Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Gry na Unreal Engine 4 działające w przeglądarce internetowej?

Sebastian Oktaba | 13-03-2014 12:31 |

Chociaż silnik Unreal Engine 4 oficjalnie zadebiutuje dopiero z Daylight, co nastąpi 8 kwietnia bieżącego roku, twórcy nie skupiają się wyłącznie na produkcjach dla desktopów i next-genów. Narzędzie jest od początku projektowane w taki sposób, aby tytuły wykorzystujące nową technologię działały również w... przeglądarkach internetowych. Z takim zamiarem Epic podjęło ścisłą współpracę z Mozilla, dzięki czemu gry uruchomione w Firefoksie będą działać lepiej od konkurencyjnych rozwiązań, zwłaszcza iż silnik UE4 został też ukierunkowany na urządzenia mobilne (portowanie). Żeby nie pozostawać gołosłownym, Mozilla zaprezentowała filmik demonstrujący możliwości Firefoxa w tym konkretnym zadaniu na przykładzie gier Soul i Swing Ninja. Dyrektor ds. technologii w firmie Mozilla obiecuje, że produkcje bazujące na UE4 będą działać z „natywną” szybkością bez potrzeby instalowania dodatkowych wtyczek, zaś jakością obrazu i animacji dorównają desktopom... Serio?

Wszystko jest możliwe za sprawą kompilatora Emscripten, wbudowanego w Unreal Engine 4, pozwalającego na konwersję aplikacji napisanych w języku C albo C++ do JavaScript, jakie są następnie wyświetlane w przeglądarce internetowej. Oczywiście, taka metoda nie należy do najbardziej efektywnych, jednak z pomocą przychodzi tutaj asm.js, czyli niskopoziomowy podzbiór JavaScript, optymalizujący pracę na płaszczyźnie hardware - aplikacja. Mozilla napisała nawet specjalny silnik OdinMonkey na potrzeby obsługi asm.js, co powinno z czasem i korektami jeszcze usprawnić działanie gier w Firefox.

Granie w przeglądarkach internetowych kojarzy się przede wszystkim z prostymi tytułami, ale niedługo sytuacja może ulec zmianie m.in.: dzięki Unreal Engine 4

)

Epic nieprzypadkowo wybrało na kooperanta Mozillę, gdyż było niezwykle zadowolone z efektów prac nad przekonwertowaniem Unreal Engine 3 na potrzeby przeglądarki tej firmy, a obecna sytuacja jest tylko konsekwencją wcześniejszych działań. Skoro Tim Sweeney - założyciel i prezes zarządu Epic Games - widzi w tym rynku świetlaną przyszłość, to niebawem może pojawiać się coraz więcej ciekawych tytułów na przeglądarki. Nie tylko prostych platformówek czy układanek, ale znacznie bardziej skomplikowanych technicznie. Poniżej próbka możliwości Unreal Engine 4, który w najbardziej optymistycznym wariancie może tak wyglądać w ruchu... chociaż to bardziej reklama, niż wizja przyszłych gier wykorzystujących ten silnik.

)

Źródło: Mozilla

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 2

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.