Kolejne studia wykorzystają technologię API Mantle od AMD
Ogłoszone na hawajskiej konferencji API Mantle kojarzy się głównie z Battlefieldem 4 od studia DICE, ponieważ nowy wynalazek "Czerwonych" zostanie w grudniu zaimplementowany we wspomnianej produkcji. Czy AMD będzie trzymało się przez dłuższy czas jednej serii? Oczywiście że nie. Z najnowszej informacji prasowej dowiadujemy się, iż producent podjął współpracę z firmami Cloud Imperium, Eiodos-Montreal oraz Oxide, które wprowadzą API Mantle w swoich grach komputerowych. Oprogramowanie zoptymalizowane pod karty graficzne AMD Radeon oraz procesory APU ma pozwolić na wydobycie maksymalnej wydajności z nowoczesnej architektury GPU obejmującej komputery stacjonarne, notebooki oraz tablety. Studio Cloud Imperium zaimplementuje API Mantle w swoim Star Citizen finansowanym przez społeczność - "Technologia AMD Mantle pozwoli nam wydobyć jeszcze więcej wydajności z kart graficznych AMD Radeon niż może jakiekolwiek inne API" powiedział Chris Roberts, CEO Cloud Imperium.
Eidos-Montreal stoi za nadchodzącą przygodową grą akcji Thief, w której rozgrywka będzie prowadzona z perspektywy pierwszej osoby - Deus Ex: Human Revolution należy już do programu AMD Gaming Evolved. Oxide Games projektuje silnik dla architektury 64-bitowych wielordzeniowych procesorów - "Dodając obsługę Mantle do naszego wieloplatformowego, 64-bitowego silnika Nitrous otrzymujemy znaczący zysk w wydajności na sprzęcie, który wspiera tę technologię i to bez zbyt dużych nakładów pracy”. Cloud Imperium, Eidos-Montreal, Oxide Games oraz DICE powiedzą więcej na temat swoich produkcji na konferencji APU 13 zaplanowanej między 11 a 14 listopada - Oxide Games przeprowadzi również przedpremierowy pokaz technologii API Mantle.
Źródło: AMD
Powiązane publikacje

Usterka wirtualizacji w kartach NVIDIA RTX PRO 6000 Blackwell. Problem może dotyczyć także GeForce RTX 5090
39
NVIDIA Vera Rubin już w fazie preprodukcji w fabrykach TSMC. Tymczasem chińscy giganci oczekują na chipy B30A
10
Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V
106
NVIDIA ogranicza produkcję kart graficznych GeForce RTX 5060 i RTX 5060 Ti 8 GB w obliczu rynkowej dominacji
188