Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Na Ukrainie jest Kijowo. Kijowa będzie optymalizacja gier Ubisoft?

Sebastian Oktaba | 30-07-2014 14:05 |

Najnowsze odsłony Assassin's Creed i Far Cry wzbudzają dużo pozytywnych emocji, wyglądając na naprawdę rozbudowane oraz grywalne produkcje... tylko czy piętą achillesową potencjalnych hitów ponownie nie okaże się fatalna optymalizacja? Takie wnioski wyciągamy na podstawie informacji, że proces przygotowywania wersji na komputery osobiste zlecono studiu Ubisoft Kijów. Ekipa opracowywała wcześniej dwa wyjątkowo nieudane pod względem optymalizacji porty - Assassin’s Creed III oraz Ghost Recon: Future Soldier. Podobno właśnie autorom tych niezbyt chwalebnych wersji powierzono pecetowe Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4, co wywołuje uzasadnione obawy... Będzie powtórka z Watch Dogs?

Recenzja Assassin's Creed IV: Black Flag PC - Piraci z Karaibów

Efektowne trailery to specjalność wydawców. Niestety, nie sposób na ich podstawie ocenić, czy nasz komputer poradzi sobie z wyświetleniem płynnej grafiki w satysfakcjonujących ustawieniach, a rekomendowane wymagania sprzętowe zazwyczaj mijają się z prawdą.

Recenzja Far Cry 3 - Wakacje w zielonym piekle

Ubisoft jednoznacznie nie potwierdził tych niepokojących rewelacji, aczkolwiek pewne przesłanki dość wyraźnie wskazują, że kijowski oddział otrzymał to bardzo odpowiedzialne zadanie. Miejmy tylko nadzieję, iż francuski gigant wyciągnął jakieś wnioski z bolesnej lekcji zatytułowanej Watch Dogs, którego największym grzechem była fatalna optymalizacja. Chociaż akurat ten projekt realizowało zupełnie inne studio, to dotychczasowy dorobek Ubisoft Kiev nie nastraja zbyt optymistycznie, bowiem Assassin’s Creed III do dnia dzisiejszego działa kiepsko na modelach AMD.

Assassin's Creed III - Test CPU

1920x1080 / Normal / Radeon HD 7970 GHz

Klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
6
12
18
24
30
36
42
48
54
 
Intel Core i5-4670K (4/4) LGA 1150
3400 MHz + TB, DDR3 1333, HD 4600
51.8
 
Intel Core i7-3770K (4/8) LGA 1155
3500 MHz + TB, DDR3 1333, HD 4000
51.5
 
Intel Core i5-3570K (4/4) LGA 1155
3400 MHz + TB, DDR3 1333, HD 4000
51.0
 
Intel Core i5-2500K (4/4) LGA 1155
3300 MHz + TB, DDR3 1333, HD 3000
50.6
 
Intel Core i5-3470 (4/4) LGA 1155
3200 MHz + TB, DDR3 1333, HD 2500
49.4
 
Intel Core i7-2600K (4/8) LGA 1155
3400 MHz + TB, DDR3 1333, HD 3000
46.8
 
Intel Core i5-3350P (4/4) LGA 1155
3100 MHz + TB, DDR3 1333, Brak iGPU
45.7
 
Intel Core i5-2400 (4/4) LGA 1155
3100 MHz + TB, DDR3 1333, HD 2000
45.2
 
Intel Core i3-3240 (2/4) LGA 1155
3400 MHz, DDR3 1333, HD 2500
40.8
 
Intel Core i7-870 (4/8) LGA 1156
2933 MHz + TB, DDR3 1333, Brak iGPU
37.4
 
AMD FX-6350 (3/6) AM3+
3900 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
35.2
 
AMD FX-8350 (4/8) AM3+
4000 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
34.6
 
AMD FX-8320 (4/8) AM3+
3500 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
33.7
 
Intel Pentium G2020 (2/2) LGA 1155
2900 MHz, DDR3 1333, Intel HD
31.7
 
AMD Phenom II X4 965 BE (4/4) AM3
3400 MHz, DDR3 1333, Brak iGPU
29.1
 
AMD Athlon II X4 750K (2/4) FM2
3400 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
28.7
 
AMD Phenom II X6 1045T (6/6) AM3
2700 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
28.1
 
AMD FX-4130 (2/4) AM3+
3800 MHz + TC, DDR3 1333, Brak iGPU
26.5
 
 

Assassin's Creed III - Test GPU

1920x1080 / Very High / AA / Core i7-3960X

Klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
12
24
36
48
60
72
84
96
 
NVIDIA GTX 780 Ti
875/7000 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
94.1
 
73.0
 
 
Gigabyte GTX 780 GHz WindForce
1020/6008 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
91.2
 
70.0
 
 
NVIDIA GTX Titan
836/6008 MHz, 6GB GDDR5 384-bit
88.4
 
69.0
 
 
MSI GTX 780 Gaming
863/6008 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
81.5
 
65.0
 
 
AMD R9 290X Uber Mode
1000/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
77.8
 
65.0
 
 
AMD R9 290 Custom
947/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
74.5
 
63.0
 
 
AMD R9 290 Default
947/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
74.5
 
63.0
 
 
AMD R9 290X Quiet Mode
1000/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
73.5
 
62.0
 
 
NVIDIA GTX 770
1046/7012 MHz, 2GB GDDR5 256-bit
71.8
 
58.0
 
 
Gigabyte HD 7970 WindForce 3X
1050/6000 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
67.6
 
58.0
 
 
AMD R9 280X
1000/6000 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
65.8
 
56.0
 
 
Sapphire HD 7950 Boost
925/5000 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
58.6
 
51.0
 
 
MSI GTX 760 Hawk
980/6008 MHz, 2GB GDDR5 256-bit
57.8
 
49.0
 
 
 
 

Sytuacja była wyjątkowo niekorzystna dla procesorów FX, ale na szczęście miejsca uzależnione od karty graficznej pozwalały już nawiązywać równorzędną walkę z NVIDIA (gorzej gdy połączyliśmy CPU i GPU od AMD). Warto zaznaczyć, że podczas powstawania FC4 i AC:U na komputery osobiste swoje trzy grosze dorzuca NVIDIA, która z Ubisoft współpracuje od dawien dawna. Czy oznacza to gorszą płynność działania na produktach konkurencji? Assassin’s Creed IV: Black Flag działał dość porównywalnie na kartach graficznych GeForce i Radeon, ale Far Cry 3 to zupełnie inna historia - tutaj na wykresach zawsze brylują zieloni i niebiescy. Jak będzie z Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4 przekonany się dopiero późną jesienią.

Far Cry 3 - Test CPU

1920x1080 / Ultra / GeForce GTX Titan

Klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
10
20
30
40
50
60
70
 
Intel Core i7-4790K (4/8) LGA 1150
4000 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
65.8
 
Intel Core i5-4690K (4/4) LGA 1150
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
61.5
 
Intel Core i5-4670K (4/4) LGA 1150
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
59.8
 
Intel Core i7-4770K (4/8) LGA 1150
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
59.8
 
Intel Core i5-4570 (4/4) LGA 1150
3200 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
57.0
 
Intel Core i7-3770K (4/8) LGA 1155
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4000
57.0
 
Intel Core i5-3570K (4/4) LGA 1155
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4000
55.9
 
Intel Core i5-3470 (4/4) LGA 1155
3200 MHz + TB, DDR3 1600, HD 2500
54.8
 
Intel Core i7-4820K (4/8) LGA 2011
3700 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
53.8
 
Intel Core i7-3820 (4/8) LGA 2011
3600 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
53.3
 
Intel Core i5-2500K (4/4) LGA 1155
3300 MHz + TB, DDR3 1600, HD 3000
52.5
 
Intel Core i7-2600K (4/8) LGA 1155
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 3000
52.5
 
Intel Core i5-3350P (4/4) LGA 1155
3100 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
52.0
 
Intel Core i5-4430 (4/4) LGA 1150
3000 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
50.6
 
Intel Core i5-2400 (4/4) LGA 1155
3100 MHz + TB, DDR3 1600, HD 2000
50.5
 
Intel Core i7-975 (4/8) LGA 1366
3330 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
48.3
 
AMD FX 9590 (4/8) AM3+
4700 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
44.8
 
Intel Core i7-930 (4/8) LGA 1366
2800 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
42.9
 
AMD FX 8350 (4/8) AM3+
4000 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
40.8
 
Intel Core i5-760 (4/4) LGA 1156
2800 MHz + TB, DDR3 1333, brak iGPU
40.3
 
Intel Core i7-870 (4/8) LGA 1156
2930 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
38.9
 
AMD FX 6300 (3/6) AM3+
3500 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
38.4
 
AMD Phenom II X4 965 BE (4/4) AM3
3400 MHz, DDR3 1600, Brak iGPU
37.2
 
Intel C2Q Q9550 (4/4) LGA 775
2833 MHz, DDR3 1333, Brak iGPU
31.2
 
 
 

Far Cry 3 - Test GPU

1920x1080 / Ultra / SSAO / MSAA x4 / Core i7-3960X

Klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
10
20
30
40
50
60
70
80
 
ASUS GTX 780 Ti DirectCU II
875/7000 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
71.9
 
60.0
 
 
Gigabyte GTX 780 WindForce 3X
1020/6008 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
68.3
 
57.0
 
 
MSI GTX 780 Gaming
863/6008 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
63.3
 
53.0
 
 
Gigabyte R9 290X WindForce 3X
1000/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
57.8
 
48.0
 
 
MSI R9 290 Gaming
977/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
54.9
 
45.0
 
 
ASUS R9 290 DirectCU II
947/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
52.9
 
44.0
 
 
NVIDIA GTX 770
1046/7012 MHz, 2GB GDDR5 256-bit
51.7
 
44.0
 
 
XFX Radeon R9 280X DD Black
1000/6000 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
42.4
 
36.0
 
 
 
 

Jest niestety raczej przesądzone, że edycja pecetowa nie będzie wiodącą, zatem prawdopodobnie otrzymamy zwykłe (niezoptymalizowane) porty z PlayStation 4 albo Xbox One. Pozostaje pytanie o jakość takiego Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4. Poprzednie odsłony gier stawiały duże wymagania przed procesorami i kartami graficznymi, co widać na załączonych wykresach, a kolejne pewnie poziomu nie obniżą. Obydwa projekty są kluczowe dla koncernu, więc trochę zastanawia oddanie ich losów w ręce nie najlepszych programistów, jakimi obecnie dysponuje francuska firma. Chyba, że nie dysponuje bardziej kompetentnym organem, co byłoby przerażającą perspektywą :) Oby tym razem nie zafundowano nam podobnych niespodzianek jak przy Assassin’s Creed III oraz Far Cry 3.

Assassin's Creed IV: Black Flag - Test GPU

1920x1080 / Very High / MSAA x4 / SSAO / Core i7-3960X

Klatki na sekundę (więcej = lepiej)

 
5
10
15
20
25
30
35
40
 
ASUS GTX 780 Ti DirectCU II
875/7000 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
36.9
 
31.0
 
 
Gigabyte GTX 780 WindForce 3X
1020/6008 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
35.8
 
30.0
 
 
MSI GTX 780 Gaming
863/6008 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
33.4
 
28.0
 
 
Gigabyte R9 290X WindForce 3X
1000/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
31.4
 
27.0
 
 
MSI R9 290 Gaming
977/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
31.0
 
27.0
 
 
ASUS R9 290 DirectCU II
947/5000 MHz, 4GB GDDR5 512-bit
30.0
 
26.0
 
 
NVIDIA GTX 770
1046/7012 MHz, 2GB GDDR5 256-bit
26.4
 
22.0
 
 
XFX Radeon R9 280X DD Black
1000/6000 MHz, 3GB GDDR5 384-bit
23.2
 
20.0
 
 
 
 

Jakie wymagania Watch Dogs? Duże! Test kart graficznych i procesorów

Źródło: DSOGaming

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.