Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft pracuje na bibliotekami DirectX w wersji 11.3

Morfeusz888 | 22-09-2014 09:50 |

Prace nad biblioteką DirectX w wersji 12 zostały oficjalne potwierdzone przez Microsoft - do sieci przedostały się nawet pierwsze testy nowej biblioteki, które wypadły zaskakująco dobrze, jednak to nie wszystko, nad czym aktualnie pracuje korporacja z Redmond. Deweloperzy tej firmy pracują również nad biblioteką DirectX w wersji 11.3, która będzie przeznaczona dla systemów Windows 8 oraz 8.1. Po raz kolejny nigdzie nie pada hasło Windows 7, więc możemy się spodziewać, że gigant zaczyna coraz bardziej rezygnować z tego systemu operacyjnego. DirectX 11.3 ma posiadać kilka cech pierwotnie przeznaczonych dla wersji 12, takich jak mniejsze obciążenie procesora graficznego czy też lepsze wykorzystanie pamięci wideo. Oprócz tego DirectX 11.3 będzie posiadać wsparcie dla czterech nowych technologi: Rasterizer Ordered View, Volume Tiled Resources, Conservative Rasterization oraz Typed UAV Load.

Co ciekawego kryją w sobie te dziwne nazwy?

Pierwsza z nich będzie przeznaczona głównie dla deweloperów i dzięki niej programista będzie mógł określić które elementy sceny mają być rysowane jako pierwsze, przez co czas potrzebny do wyrenderowania określonej lokacji będzie dużo krótszy. Druga technologia wspierać będzie obsługę rozszerzonych tekstur, Conservative Rasterization będzie odpowiedzialne za lepsze renderowanie wielokątów, zaś Typed UAV Load to technologia, która umożliwi dostęp wielu wątkom do jednego bufora GPU bez występowania pomiędzy nimi konfliktów pamięci.

Jeżeli myśleliście, że wszystkie nowości, które mają się znaleźć w DirectX 12 przejdą do wersji 11.3, to niestety jesteście w błędzie. Edycja przeznaczona dla systemu Windows 8 nie będzie zoptymalizowana pod kątem procesorów wielordzeniowych, przez co nowe API będzie gorzej wykorzystywać ich potencjał. Ta funkcja została zarezerwowana tylko dla wersji 12. Przy okazji tych informacji pojawiła się kolejna ciekawa notka. DirectX 12 oraz 11.3 zostaną udostępnione dopiero pod koniec 2015 roku, a nie jak początkowo przewidywaliśmy wraz z systemem Windows 9.

Dodatkowo pojawiła się również plotka, że karty graficzne, które aktualnie obsługują DirectX 11 mogą w pełni nie obsługiwać najnowszej wersji tej biblioteki. Kompatybilność zostanie zachowana tylko na poziomie programowym a nowe efekty 3D zaimplementowane w DirectX 12 mają być obsługiwane tylko przez odpowiednio zaprojektowany sprzęt.

Źródło: AnandTech / ComputerBase

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.