Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA GeForce 364.47 WHQL z obsługą Vulkan API 1.0

LukasAMD | 08-03-2016 13:25 |

NVIDIAJak ważna jest kwestia sterowników, wie każdy, kto natknął się na problemy z wyświetlaniem obrazu, niestabilność gier, a także niespodziewanie niską wydajność. Producenci kart starają się więc w miarę szybko publikować nowe ich wersje dostosowane do najnowszych produkcji – bez tego cięgi zbierają bowiem nie tylko gry, ale również same karty graficzne, na których są uruchamiane. NVIDIA udostępniła właśnie nowe sterowniki WHQL – pakiet GeForce 364.47 zawiera optymalizacje dla najnowszych gier takich jak Tom Clancy’s The Division, jak również i nieco zmian w API: najnowsza wersja wprowadza oficjalną obsługę Vulkana, który jest pewną nadzieją dla osób, jakie z utęsknieniem czekają na zakończenie hegemonii Microsoftu na rynku platform rozrywki elektronicznej.

Nowa wersja sterowników GeForce to nie tylko optymalizacje dla zbliżających się gier, ale także obsługa Vulkan API.

Nowa wersja sterowników to przede wszystkim optymalizacje dla gier, jakie właśnie debiutują lub zostaną zaprezentowane w najbliższym czasie – wspomniany Tom Clancy’s The Division ma dziś premierę, a Ubisoft współpracował z Nvidią w trakcie jego tworzenia. GeForce 364.47 to również poprawki i optymalizacje przeznaczone dla najnowszej (i nieco kontrowersyjnej) części Hitmana, Ashesh of Singularity oraz kolejnej odsłony Need for Speed, jaka pojawi się już za tydzień. Zieloni poprawili też nieco problemów związanych z zawieszaniem się systemu podczas instalacji sterowników i nieprawidłowym wyświetlaniu obrazu w niektórych grach. Dodano ponadto nowe profile SLI dla The Technomancer i Zui Zhong Bing Qi (Ultimate Weapon).

Istotną nowością jest bez wątpienia pojawienie się obsługi Vulkan API 1.0. Ta specyfikacja zadebiutowała w połowie lutego i stanowi przeciwwagę dla rozwiązań Microsoftu – w przeciwieństwie do DirectX 12 jest otwarta, pełnymi garściami czerpie z Mantle i pozwala na tworzenie gier dla wielu platform jednocześnie. Głównym założeniem jest zmniejszenie narzutu sterowników, co odczuć mogą w szczególności posiadacze kart AMD (które notabene należy do grupy Khronos, jaka rozwija Vulkan API). Do działania potrzeba z kolei układów zdolnych poradzić sobie z OpenGL ES 3.1 i OpenGL 4.5, a więc z tego API korzystać mogą nie tylko mocne, desktopowe karty, ale i układy graficzne w urządzeniach mobilnych. Jak na razie na spektakularne zmiany w wydajności nie ma co liczyć, to wciąż specyfikacja, która potrzebuje większej popularności.

Pobierz sterowniki dla kart graficznych NVIDIA

Sterowniki są już dostępne na stronie firmy NVIDIA. Jeżeli zależy Wam na najnowszych aktualizacjach, zachęcamy do ich instalacji – zalecamy jednakże wykonanie przed tą czynnością kopii zapasowej ważnych danych i wykonanie punktu przywracania systemu. Doszły do nas bowiem sygnały, że w przypadku np. Windows 10 i kart GeForce GTX 970 i 980 Ti korzystających z podłączonych wyświetlaczy system po aktualizacji nie był w stanie się uruchomić. Niekoniecznie musi być tak w każdym przypadku, ale lepiej dmuchać na zimne.

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Łukasz Tkacz
Liczba komentarzy: 120

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.