Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

11 powodów dla których warto mieć DirectX 11

Sebastian Oktaba | 09-10-2009 12:33 |

Wielokrotnie spotykamy się z opiniami, że AMD/ATI nie potrafią dobrze zareklamować własnych produktów lub przerobić oczywistych atutów swojego sprzętu na marketingowy oręż. Przykład? Chociażby obsługa DirectX 10.1 w Radeonach serii HD 4xxx. Powoli zdaje się to jednak zmieniać, szczególnie po tym co ostatnio dotarło na naszą redakcyjną skrzynkę mailową. Fakt, że Radoeny HD 5xxx będą pierwszymi kartami graficznymi zdolnymi obsłużyć DirectX 11 jest powszechnie znany. Natomiast nie każdy zdaje sobie sprawę, co tak naprawdę oferuje nowe API Microsoftu. Poniżej znajdziecie więc jedenaście powodów dla których warto zainteresować się DirectX11. Nie jest to news sensu stricte, co raczej pokaz możliwości marketingowców od ATI/AMD. Jeżeli Nvidia zacznie przegrywać także w tej wojnie, jej los będzie przesądzony. Miłej i niekoniecznie zobowiązującej lektury - odrobina dystansu nie zawadzi...

11. Standard Shader Model 5.0
Najnowszy język obliczania i cieniowania opracowany przez firmę Microsoft, wyposażono w nowy, bardziej elastyczny zestaw instrukcji. Ponadto wykorzystuje on model programowania obiektowego, co pozwala na uproszczenie opracowywania kodu. Łatwość użycia pozwala twórcom oprogramowania przechodzić z technologii DirectX 9 do DirectX 11, która jest już w powszechnym użyciu.

10. Zwiększona płynność animacji
Funkcje takie, jak DirectCompute 11, kompresja tekstur oraz teselacja zapewniają płynne odtwarzanie animacji na sprzęcie zgodnym z technologią DirectX 11. Dla przykładu: po zastąpieniu technologii DirectX 10.1 technologią DirectX 11 wydajność animacji w grze BattleForge zwiększa się nawet o 30%.

9. Teselacja
Duże wielokąty są dzielone na większą liczbę mniejszych, co zapewnia dokładniejsze odwzorowanie szczegółów obrazu. Obiekty w grach są lepiej wygładzone i bardziej realistyczne, a postacie bardziej naturalne.

8. Interfejs DirectCompute 11 w grach
Interfejs DirectCompute11 obejmuje nowe technologie graficzne takie, jak Image Process & Filtering, Order-Independent Transparency (OIT), Shadow Rendering, Physics, Artificial Intelligence (AI) i Ray-tracing. Pozwala także twórcom gier w łatwy sposób przenosić obciążenie z procesora na kartę graficzną. Efektem są bardziej realistyczne efekty trójwymiarowe, np. ogień, dym, włosy, liście itp.

7. Szybsze przetwarzanie codziennych zadań dzięki interfejsowi DirectCompute 11
W systemie Windows 7 interfejs DirectCompute 11 umożliwia przyspieszenie wielu aplikacji, wykorzystując ogromną moc przetwarzania równoległego oferowaną przez karty graficzne. Konwersja plików multimedialnych do różnych rozmiarów i formatów (transkodowanie) w systemie Windows 7 jest szybsza niż w poprzednich wersjach systemu operacyjnego Windows.

6. Wielowątkowość
Dzięki obsłudze wielowątkowości interfejs DirectX 11 pozwala grom uruchomionym w systemie operacyjnym Windows 7 podzielić przetwarzanie zadań na kilka rdzeni procesora oraz kart graficznych, co umożliwia wykorzystanie dostępnej mocy komputera na poziomie procesora i karty graficznej.

5. Kompresja tekstur
Interfejs DirectX 11 jest wyposażony w nową technologię służącą do kompresji i dekompresji danych tekstur, w tym danych renderowania HDR, co pozwala na zminimalizowanie ich rozmiaru oraz zużycia pamięci. Uzyskamy więc większą wydajność dzięki wykorzystaniu mniejszej ilości pamięci lub większej liczby odtwarzanych szczegółów bez zwiększenia obciążenia pamięci graficznej.

4. Przetwarzanie końcowe obrazu
Przetwarzanie końcowe oznacza przetwarzanie obrazu po zakończeniu renderowania 3D. Jest to cały zestaw efektów mających na celu zwiększenie realizmu sceny 3D. Obrazy trójwymiarowe są bardziej realistyczne niż kiedykolwiek.

3. Ujednolicona obsługa sterowników
W celu zapewnienia maksymalnej prostoty sterowniki ATI Catalyst™ zaprojektowano w taki sposób, aby umożliwić ujednoliconą instalację sterowników w systemach operacyjnych Windows 7 i Windows Vista zwiększając stabilność oraz wydajność gier.

2. Gry wykorzystujące interfejs DirectX 11
Twórcy najlepszych gier już zapewniają obsługę interfejsu DirectX 11, pomimo tego, że interfejs jest we wczesnej fazie cyklu życia. Opracowywanych jest około 20 tytułów wykorzystujących ten interfejs i należą do nich:

  • BattleForge (EA Phenomic)
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (GSC Gameworld)
  • Dirt2 (Codemasters)
  • Lord of the Rings Online (Turbine)
  • Dungeons and Dragons Online: Eberron Unlimited (Turbine)
  • Aliens vs. Predator (Rebellion)
  • Genghis Khan (Kylin)

1. Tylko interfejs DirectX 11 pozwala wykorzystać cały potencjał systemu operacyjnego Windows 7.
DirectX 11 to najnowszy interfejs firmy Microsoft służący do programowania aplikacji, który umożliwia wykorzystanie najbardziej zaawansowanych możliwości najnowszych kart graficznych i który będzie stanowić główny element nowego systemu Windows 7.  

Źródło: ATI/AMD

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.