Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Nowy DirectX 12 w pierwszych testach. Jest zaskakująco dobrze

Morfeusz888 | 14-08-2014 21:46 |

DirectX to obecnie najpopularniejsza metoda renderowania gier komputerowych i na razie nic nie wskazuje na szybki upadek giganta stworzonego przez Microsoft. Wszak na drugim froncie znajduje się OpenGL, jednak korzystanie z tej biblioteki jest dużo bardziej kłopotliwe w porównaniu do technologii opracowanej przez firmę z Redmond. DirectX co jakiś czas otrzymuje usprawnioną wersję i pomimo tego, że dwunasta odsłona jeszcze nie ujrzała światła dziennego, to już pokuszono się o testy najnowszej technologii. Dobrze wiemy, że gracze wymagają coraz ładniejszej grafiki, zaś gry z każdym wydaniem zwiększają swoje minimalne wymagania sprzętowe i trzeba w tym całym chaosie znaleźć złoty środek, który każdego zadowoli. Może to właśnie DirectX 12 będzie pewnym przełomem?

Testy zostały przeprowadzone na urządzeniu Sufrace 3, które wykorzystuje procesor graficzny firmy Intel, a dokładnie model HD4400. Do testu zostało użyte specjalne pole, na którym znajdowało się 50 tysięcy unikalnych asteroid – każda posiadał inny kształt i inną teksturę, także procesor graficzny miał pełne ręce roboty. Oprogramowanie do testów zostało tak skonstruowane, że potrafiło płynnie przełączać się pomiędzy 11 i 12 wersję bibliotek DirectX zachowując przy tym taką samą liczbę klatek na sekundę.

Czas na konkrety.

W przypadku wykorzystania DirectX 12 procesor graficzny pobierał 50% mniej energii przez co oczywiście wydzielał mniej ciepła, dodatkowo najnowsza wersja biblioteki uzyskała 50% wzrost wyświetlanych klatek na sekundę pod względem jedenastej wersji. Skąd aż tak nadzwyczaj dobry wynik? DirectX 12 potrafi inteligentnie dzielić obciążenie pomiędzy poszczególnymi rdzeniami oraz korzysta z technologi, która nosi nazwę lower-level GPU access. Nad kolejną wersję biblioteki DirectX pracuje nie tylko Microsoft, jednak zostały jeszcze zaangażowane takie firmy jak NVIDIA, AMD oraz Intel, czyli wszyscy producenci zajmujący się tworzeniem układów graficznych. Jeżeli to wszystko prawda, to zapowiada się naprawdę ciekawie. Przy okazji poniżej prezentujemy screeny pochodzące z innego testu:

DirectX 11

DirectX 12

Źródło: Techreport / Guru3D

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 49

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.