Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

API Mantle również dla kart graficznych NVIDIA GeForce?

Arkad | 14-11-2013 16:21 |

Wielomiesięczna cisza w temacie kart graficznych oraz technologii od AMD została przerwana przez tegoroczną konferencję na Hawajach, na której zostały zapowiedziane akceleratory z serii Radeon R7 i R9, a także elementy odpowiedzialne za przeniesienie rozgrywki na nowy poziom. Kluczową częścią planu "Czerwonych" jest niewątpliwie niskopoziomowe API Mantle - implementacja technologii AMD w grach od różnych twórców (między innymi Battlefield 4 oraz Thief) ma polepszyć jakość generowanych efektów, a przy okazji zmniejszyć obciążenie sprzętowe. Konferencja AMD Developer Summit 2013 (APU 13) dobiegła już końca, jednak materiały zaprezentowane na wspomnianym wydarzeniu będą analizowane przez kolejne dni. Jednym z ważniejszych tematów poruszonych na APU 13 była oczywiście zapowiedź nadchodzących układów APU Kaveri - rynkowy debiut procesorów ze zintegrowaną grafiką ma nastąpić w styczniu następnego roku.

Mamy wrażenie, iż temat niskopoziomowego API Mantle został nieco odsunięty na dalszy plan, bowiem APU 13 nie przyniosło nam zbyt ciekawych nowości (informacji) związanych z flagowym projektem AMD. Prezentacja Mantle razem z kartami graficznymi Radeon mogła sugerować, że technologia będzie dostępna jedynie na komputerach wyposażonych w GPU z architekturą GCN - nic bardziej mylnego... Producent oficjalnie ogłosił wsparcie swojego API dla różnych platform, więc użytkownicy kart graficznych NVIDIA mogą spać spokojnie.

API od "Czerwonych" jest promowane jako groźny konkurent dla środowiska DirectX, jednak w tym momencie nie byłbym takim optymistą. Pierwszą okazją do zobaczenia Mantle w akcji będzie aktualizacja gry Battlefield 4 w grudniu, bowiem właśnie wtedy studio DICE zaimplementuje nową technologię w swoim flagowym tytule. Jakiś czas temu kolejni twórcy dołączyli do programu , dzięki czemu już niedługo powinniśmy obserwować wysyp gier korzystających z nowego środowiska.

Źródło: AMD

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 15

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.