Rise of the Tomb Raider otrzyma niedługo wsparcie dla DirectX 12?
DirectX 12 już teraz wywołuje spore emocje - nawet gdy producenci gier nie zaoferowali nam na razie możliwości przetestowania nowego API w rzeczywistości w gotowych grach najwyższej klasy. Gracze co chwile są kuszeni zakładanym wzrostem wydajności oraz polepszeniem jakości efektów graficznych. Spora w tym rola Microsoftu i deweloperów współpracujących z gigantem - firma wspiera DirectX 12 tylko w systemie Windows 10, a więc zależy jej na dobrej opinii nowego API, co przełoży się na wzrost popularności dziesiątki. Kiedy wreszcie jakiś tytuł najwyższej klasy otrzyma aktualizację przynoszącą wsparcie dla DirectX 12? Tego na razie nie wiemy, ale nowe plotki sugerują, że stanie się to niebawem za sprawą pracy deweloperów Crystal Dynamics i Nixxes.
Lara Croft przejdzie odnowę?
Według różnych zagranicznych źródeł, Rise of the Tomb Raider ma niebawem otrzymać aktualizację wnoszącą obsługę DirectX 12 - gracze znaleźli już plik DX12.dll sugerujący nadchodzące wsparcie dla wspomnianego API, ale to nie koniec wiele znaczących detali. Odpowiednia opcja miała także pojawić się w launcherze dla gry, a dokładniej mówimy tutaj o przycisku "Enable DirectX 12". Co takiego może robić owy klawisz? Chyba nie musimy już tego wyjaśniać ;)
Dlaczego DirectX 12 w Rise of the Tomb Raider może okazać się bardzo ważny? Gra zgodnie z testami wydajności ma całkiem spore wymagania sprzętowe, które nie pozwalają na osiągnięcie zadowalającej płynności na sprzęcie nawet średniej klasy. Optymalizacja (a raczej jej poziom) spowodowała nawet pojawianie się przycinek na GeForce GTX 980 Ti przy maksymalnych ustawieniach graficznych. DirectX 12 ma oczywiście przynieść wzrost wydajności, także dla konfiguracji z kilkoma kartami graficznymi.
Nixxes odpowiedzialne za port gry na PC nie komentuje sprawy. Trudno powiedzieć kiedy do graczy trafi odpowiednia aktualizacja i jakie będą jej skutki. Jeżeli jesteście zainteresowani obecną kondycją Rise of the Tomb Raider w wersji dla komputerów PC, to zapraszamy Was do naszych publikacji, gdzie poznacie wymagania sprzętowe gry oraz samo wykonanie produkcji: