba najpierw posiadać odpowiednią konfigurację. Wydajne GPU to oczywiście podstawa, niemniej przyda się również mocny wielordzeniowy procesor i trochę pamięci operacyjnej. Twórcy właśnie opublikowali minimalne i zalecane wymagania sprzętowe Metro: Last Light, które jak można się było domyślać... zwalają z nóg. Podobno do maksymalnych detali potrzeba GeForce GTX 690 lub GTX Titan, wspomaganych przez CPU z czterema rdzeniami i przynajmniej 4GB pamięci RAM. W tym kontekście wymagania minimalne wydają się śmiesznie niskie, więc albo ktoś grubo przesadził w jednym, albo w drugim punkcie. Tak czy owak produkcja 4A Games ukaże się 17 maja - wtedy każdy będzie mógł ją sprawdzić na swoim komputerze. Tymczasem polecamy zapoznać się z konfiguracjami, jakie są zalecane do minimalnych oraz maksymalnych ustawień...

Minimalne wymagania Metro: Last Light:

  • Core 2 Duo 2.2 GHz
  • 2GB pamięci
  • GeForce GTS 250
  • Windows XP/Vista/7/8

Zalecane wymagania Metro: Last Light:

  • Intel Core i5 2.6 GHz
  • 4GB pamięci
  • GeForce GTX 580/660 Ti lub AMD HD Radeon 7870
  • Windows Vista/7/8

Wymagania do maksymalnych ustawień Metro: Last Light:

  • Intel Core i7 3.4 GHz
  • 8GB pamięci
  • NVIDIA GTX 690 lub GTX Titan
  • Windows Vista/7/8

Źródło: IGN

Oceń publikację

Brak głosów
Sebastian Oktaba

Komentarze:

Portret użytkownika BastianCJ47
#1
Ciekawe jak będzie naprawdę z tymi wymaganiami ...
Portret użytkownika razor1
#2
A na jakim AMD Radeonie uruchomimy na maxa ?? Nie napisaliście :-) :D
Swoją drogą czysty marketing napędzający sprzedaż sprzętu, tak dopasowali żeby ludzie robili upgrade.

polygon.com/2013/4/17/4236138/metro-last-light-system-requirements-nvidia-bundle-free-game
Portret użytkownika whatever
#3
Na żadnym radeonie nie uruchomimy na maxa, bo nie włączymy physx. Poza tym maksymalne ustawienia to kwestia względna, bo ktoś włączy sobie wszystko w 800x600 i na średniej klasy sprzęcie będzie płynnie, a innemu w 7650x1440 tytan się spoci i nie da rady :)
Portret użytkownika razor1
#4
Rozdzielczość FullHD i maksymalne ustawienia w grze to chyba nie jest trudne dla potężnych RADEONÓW :D i boskich procesorów AMD ?
Portret użytkownika monolith.
#5
Wydawalo mi się ze najwieksza frajde ma dawac radość z gry - klimat itp. a nie wpatrywanie się jak wygladaja zdzbla trawy albo czy działa AA, ile jest szczegolow na niebie i tak dalej.
Portret użytkownika Dwie_Twarze
#6
wydawało.grafika jest nieodłącznym elementem gry.poza wciągającą fabuła istotne jest równiwż to abyśmy cieszyli oko pięknym krajobrazem.ps.powodzenia w grze w metro z grafiką przypuśćmy z call of duty 1.dlaczego nie?przecież grafika nie jest najważniejsza.pozdrawiam
Portret użytkownika loccothan
#7
W sumie zapominacie że Ta giera wspiera Psix od nV --> wiec wymagania MAX dotyczą pewnie 3D + Psix.
+ reklama dla nVidia w wymaganiach również ;-) A na moim Radku 7970 Ghz poleci na MAX w 1920:1440 na luzie w 85kl/s, zresztą zobaczymy po premierze. PZDR
Portret użytkownika loccothan
#8
W razie czego sie ustawi Hardware-Id z jakiegoś GTX680 i po sprawie ! w Batmanach jest lepszy renderer wtedy ! była głośna sprawa na niekorzyść nV na Tom's Hardware o_0 i jeszcze Demo nV NewDawn na ATI lol --> guru3d.com/files_details/a_new_dawn_nvidia_demo_amd_patch.html --> he he jeden radek GHz sobie radzi w FullHD
Portret użytkownika UbaBuba
#9
Juz widze te twoje 85 klatek. Ide o zaklad o kazda kase ze srednio nawet 60 nie bedziesz mial. ;] chyba ze w tunelu lub patrzac na sciane/podloge, ale w normalnej rozgrywce na full nawet nie zblizysz sie do 60. (nawet z physx off). Juz pierwsze Metro pokazalo jak potrafi zabijac karty jezeli chodzi o maksymalne ustawienia.
Portret użytkownika razor1
#10
Ja myślę że będzie miał jeszcze mniej niż mówisz. Choć zobaczymy co marketingowcy zadecydują bo Metro to gra która zdecydowanie woli Radeony.
Portret użytkownika Thoror
#11
Jak w takim razie ma to działać na nowych konsolach ?
Portret użytkownika whatever
#12
480p @low detail^^
Portret użytkownika mediaPL91
#13
Chyba ich pojebał^^o ;d konsole nowe tego nie udźwignął poza tym mało kogo stać teraz na kartę pokroju 690, titan itp więc jak liczą że użytkownicy będze upgradować sprzęty na które ich nie stać i zbiją na tym kokosy to im coś się w głowach ujeba^ło
Portret użytkownika ThePanda
#14
Jedyną osobą, którą tu "poje*ało" jesteś Ty.
Co Ci, do tego jaką ktoś robi grę?
Mogą sobie w wymaganiach wpisać chociażby farmę serwerów, a Tobie nic do tego.
Portret użytkownika mediaPL91
#15
Admin // jeszcze jeden taki komentarz i nagrodzimy go dożywotnim banem.
Portret użytkownika loccothan
#16
kurde Panowie trzymajcie fason --> do jasnej ciasnej bo niedługo się tu benchmark.pl zrobi gdzie wszyscy się jadą jak bure koty. A kto jaki sprzęt ma jest nieważne, jest fanboyem - nieważne, trolem - olać go . Ale sie zachowujcie . PZDR i Peace
Portret użytkownika HeatheN
#17
Wiecie, stare Metro też wymaganiami przeginało.
Pewnie na max detalach gra będzie sprzętożerna, wystarczy jednak zjechać z 2-3 detalami, gdzie różnica jest dostrzegalna na screenach dopiero i fps wzrośnie o 50%...
Tak ostatnimi czasy miałem kilka razy (i5@4,5ghz+7870) ....na ultra w FHD niekiedy (zalezy od gry) fps bardzo slaby...wystarczyły 2 opcje i już było płynnie.
Swoją drogą co to za filozofia, dodawać efekty, które ledwo zauważy gracz gołym okiem, a które zabijają fps...
Portret użytkownika Tommy90
#18
THQ to by chyba nie dało rady zakupić sprzętu do testowania tego...potworka. Może właśnie testów im zabrakło by to to wydać, bo obecny właściciel marki to się chyba nie napracuje patrząc po opóźnieniu.
Portret użytkownika Olbi
#19
Ja w Metro 2033 grałem na Athlonie II x3 425 2.7 GHz i Radeonie HD 5750 bodajże na średnich ustawieniach, z kilkoma dodatkowymi ulepszeniami i mi gra śmigała. Nie widziałem, jakiejś różnicy w detalach, bo bardziej byłem zajęty samą fabułą, aniżeli grafiką. Także pewnie zrobili na maks detale, aby ukryć kiepską fabułę i tyle. I nie narzekam, bo grę kupiłem za soczystego dolara z całą gamą innych gier THQ :D

Takie Mass Effect 1/2/3 nie powala grafiką na kolana, ale fabuła w całej trylogii jest genialna. Jedynie EA oczywiście musiało popsuć wszystko swoją durną polityką płatnych DLC, których zakup to wydanie drugie tyle kasy, jak w dniu premiery najbogatszej wersji.
Portret użytkownika Dr Who
#20
Pan sobie chyba raczy żartować...
Portret użytkownika enzos12
#21
Chciałbym zauważyć 2 rzeczy - 1) Gdy wychodzil pierwszy Crysis to tez żaden sprzęt nie był w stanie go uciągnąć. 2) Silnim poprzedniego Metro to optymalizacyjna katastrofa. Naprawdę mało firm potrafi robić dobrą optymalizacje.
Portret użytkownika juh
#22
To tylko pokazuje jak mają głęboko w poważaniu optymalizację. Po co optymalizować jak można nakazać kupić sprzęt z najwyższej półki. Szkoda, że programiści idą na łatwiznę. Ale kasa musi się zgadzać.
Portret użytkownika whatever
#23
Nikt nikomu nie nakazuje kupować sprzętu z najwyższej półki, co więcej nawet nikt nikomu grać nie nakazuje. Jak ktoś chce zagrać, a nie stać go na kosmiczne technologie to sobie na low też pogra, a jak ktoś chce wszystko na maxa i stać go, to będzie miał do tego odpowiedni sprzęt. Świat idzie do przodu, sprzęt też. Na Wigry 3 Tour De France się nie wygra jak dobrym kolażem by się nie było, choć wcale nie oznacza to, że nie da się nim jechać.
Portret użytkownika hot_lopez
#24
Ja mam u siebie na pokładzie 670 czyli gdzieś między zalecanymi, a maksymalnymi wymaganiami.
Jeśli będzie tak jak do tej pory to utnie się MSAA na rzecz FXAA. Wyłączy się jakieś ***ły, których i tak nigdy nie widzę i ognia :)
Dodatkowo monitor mam 1680x1050 więc już samo to nieco pomoże.

Co do optymalizacji to trudno teraz orzekać, że jest słaba. W końcu gra jeszcze nie wyszła, a może ta najmniejsze detale są po prostu tak potwornie wymagające.

O złej optymalizacji to można powiedzieć odnośnie GTA IV.
Niedawno ją sobie odświeżyłem i niestety na sprzęcie, który prawie spełnia max nowego Metro ostatnie GTA działało średnio dobrze.
Portret użytkownika marcinoz
#25
Wymagania wcale nie są przesadzone - po prostu gra ma szerokie możliwości konfiguracji. Podejrzewam, że pomiędzy najniższymi a najwyższymi ustawieniami będzie ogromna różnica, a nie tak jak np. w BF3.
Portret użytkownika TheMax
#26
Grałeś w poprzednią część? Pomiędzy dx9 a dx11 ciężko jest się dopatrzec roznic nawet na screenach (minimalnie inny dof i cienie). na dx9 srednio 80-100fps na dx11 20-30fps . Znając ich talent do pisania kodu to ta część będzie tak samo źle napisana (to już nie kwestia optymalizacji tylko dupiatego silnika.)
Portret użytkownika marcinoz
#27
Owszem grałem, ale jaki to ma związek? To jest całkiem inna gra, to że w poprzedniej było nienajlepiej, to nie znaczy że w tej będzie tak samo.
Portret użytkownika TheMax
#28
Myślisz, że napisali od nowa cały silnik? Liczy się zysk a trzaskanie nowego engine co odslona nowej części nie jest opłacalna. Większość obecnych silników pamięta kodem lata <2005
Portret użytkownika michal321
#29
po tytule myślałem ze będą gorsze nie jest źle
Portret użytkownika thunder_pl
#30
Nareszcie powrót do starych dobrych czasów :)
Portret użytkownika Inten
#31
Czysty marketing Invidi dodają grę do swojego sprzętu to i swój sprzęt reklamują..
Portret użytkownika razor1
#32
Jako jedna z niewielu gier Metro 33 chodziła lepiej na Radeonach niż na Geeforce. Równie dobrze można powiedzieć że to forum niejawnie POpiera karty graficzne AMD. Jako że procesorów AMD POpierać się nie da bo to straszne badziewie. :)
Portret użytkownika Caleb
#33
No panowie, nikt nie ma i7 3960X i GTX Titan, żeby sobie włączyć 2 dodatkowe ficzery? :>
Portret użytkownika whatever
#34
Jakoś nie było tu jeszcze konkursu, żeby można było coś takiego wygrać ;)
Portret użytkownika Elemenar
#35
Tak czytam wasze komentarze i dochodzę do wniosku, że albo nie myślicie, albo zapominacie o innych krajach. Moim zdaniem ta gra była robiona specjalnie pod kraje typu Niemcy gdzie na nowy samochód się pracuje 8 miesięcy, a nie Polskę gdzie średnio polak zarabia na ten sam samochód 8 lat.
Portret użytkownika toms83
#36
Polska w ogóle nie jest brana pod uwagę, bo to dla innych państw nie jest kraj tylko wioska. :P
Portret użytkownika HeatheN
#37
LOL
Gra robiona na Niemcy.....to pewnie będzie strasznie okrojony gore....
Portret użytkownika Dawid3112
#38
Czyli gówniana optymalizacja, a patrząc na te screeny to nie wiem dlaczego aż takie wysokie.
Dla mnie beznadzieja.
Portret użytkownika Sharimsejn
#39
Mieszczę się między zalecane, a maksymalne prawie na 3/4 więc nie jest źle ;p
Portret użytkownika swees
#40
Spokojnie koledzy, za jakieś 6 lat tą grę uciągnie każda integra, nawet od Intela.
Portret użytkownika PolskaSowa
#41
Ludzie nie marudzcie ;) Jak pokażą wymagania GTA V to u większości z was będą wywoływać myśli samobójcze (o ile nie ***lą optymalizacji jak to był w czwóreczce) A tak sobie je wyobrażam:

Minimalne
Amd Phenom X4 965 3.4 Ghz
Radeony 7850 lub lepsza
Miejsce na dysku 50 GB (na SSD oczywiście)
RAM 8 GB 1600 mhz
System Windows 7

Zalecane:
Intel core i7 3960X
GTX 690 lub lepsza
Miejsce na dysku 70 GB
RAM 32 GB 2133 mhz
System Windows 8

Portret użytkownika XarduneK
#42
Po tych bzdurach widać że totalnie się nie znasz...
Portret użytkownika Maragast
#43
A niech będą jak najwyższe. I7 ivy Bridge podkręcony do 4,6 i dwa Titany w SLI przynajmniej na cos się przydadzą. I będę mógł przetestować sprzęt:)
X Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij (zgadzam się), aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij (polityka cookies), aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.