Wielki test myszek dla graczy - Porównanie 22 modeli (strona 8) | PurePC.pl
  • Skomentuj

Wielki test myszek dla graczy - Porównanie 22 modeli

Dodał: Arkadiusz Pracki, czw., 28/03/2013 - 18:40

Corsair M60 - Wygląd zewnętrzny

Do naszego zestawienia trafiły także topowe gryzonie od amerykańskiego Corsaira. Producent tym razem uraczył nas często spotykanym blistrem, który po otwarciu nie nadaje się już do niczego. Po dokonaniu zbrodni na przezroczystym opakowaniu możemy zabrać się za wyjmowanie myszy z dodatkowego pudełka. Przy okazji znajdujemy kilkustronicową instrukcję, która zawiera wskazówki jak podłączyć urządzenie do komputera. Na ostatniej stronie znalazł się adres strony, skąd pobierzemy oprogramowanie potrzebne do regulacji ustawień gryzonia. Odkładamy wszelkie papiery na bok i bierzemy za poważne oględziny dzisiejszej "gwiazdy". W oczy rzuca się aluminiowy stelaż zakończony podłużnymi otworami. Tuż nad nim znajduje się wyprofilowana końcówka myszy z logiem producenta. Produkt wygląda agresywnie i naprawdę przypomina kontroler dedykowany grom FPS. Wystarczy zresztą spojrzeć na specyfikację, aby przekonać się, że mysz powinna świetnie radzić sobie w wymagających zadaniach. Głównym tego powodem jest zastosowanie sensora laserowego Avago ADNS-9500 o rozdzielczości 5700 DPI.

Specyfikacja techniczna Corsair Vengeance M60:

  • Cena: ~230 zł
  • Wymiary: 76 x 115 x 41 mm
  • Waga: 160 gramów
  • Oprogramowanie: Corsair Vengeance
  • Interfejs: USB 2.0
  • Kabel: opleciony o długości 1.8 metra
  • Sensor: laserowy Avago ADNS-9500 LaserStream 5700 DPI
  • Osiem programowalnych przycisków
  • Aluminiowa obudowa
  • Regulacja rozdzielczości DPI
  • Funkcja Sniper
  • Podświetlenie
  • Dodatkowe obciążenia do regulacji wagi

Docieramy do centralnego punktu myszy - znajdujemy tam dwa przyciski rozdzielone trzema diodami LED. Już w tym momencie możemy Wam zdradzić, że służą one do wyboru jednej z trzech rozdzielczości DPI. Dzięki zmieniającemu się oświetleniu nie musimy zgadywać, jakie ustawienie wybraliśmy w danym momencie. Idąc dalej widzimy standardową rolkę, której przeważająca część wykonana jest z aluminium. Dla lepszej kontroli jej środkowa część została pokryta materiałem przypominającym gumę. Odwracamy mysz do góry nogami i naszym oczom ukazuje się ciekawy widok. Aluminiowy stelaż, to nie tylko szkielet trzymający elementy gryzonia na miejscu, lecz również jego podstawa. Po środku widzimy wycięcie na wcześniej wspomniany laserowy sensor Avago. Dla łatwej i przyjemnej pracy zastosowano tutaj aż pięć ślizgaczy. W przeciwieństwie do klawiatury z tej samej serii, aluminium jest gładkie w dotyku, przez co nie ma problemu ze ścieraniem podkładki. Pod spodem znajdują się również elementy, o których słów kilka za chwilę...

Trzy „krążki” z wyglądu przypominające duże śruby to nic innego jak reklamowane na pudełku ciężarki. Po kilku obrotach płaskim śrubokrętem możemy "odchudzić" gryzonia o 4.5, 9 lub 13.5 grama. Możemy również wyregulować środek ciężkości myszy jeśli tylko tego zechcemy. Nieco lżejsze urządzenie szybciej przesuwa się po podkładce dając nam możliwość szybszej reakcji na polu bitwy. W teorii brzmi świetnie, a jak będzie w praktyce? Karty zostaną odkryte już na kolejnej stronie. Corsair Vengeance M60 otrzymał niebieskie podświetlenie, które nadaje jej stonowanego wyglądu. Oświetleniu nie podległy jedynie przyciski, lecz również część aluminiowego stelaża. Jeśli nie podoba nam się zabieg producenta, to wszelkie podświetlenie możemy wyłączyć w oprogramowaniu sterującym. Mysz została podzielona na trzy główne części - prawy bok, środek oraz lewy bok. Powinno to ułatwić utrzymanie palców w odpowiednich miejscach, dzięki czemu żadna akcja na polu bitwy nie będzie kłopotliwa. W naszym egzemplarzu jednak niezbyt dobrze została zamocowana rolka, która przy potrząsaniu lub szybkim ruchu minimalnie przesuwa się na boki wydając przy tym dźwięk. W kwestii spasowania pozostałych elementów nie mamy żadnych zastrzeżeń.

Producentowi udało stworzyć się produkt, który już z wyglądu przypomina niepowstrzymanego żołnierza przyszłości. Lekkie odejście od przyjętych standardów jak najbardziej się opłaciło, nadając gryzoniowi nieco bardziej zadziornego designu. Wystające elementy wykonane z aluminium jeszcze bardziej potwierdzają nasze wnioski. Gładki materiał zastosowany w głównej części myszy sprawdza się doskonale w codziennym użytkowaniu. Nieco bardziej szorstka powierzchnia po prawej i lewej stronie utrzymuje z kolei gryzonia w naszej dłoni. Jest to bardzo ważne, gdyż po wyjęciu ciężarków, mysz dosłownie wyrywa się z rąk. Czy ucierpiała na tym precyzja urządzenia? Po raz kolejny zapraszamy Was do przeczytania wrażeń z użytkowania na kolejnej stronie...

Po lewej stronie został umieszczony jeden z reklamowanych przycisków myszy o nazwie Sniper, który pozwala na chwilowe zmniejszenie czułości podczas dokładnego celowania. Oprogramowanie umożliwia jednak przypisanie do niego jakiejkolwiek innej funkcji. Nieco wyżej zamontowano jeszcze dwa programowalne przyciski dostępne dla użytkownika. Niektórzy zapytają się zapewne, dlaczego Corsair tak ubogo wyposażył swój produkt? Mysz przeznaczona jest głównie dla gier FPS, więc nie potrzebujemy kilkunastu przycisków przeszkadzających w rozgrywce. Sytuacja wygląda inaczej w przypadku gryzonia Corsair Vengeance M90, który przeznaczony jest dla gier MMO i RPG. Tam dostajemy tyle klawiszy, że mamy ich dosyć ;]

Aluminiowy stelaż wygląda surowo, jednak w połączeniu z resztą elementów prezentuje się naprawdę nieźle. Podłużne otwory mają zapewne na celu podkreślenie agresywnego charakteru urządzenia. Puste przestrzenie w środku powinny obniżyć nieco całkowitą wagę urządzenia, na czym na pewno zależało producentowi. Stosunkowo mały "język" zamocowany na stelażu pewnie trzyma nadgarstek i nie ma mowy o przesuwaniu na boki. Logotyp Corsair w tym przypadku nie został podświetlony. Z tej perspektywy od razu widać, że mysz została nieco pochylona na prawą stronę. Jest to ergonomiczne ułożenie wygodne dla dłoni. Nad projektem pracowała zapewne rzesza specjalistów, którym udało się stworzyć końcowy kształt urządzenia. Z myszy korzysta się komfortowo, nie ma mowy o obtarciach powstałych w wyniku złego spasowania elementów. Długie godziny spędzone w strzelankach nie powinny być problemem. Oględziny wypadły więc jak najbardziej pozytywnie, no może oprócz tej ruszającej się rolki.

Oceń publikację

Twoja ocena: Brak Średnia: 3.7 (głosów: 25)
  • Skomentuj
  • iNs czw., 28/03/2013 - 18:52

    przeciez jest wyraznie napisane, ze test obejmuje produkty w cenie >170 zl wiec raczej budzetowej konstrkcji jaka x7 niewatpliwie jest nikt nie bierze tutaj pod uwage
  • Reeload69 sob., 31/08/2013 - 10:31

    X7 może i budżetowy, ale niejeden Razer przy nim odpada. Miałem go 5 lat, DeathAddera 3G (classic) mam od trzech - wolę DA ale nadal uważam że X7 to świetna mysz, ale trzeba uważnie patrzeć jaki model i jaki sensor - ja miałem szczęście że trafiłem na dobry. A skoro o Razerach mowa, to gdzie do diabła jest właśnie DeathAdder, chociażby 2013? Przecież to od dawna jest najlepsza mysz jaka kiedykolwiek powstała. Tylko wystrzegajcie się Synapse jeśli tylko macie możliwość, beznadziejny software (jak większość software'u Razera). Osobiście używam nadal DeathAdder 3G 1800DPI (z racji low sens i gier FPS przestawiony na 450) i sterownika legacy, który ma lepszą kontrolę nad czułością, nie zacina i nie wku*wia co chwilę update'ami.
  • ThePanda czw., 28/03/2013 - 18:55

    Bardzo wiarygodny test...
    Corsair M90 dostała w plusach " Bardzo precyzyjny laserowy sensor",a Steelseries Sensei, mająca ten sam sensor, nie ^^
  • Baksju czw., 28/03/2013 - 19:02

    To co zwykle przy testach myszek - testujecie jakieś transofmerskie gówna dla gimbazy a prawdziwych legend i świetnych myszek choćby do shooterów takich jak WMO czy Abyssus mimo tego że można je dostać bardzo tanio NIE MA... minus.
  • ashraider pt., 29/03/2013 - 10:54

    Ale marudzisz. 3 lata temu kupilem RAT 7-czyli wedlug Ciebie myszke dla gimbazy i jednoczesnie dostalem w prezencie logitecha g500 nad ktora wszyscy sie rozplywaja. Po 3 latach Rat nadal 'plywa' po podkladce a w g500 juz 2 razy wymienialem slizgacze. To ze mysz wyglada fikusnie nie znaczy ze jest zla wiec daruj sobie wstawki z gimbaza
  • Reeload69 sob., 31/08/2013 - 10:40

    A co mają do tego ślizgacze? Teflon to teflon. Waga myszki i podkłada to inna kwestia, nie osądzajmy myszki po tym że ślizgacze szybciej się wymienia, no ja cię proszę. RAT to nadal przerost designu nad praktycznością, myszka jest do fragowania, a nie do majsterkowania czy na pokaz mody.
  • ashraider ndz., 01/09/2013 - 22:50

    Nie mam zamiaru dyskutować z kolesiem, który ma w nicku "69", bo masz prawdopodobnie 14 lat, a następny neologizm "fragowania" sprawia, że jestem pewny, że masz 14 lat. Podkładka taka sama, ślizgacze w myszy to b. ważna rzecz, bo w tym całym "fragowaniu" ważna jest płynność ruchu myszy ergo ślizgacze są istotne.
  • Reeload69 pon., 02/09/2013 - 00:27

    Urodziłem się w '69, miej trochę szacunku do starszych oraz cudzych nicków. Jak ktoś mówi "grindowanie" to też się czepiasz słówek? Może ma mówić "granie w celu osiągnięcia wyższego poziomu w grze"? Kiedyś tak się mówiło i nadal się to robi. Komentatorzy, niewątpliwie starsi niż nawet 25 lat, komentując Quake'a mówią "he fragged someone". Neologizm, faktycznie... A "mysz" nie? Jeśli "mysz" nie jest JUŻ neologizmem, to "fragowanie" też nie. Ślizgacze są istotne, ale nie ich żywotność w takiej skali, wystarczy wymienić. Jeśli jesteś "hardcore gamerem" to zapłacisz tyle, a jeśli cię nie stać na wymianę po takim czasie to masz złe priorytety i jesteś jedynie gamerem, a nie hardcore gamerem. Artykuł jest skierowany tych drugich.
    Pisz na temat i konstruktywnie, a nie czepiaj się cudzych nicków jak nie masz co powiedzieć.
    Nie jestem "koleś", dla ciebie "pan".
  • ashraider pon., 02/09/2013 - 13:47

    Tak jest milordzie, może jeszcze koziego mleczka do kawy. Wielmożny Panie Reeload69 a.k.a mam 14 lat. "...komentując Quake'a mówią "he fragged someone"", no to chyba się komuś języki pomieszały, jesteśmy w Polsce, to że w stanach tak mówią, to zrozumiałe, bo te wszystkie słowa to ZAPOŻYCZENIA właśnie z angielskiego, ale jak możesz wiedzieć co to zapożyczenie mając 14 lat. Zapłaciłem za mojego RAT'a 7 tyle, że mam prawo oczekiwać nienagannej jakości wykonania. Logitech też nie jest tani, a producent sobie chciał przyoszczędzić na ślizgaczach, co uważam za minus. Nie jestem "hardcore gamerem" jak to określiłeś, tylko normalnym graczem (widzisz jest polski odpowiednik słowa "gamer", polecam słownik ang-pol) i też korzystam z dobrych myszek i klawiatury, tzn. takich, w których nic nie trzeba wymieniać po niecałym roku użytkowania, koleś.
  • Reeload69 pon., 02/09/2013 - 14:19

    Jeżeli to zapożyczenia, tak jak "hardcorowy", to czemu za używanie ich dostaję od ciebie status 14-latka? Nie rozumiem. Może faktycznie mam 14 lat i jestem za głupi, mniejsza o to, wróćmy do tematu. Co do jakości wykonania, z ciekawości odwiedziłem kolegę który jest właścicielem g500 od dwóch lat i ani razu nie wymieniał ślizgaczy. Używa qck mini i naprawdę dużo i intensywnie gra. Nie wiem jak jego g500 różni się od twojego, ale stawiałbym na użytkownika albo powierzchnię. Bardziej to drugie, szczególnie że skoro jesteś, jak mówisz, "normalnym graczem" czyli pewnie mniej intensywnie z myszki korzystasz.
  • ashraider pon., 02/09/2013 - 14:40

    A tak przy okazji wpadłeś do kolegi. Już widzę ten dialog. Siemka, mogę do cb wpaść zrobić ci inspekcję myszki, bo na PPC się kłócę z takim jednym co nie wie jak się w Quake komentuje i się czepia G500, a Ty taką masz, to co za 5 minut jestem. Do zobaczenia :)

    Z resztą mój błąd, RAT to zwykły bubel nie jestem hardcorowy, więc się nie znam. Ty masz rację, ja nie, a G500 jest myszą nad myszami.
  • Reeload69 pon., 02/09/2013 - 15:24

    Wysłałem mu screena z naszej konwersacji mówiąc że jestem ciekaw czy pójdziesz na to że mam 44 lata, on odpisał z innej beczki że sam w g500 ani razu nie wymieniał, wpadłem później do niego i potwierdziłem że myszka śmiga. Minęło prawie 14h od mojego poprzedniego komentarza a mieszkamy koło siebie, więc nie widzę problemu w takim czasie to zrobić. Nie mam problemu że cię czepiasz G500 bo sam jej nie cierpię, ale nadal nie rozumiem czemu te ślizgacze tak ważne w porównaniu z innymi cechami myszy. A to że w ogóle o kumplu, Quake'u i czymkolwiek jeszcze tu wspomniałem wynika jedynie z faktu że jedziesz mi po nicku zamiast wymyślić coś sensownego i komentować na temat. "Nie mam zamiaru rozmawiać z kimś kto ma w nicku 69" -- właśnie próbujesz zjechać zjechać kogoś kogo masz za 14-latka jakby ci na odcisk nadepnął. Definitely mad. Pozwól że zakończę gadką na twoim poziomie: Ale ściema z tymi twoimi ślizgaczami. Pisze się "zresztą", zapomniałeś przecinka po "bubel", ale słaba ortografia, nie zamierzam rozmawiać z kimś kto nie potrafi nawet pisać. "cb" to chyba z przyzwyczajenia napisałeś?
  • ashraider pon., 02/09/2013 - 17:56

    ""cb" to chyba z przyzwyczajenia napisałeś?" Zdanie zaczyna się wielką literą, panie purysto językowy. Idąc dalej "czy pójdziesz na to że mam 44 lata" - brak przecinaka, kolejna wtopa pana purysty. Jak na 44 lata to jesteś dość bezczelny wytykając innym błędy ortograficzne i interpunkcyjne, podczas gdy sam sadzisz takie byki jak brak przecinka przed spójnikiem podrzędnym "że".
  • ashraider wt., 03/09/2013 - 16:46

    Nie wiem co tu jest do czytania. Twoje błędy interpunkcyjne są ewidentne, nigdy nie byłem orłem z polskiego, ale takie oczywiste rzeczy jak brak przecinak przed spójnikiem podrzędnym od razu rzucają się w oczy. Ty pierwszy zacząłeś tą wojenkę ortograficzną mimo, że robisz proste błędy, strzeliłeś sobie samobója i teraz próbujesz jakoś wyjść z twarzą. Za późno.
  • Reeload69 wt., 03/09/2013 - 20:49

    Zrozum sarkazm. To miało być "zdanie w twoim stylu". Ale jeśli wziąłeś to na poważnie, to przy okazji tematu samobójów dodam, że "przecinak" też się rzuca w oczy, szczególnie w zdaniu o ortografii a nie ogrodnictwie.
  • ashraider śr., 04/09/2013 - 11:52

    Widzę, że nauka nie poszła w las i "przecinaki" się pojawiły.
  • inheak pt., 15/11/2013 - 09:43

    Hahah.. już dawno się tak nie uśmiałem.
    Ostatni raz kłóciłem się o przecinki z moją dziewczyną jak miałem z 16 lat. Wtedy to przecież było takie ważne by pisać polską..polszczyzną i rozstawać się mając jakiś główny nurt w kłótni :F
    Dziękuję za poprawienie humoru z samego rana. Świat staje się od razu różowszy :)
  • impune czw., 28/03/2013 - 19:02

    Przydałyby się zdjęcia omawianych myszek z włączonym podświetleniem w ciemności i przy normalnym oświetleniu.
  • michal321 czw., 28/03/2013 - 19:05

    jak dla mnie Razer Taipan najlepszy muszę sobie taką myszkę kupić
  • Dammeron czw., 28/03/2013 - 19:05

    Mnie tylko zabrakło w zestawieniu Loga G700. Od dawna korzystam z myszek bezprzewodowych i nie chcę już żadnej innej "z ogonem".
  • Reeload69 sob., 31/08/2013 - 10:42

    Myszki mają być dla hardcore gamerów, nie dla casuali. Hardcore gamer nigdy nie ruszy myszki bezprzewodowej z wielu przyczyn. I od razu mówię że słyszałem już o "wspaniałym czasie reakcji 1ms" w przypadku chociażby Razer Mamba.
  • Bluerain czw., 28/03/2013 - 19:06

    Byłby ktos tak miły i dal link do artykułu, o którym jest mowa we wstępie? (Poprzedni test myszek)
  • Arkadiusz Pracki czw., 28/03/2013 - 19:13

    http://www.purepc.pl/klawiatury_i_myszki/wielki_test_myszek_dla_graczy_jaki_model_do_170_zlotych
  • XarduneK czw., 28/03/2013 - 19:07

    Utwierdziło mnie w przekonaniu że następna mysz jaką kupie będzie to "Corsair Vengeance M90"
  • Omnipop pt., 26/04/2013 - 00:53

    a mnie mimo wszystko dalej przekonuje R.A.T.
  • rvnlord czw., 28/03/2013 - 19:19

    test trafiony bardzo dobrze w czasie bo właśnie się zastanawiam nad myszą, póki co jestem zdecydowany na razet taipan + manticor
  • J.Piotr czw., 28/03/2013 - 19:27

    Zestawienie mi się podoba. Sam posiadam M8000X i nie ma grzechotania w środku, więc chyba jakaś wadliwa sztuka się Wam trafiła :)
    Warto zwrócić uwagę na to, iż plastik na myszkach lubi zacząć skrzypieć po czasie przy klikaniu, co potrafi irytować :P
    Jestem zadowolony z tego progu opłacalność, ~200PLN to dobra kwota za myszkę.
    4/5 to moim zdaniem troszkę za mało. Ciężarków i tak nikt nie zmienia On-the-fly, a otwiera się dostęp do ciężarków jak w starej myszce kulkowej.Ten sam sensor co w g9x i inny rozmiar, tyle. Napisy się nie ścierają.
    Test sensora na M8000X wypada lepiej niż w G9X, także nie rozumiem fascynacji tym modelem :) Największy plus to ta rolka w g9 x.
  • Arkadiusz Pracki czw., 28/03/2013 - 19:32

    Masz rację, mógł być wadliwy model, no ale to już leży w gestii producenta żeby dostarczyć nam jak najlepszy produkt bez wad.
  • Dammeron czw., 28/03/2013 - 19:38

    Co do rolki to masz rację, też mam fast scrolla w swojej M705 przy laptopie - praca na dużych dokumentach i przy przeglądaniu stron to po prostu raj. :)
  • ROlL czw., 28/03/2013 - 19:46

    Trochę bezsensu. Wszystkie RATy, Trasformersy i inne badziewia razera mają sensory Philipsa, które mogą znajdować się w myszce za 20zł, a nie 200! Jak dla mnie nie ma sensu kupowania myszki powyżej 150zł. Za 120 dostaniemy bezkonkurencyjne G300 i G400.
  • abdi pt., 29/03/2013 - 13:31

    W końcu ktoś mądrze gada, póki co najlepsze myszki wraz z G400 to Azurues(3080) i Saphira od TT - z naciskiem na tę ostatnią, sensor ADNS 3090 naprawdę świetny i wykonanie myszy również.
  • Arkadiusz Pracki pt., 29/03/2013 - 13:39

    G400 i Azurues dostały dobre oceny w poprzednim teście, a Saphira to był mój faworyt do ~150 zł.
  • abdi wt., 09/04/2013 - 02:28

    jeśli to nie problem, prosiłbym bym o link
  • radiergummi czw., 28/03/2013 - 20:13

    Bezkonkurencyjna to jest Tt Saphira z solidnym sensorem optycznym, który idealnie łączy się ze szmacianymi podkładkami typu QcK.

    Jakieś przereklamowane Avago 9500 to porażka.
  • Sebastian Oktaba czw., 28/03/2013 - 20:29

    To pytanie do Logitech, który miał na stanie...2 myszki w cenie powyżej 150 zł...
  • eloprezio czw., 28/03/2013 - 20:30

    Jeśli są już RATy, to przydał by się Razer Ouroboros.
  • Abraxsis czw., 28/03/2013 - 23:02

    ja od 7 lat mam Logitecha MX518 i wg mnie jest to najlepsza mysz (przynajmniej do FPP) ergonomia i jakość nie do pobicia, nigdy przenigdy nie miałem z nią najmniejszych problemów, kabel nie przerywa - jednemu znajomemu czasem nie łączy w niej kabel ale to dlatego, że rzucał nią o ścianę jak nie trafiał :P Po 7 latach użytkowania lekko zdarła się warstwa gumy pokrywająca boki (pod kciukiem i małym palcem) ale wypukły napis na środku się nie zdarł. 1600 Dpi spokojnie wystarczy do pro grania, wcale nie trzeba 5k Wszystkim polecam ten model.
  • loccothan pt., 29/03/2013 - 07:21

    Co do DPI masz rację ! ja używam ogólnie na codzień 2400DPI (uczyłem się tej rozdzielczości chyba z 2 h) ale mam duży monitor 24" CRT --> jak ktos ma 3x Monitor i powierzchnię 5k/1.2k to napewno wykorzysta >3200DPI inaczej to nic nie daje ! Gram zawodowo w RainbowSix Vegas 2 i Unreal Tournament 3 i powiem że 2400DPI jest OK ! odwracam się i trafiam w czoło w 0.2ms he he, ale tak trzeba, w sumie im wyższa rozdzielczość DPI tym szybsza reakcja ale mniejsza PRECYZJA !!! a ta jest bardziej ważna od prędkości ...PZDR
  • UbaBuba pt., 29/03/2013 - 14:46

    Troche nie tak z tym DPI. Zmniejszasz szybkosc (sensivity) w windowsie/grze, plus odznaczasz akceleracje i im wieksze DPI tym wieksza precyzja (przy malym DPU chyba pol stolu musial bys przejechac myszka zeby kursor przelecial z lewej na prawa strone ekranu).

    Takze jak ktos wie co robi, a nie omamila go mania cyferem to przy wysokim DPI ma wieksza precyzje niz wiekszosc "pro graczy" ktorzy nie maja pojecia o zaawansowanych opcjach w samym systemie. Co do wartosci DPI - to tez nie ma wiekszego znaczenia, ja trafiam w "czolo" przy 1200DPI. Tak naprawde powyzej 1200-1600 (zalezy od czlowieka) to czysty marketing i magia cyferek. Kiedys na necie byl film z czolowym graczem ktory testowal 1200 a 4000 DPI (przy czym nie wiedzial jaka wartosc jest aktualnie ustawiona). Wynik ? Srednia k/d z botami jak i graczami praktycznie identyczna przy obu wartosciach. Bo liczy sie tak naprawde szybkosc kursora na ekranie, a o tym decyduja az 3 czynniki.
  • kwasior500 pt., 29/03/2013 - 10:16

    Wykonanie i precyzja perfekt, jednak ten kabel od żelazka czasem potrafi przeszkadzać
  • loccothan pt., 29/03/2013 - 07:14

    Szkoda że w teście zabrakło myszek pokroju: A4Tech X7 Oscar np. serii 7xx , które są godnymi rywalami tych jakże drogich i niepotrzebnych Hi Prize (jedynie dla maniaków MMO) ...
    Juz od dawna są porządne mychy dla Graczy w przedziale cenowym 70-160 które są godne Uwagi !
  • Baksju pt., 29/03/2013 - 10:25

    Tak mówią polaki biedaki cebulaki, pograj na porządnym sprzęcie razera/logitecah/steelseries a później wróć do budżetowego a4t.
  • boris_dime pt., 29/03/2013 - 09:07

    Brakuje mi ikari laser, pomimo że to już stara konstrukcja to jest to IMO najwygodniejszy gryzoń pod słońcem. Miałem kilka Logitechów i Razerów, ale dopiero na ikari nadgarstek przestał się domagać uwagi. Ma oczywiście swoje wady jak paskudnie zużywająca się górna powierzchnia i raz do roku padające mikro-przełączniki, ale nie jest to problem którego nie dałoby się naprawić kawałkiem folii ozdobnej(3m di-noc) i lutownicą :)
    Poza tym tylko na steelseries przełączanie trybu DPI następuje w locie bez żadnego laga, na wszystkim innym zawsze obserwowałem jakieś opóźnienie.
  • XaooN pt., 29/03/2013 - 13:00

    Zauważyłem mały błąd na pierwszej stronie : ,,W jednym szeregu stanął dzisiaj flagowe modele:"
    A co do recki, to bardzo dobra :D
    Mam zamiar się nią kierować przy wyborze nowego gryzonia :)
  • kitin pt., 29/03/2013 - 13:11

    Ciekawy artykuł. Z pewnością wielu osobom pomoże dobrać odpowiednią mysz.
  • przemo2048 pt., 29/03/2013 - 14:28

    Brakuje mi modelu Sensei RAW Ruberrized, bez wyświetlacza i gumowana powierzchnia.
  • fenfir sob., 30/03/2013 - 00:18

    Dobry artykuł, zacząłem się ostatnio zastanawiać czy jest jakikolwiek sens zmieniać obecnego logitecha g5? Czy poczuję jakąś różnicę?
  • piotrasta sob., 30/03/2013 - 01:57

    kilka pytań
    Nie mieliście ochoty porozktęcać wszystkich myszek może było by ciekawie
    Jaka jest grubość blachy w corsaisach.
    Co pociąga za sobą tryb energooszczędny jakie są ograniczenia w Gigabyte M8600?
    "Trzeci test to bardzo wolny ruch, więc tutaj nie ma mowy o jakichkolwiek przerwaniach linii. Mad Catz R.A.T. 9" niestety na załączonym screenie widać co innego szczególnie przy ostatniej linii gdzie powinna być prosta a ma kilka przerwań to samo tyczy się nagi hax kturej linia 2 jest ciągła oraz kone pure i jeszcze kilku
    "Nie zabrakło funkcji tworzenia własnych makr oraz opcji Easy-Shift[+], która rozszerza wirtualnie liczbę przycisków do 24" screny sugerują liczbę 18 a opis wersję kone xtd ;)
    W teście nie wspomnieliście ani słowa jak się gryzonie zachowują podczas zmiany rozdzielczości tj czy cała operacja przechodzi płynnie bez zakłóceń rozgrywce bo jak wiemy niektóre modele potrafią złapać chwilowego laga.
    Nie wspomnieliście nic o długości działania myszek bezprzewodowych bez ładowania rozumiem dużo tego było ale ..
    Czy pomiary wymiarów i wagi dokonaliście osobiście czy są to dane ze strony producenta?
  • devdd sob., 30/03/2013 - 09:52

    wczoraj stalem sie szczesliwym posiadaczem gigabyte m7 thor. Niecale 100zl, bardzo wygodna dla kogos z dluzszymi palcami, nie mam pojecia jaki sensor ale brak akceleracji wstecznej i interpolacji, probkowanie 1000Hz, max 5600dpi . I najwazniejsze, gumowy przewod a nie sznurkowy, ktory lubi sie haczyc na krawedzi biurka.
    Wczesniej uzywalem Logitech G400 i jak do sensora czy jakosci wykonania nic nie mam, tak w sumie do konca nie moglem sie przyzwyczaic, ze klawisze nie siegaja do konca myszki (co przy wspomnianych wiekszych dloniach sprawia czasami problemy).
  • HDN pon., 01/04/2013 - 09:58

    A to od kiedy najdroższe jest najlepsze?

    W ogóle to prawdziwy dobry gracz wybiera myszkę pod grę. Np. do starcrafta mam specjalną, małą myszkę, która pozwala na wykonywanie szybkich ruchów i nie męczy ręki. Żadna z tych super topowych myszek się nie nadaje do tej gry, ze swoimi super softami i mega sensorami i co tam jeszcze.

    A sami progamerzy to najczęściej grają na danej myszce po prostu dlatego, bo producent dał im niezły stos siana w zamian.
  • endriuu wt., 02/04/2013 - 12:19

    brakuje Sharkoon Drakonia - swietna mycha w dobrej cenie z AVAGO-ADNS-9500.
X Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij (zgadzam się), aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij (polityka cookies), aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.