Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft prezentuje API DirectX 12 na GDC 2014

Arkad | 20-03-2014 20:03 |

Przed chwilą do sieci trafiły najświeższe wieści na temat nadchodzących bibliotek DirectX 12 od Microsoftu. Zgodnie z wcześniejszymi przeciekami, twórca planuje dodać nowe możliwości renderowania oraz usprawnienia zwiększające wydajność na słabszych konfiguracjach - wielu z nas spodziewało się prawdopodobnie braku wstecznej kompatybilności dwunastki, jednak doniesienia prosto z GGC 2014 (Game Developers Conference) mówią zupełnie co innego. Jak się okazuje, DirectX 12 będzie wspierany przez wiele obecnych kart graficznych od NVIDII, AMD oraz Intela. Nowy standard ma być kompatybilny z akceleratorami z serii NVIDIA GeForce (Fermi, Kepler oraz Maxwell), jak również modelami od AMD (Radeon GCN - HD 7000 i wyżej). Wsparcie dla DirectX 12 zadeklarował także Qualcomm, jednak w tym momencie nie ma konkretnych informacji na ten temat. Nowe biblioteki trafią także do konsoli Xbox One, która z pewnością wykorzysta zalety DX12.

Do prezentacji płynnej, 60-klatkowej rozgrywki użyto gry Forza 5 stworzonej przez studio Turn10. Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, obsługę DirectX 12 zadeklarował także Intel, jednak tutaj grono procesorów zawęża się tylko do serii Haswell oraz konkretnych modeli z grafiką Iris oraz Iris Pro. Nowe API to przede wszystkim odchudzony i wydajniejszy interfejs pozwalający deweloperom na bezpośredni dostęp do zasobów sprzętowych - DirectX 12 został ponoć zaprojektowany od podstaw, aby zapewnić infrastrukturę niezbędną do profesjonalnych zastosowań. Najnowsza odsłona bibliotek to także niespotykana wcześniej jednolitość, która będzie dostępna na komputerach, konsolach (Xbox One), tabletach oraz telefonach.

DirectX będzie wspierane przez wiele kart graficznych począwszy od rodziny Fermi (NVIDIA) i GCN (AMD).

DirectX 12 koncentruje się na radykalnym zwiększeniu jakości grafiki poprzez zmniejszenie narzutu interfejsu API na procesor - teraz procesor graficzny będzie mógł być wykorzystywany w taki sposób, aby oferować jak największą wydajność w wielu scenariuszach użytkowania. Na razie to wszystko to oczywiście tylko słowa i proste prezentacje, więc na prawdziwe testy przyjdzie nam poczekać aż do premiery DirectX 12 dla platformy PC. Kiedy to nastąpi? Pierwsze gry obsługujące nowe API od Microsoftu powinny zadebiutować w wakacje 2015 roku, więc do tego wydarzenia pozostał więcej niż rok.

Czekamy na więcej wieści z kolejnych konferencji.

A jak będzie z kompatybilnością DirectX 12 z systemami od Microsoftu? Tutaj pojawiają się pierwsze tajemnice i zagadki, bowiem nikt nic nie wspomniał o wsparciu Windowsa 7 lub nawet Windowsa 8 dla dwunastki - po sieci chodzą już teorie spiskowe, że DX 12 będzie napędzał sprzedaż nowego systemu Windows 9, który dopiero zadebiutuje w 2015 roku. Cóż, na razie musimy wstrzymać się ze wszelkimi spekulacjami, bowiem nie jesteśmy pewni niczego...

Źródło: WCCF Tech / NVIDIA / VideoCardz

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 14

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.