API Mantle również dla kart graficznych NVIDIA GeForce?
Wielomiesięczna cisza w temacie kart graficznych oraz technologii od AMD została przerwana przez tegoroczną konferencję na Hawajach, na której zostały zapowiedziane akceleratory z serii Radeon R7 i R9, a także elementy odpowiedzialne za przeniesienie rozgrywki na nowy poziom. Kluczową częścią planu "Czerwonych" jest niewątpliwie niskopoziomowe API Mantle - implementacja technologii AMD w grach od różnych twórców (między innymi Battlefield 4 oraz Thief) ma polepszyć jakość generowanych efektów, a przy okazji zmniejszyć obciążenie sprzętowe. Konferencja AMD Developer Summit 2013 (APU 13) dobiegła już końca, jednak materiały zaprezentowane na wspomnianym wydarzeniu będą analizowane przez kolejne dni. Jednym z ważniejszych tematów poruszonych na APU 13 była oczywiście zapowiedź nadchodzących układów APU Kaveri - rynkowy debiut procesorów ze zintegrowaną grafiką ma nastąpić w styczniu następnego roku.
Mamy wrażenie, iż temat niskopoziomowego API Mantle został nieco odsunięty na dalszy plan, bowiem APU 13 nie przyniosło nam zbyt ciekawych nowości (informacji) związanych z flagowym projektem AMD. Prezentacja Mantle razem z kartami graficznymi Radeon mogła sugerować, że technologia będzie dostępna jedynie na komputerach wyposażonych w GPU z architekturą GCN - nic bardziej mylnego... Producent oficjalnie ogłosił wsparcie swojego API dla różnych platform, więc użytkownicy kart graficznych NVIDIA mogą spać spokojnie.
API od "Czerwonych" jest promowane jako groźny konkurent dla środowiska DirectX, jednak w tym momencie nie byłbym takim optymistą. Pierwszą okazją do zobaczenia Mantle w akcji będzie aktualizacja gry Battlefield 4 w grudniu, bowiem właśnie wtedy studio DICE zaimplementuje nową technologię w swoim flagowym tytule. Jakiś czas temu kolejni twórcy dołączyli do programu , dzięki czemu już niedługo powinniśmy obserwować wysyp gier korzystających z nowego środowiska.
Źródło: AMD
Powiązane publikacje

NVIDIA Vera Rubin już w fazie preprodukcji w fabrykach TSMC. Tymczasem chińscy giganci oczekują na chipy B30A
10
Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V
98
NVIDIA ogranicza produkcję kart graficznych GeForce RTX 5060 i RTX 5060 Ti 8 GB w obliczu rynkowej dominacji
189
Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2
44