Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Dishonored 2 PC - Zbrodnia na optymalizacji

Sebastian Oktaba | 17-11-2016 16:30 |

Test wydajności Dishonored 2 PC - Zbrodnia na optymalizacjiPierwotnie chciałem sobie odpuścić pomiary wydajności Dishonored 2, poczułem bowiem zmęczenie spowodowane wcześniejszymi testami Battlefield 1, Call of Duty: Infinite Warfare oraz Titanfall 2, jednak zaledwie kilkuminutowe oględziny najnowszej produkcji Arcane Studios wystarczyły do naładowania baterii. Zapadła męska decyzja - wracam do roboty! Dishonored 2 jest bowiem trudnym przypadkiem, który wzbudził ogromne niezadowolenie społeczności rozczarowanej poziomem optymalizacji, zakrawającym na spektakularną programistyczną fuszerkę. Strefę komfortu muszą opuścić zwłaszcza posiadacze kart graficznych AMD Radeon, chociaż użytkowników NVIDIA GeForce również czekają przykre niespodzianki. Popatrzmy zatem wspólnie jak Dishonored 2 bezlitośnie morduje sprzęt, zabijając jednocześnie sens kupowania gier komputerowych na premierę...

Autor: Sebastian Oktaba

Dishonored 2 jest kontynuacją bardzo udanego połączenia pierwszoosobowej strzelaniny oraz skradanki, której założenia trochę przypominają Bioshock i Deus Ex, charakteryzujące się naprawdę niezłą grywalnością. Dishonored pod wieloma względami wypadało nawet ciekawiej, co pośrednio zawdzięczało unikalnemu steampunkowemu klimatowi oraz znakomitej konstrukcji plansz, stwarzających wiele możliwości rozwiązania jednego problemu. Twórcy zostawili grającemu dużo swobody pozwalając samemu podejmować decyzje, jak zamierza osiągnąć wskazane cele - metodami skrytobójczymi, całkowicie dyskretnymi albo siłowymi. Sequel niczego istotnego w mechanice nie zmienia, wykorzystując sprawdzone wzorce jakich oczekiwali sympatycy pierwszej części przygód Corvo Attano, uchodzącą za największą pozytywną niespodziankę 2013 roku. O jakość warstwy merytorycznej oraz rozwiązania gameplay'owe byłem względnie spokojny, natomiast aspekty technologiczne od początku budziły pewne zaniepokojenie, zwłaszcza iż ostatnimi czasy developerzy nieustannie się kompromitują. Dodatkowy niepokój wzbudził brak dostępu do wersji testowych przed premiera tytułu.

Popatrzmy wspólnie jak Dishonored 2 bezlitośnie morduje sprzęt, zabijając jednocześnie sens kupowania gier komputerowych na premierę.

Test wydajności Dishonored 2 PC - Zbrodnia na optymalizacji [1]

Minimalna wymagana konfiguracja do rzekomo spokojnego grania w Dishonored 2 zawiera procesory Intel Core i5-2400 oraz AMD FX-8320, czyli teoretycznie niezbędne będzie posiadanie czterech rdzeni. Wskazane karty graficzne to GeForce GTX 660 2 GB albo Radeon HD 7970 3 GB, chociaż między modelem NVIDII i AMD trudno postawić znak równości, wszak reprezentują zupełnie inne segmenty. Poza tym, wymagane jest jeszcze 8 GB pamięci operacyjnej. Konfiguracja rekomendowana to naprawdę mocny zestaw obejmujący ośmiowątkowe procesory Intel Core i7-4770 albo AMD FX-8350, będące jednymi z najszybszych w ofertach obydwu producentów. Sugerowane karty graficzne to natomiast GeForce GTX 1060 6 GB oraz Radeon RX 480 8 GB, czyli najgorętsze kąski ostatnich miesięcy, jakich pojedynki wzbudzają sporo niekoniecznie zdrowych emocji. Troszeczkę dziwi zachowawcze podejście programistów do kwestii optymalnego GPU, mających raczej niewielkie szanse udźwignięcia najwyższych ustawień. Idealnie byłoby również posiadać 16 GB pamięci operacyjnej, zaś bezwzględnie wymagane jest 60 GB wolnej przestrzeni dyskowej oraz system Windows 7 / 8 / 10.

Minimalna konfiguracja do Dishonored 2:

  • Intel Core i5-2400 / AMD FX-8320
  • GeForce GTX 660 2 GB / Radeon HD 7970 3 GB
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 60 GB przestrzeni dyskowej
  • System Windows 7 / 8 / 10

Zalecana konfiguracja do Dishonored 2:

  • Intel Core i7-4770 / AMD FX-8350
  • GeForce GTX 1060 6 GB / Radeon RX 480 8 GB
  • 16 GB pamięci operacyjnej
  • 60 GB przestrzeni dyskowej
  • System Windows 7 / 8 / 10

Dishonored 2 bazuje na technologii Void Engine będącej pochodną niemłodego już silnika Id Tech 5 (Rage, Wolfenstein), jednak zamiast interfejsu OpenGL albo Vulkan wykorzystuje DirectX 11, wspierając szereg nowoczesnych efektów graficznych. Wśród zakładek znajdziemy oświetlenie wolumetryczne, głębię ostrości oraz mnóstwo ustawień dla jakości mgły, tekstur, modeli, środowiska, wody itp. Cieniowanie rozproszone HBAO+ dostępne jest wyłącznie na kartach graficznych NVIDII - opcja wyparowuje z menusów kiedy wstawimy akcelerator AMD, dlatego wszystkie pomiary wydajności zostały przeprowadzone bez zaawansowanej okluzji otoczenia. Problemu dla układów graficznych Radeon nie stanowiło natomiast wygładzanie TXAA, także autorstwa NVIDII. Poziom oprawy wizualnej Dishonored 2 jest generalnie całkiem przyzwoity, aczkolwiek nierówny oraz wyraźnie uzależniony od konkretnych lokacji - niektóre prezentują się naprawdę doskonale pod względem architektury, inne przerażają niewielką ilością szczegółów. Produkcja jest bardzo kapryśna, różnie zachowując w poszczególnych miejscach, toteż zmuszony byłem wykorzystać trzy scenariusze pomiarowe.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 278

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.